ПЕРСПЕКТИВИ ЗАПРОВАДЖЕННЯ ЛІКАРСЬКОЇ РЕЗИДЕНТУРИ У ПЕДІАТРІЇ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.2.8969Ключові слова:
лікарська резидентура, педіатрія, навчальна програма.Анотація
Мета роботи – висвітлити значення лікарської резидентури у підготовці лікарів-педіатрів.
Основна частина. Лікарська резидентура має проводитись у медичних університетах, академіях, інститутах та стати формою спеціалізації лікарів-спеціалістів за певними лікарськими спеціальностями (після закінчення інтернатури за базовими спеціальностями), що буде проводитись виключно на відповідних клінічних кафедрах для отримання кваліфікації лікаря-спеціаліста згідно з переліком лікарських спеціальностей, затвердженим Міністерством охорони здоров’я України.
Основним завданням педіатричної лікарської резидентури є поглиблення рівня практичної підготовки дитячих лікарів, оволодіння ними певного рівня професійних умінь, практичних навичок, обов’язків та компетенцій у межах конкретної лікарської спеціалізації, необхідних для самостійної лікарської діяльності за певною педіатричною спеціальністю.
Висновок. Запровадження лікарської резидентури у післядипломній медичній освіті є нагальною вимогою часу, відповідатиме нагальним потребам галузі охорони здоров’я, що реформується, та буде сприяти підвищенню якості післядипломної підготовки лікарів-педіатрів і, відповідно, збереженню здоров’я дітей.
Посилання
Zakon Ukrainy vid 01.07.2014 № 1556-VII Pro vyshchu osvitu [Higher Education Act of Ukraine № 1556-VII of July 1, 2014]. – Retrieved from: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 [in Ukrainian].
Podlianova, O.I. (2014). Bezperervnyi profesiinyi rozvytok likariv-pediatriv – dosvid roboty kafedry [Continuous professional development of pediatricians – department experience]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 55-57 [in Ukrainian].
Baluieva, O.V. (2013). Formuvannia stratehichnykh napriamiv diialnosti vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladiv, spriamovanykh na udoskonalennia pidhotovky medychnykh kadriv [Forming strategic directions for activities of higher medical education institutions, implemented to medical personnel training improvement]. Derzhavne upravlinnia: udoskonalennia ta rozvytok – Public Administration: Improvement and Development, 12 [in Ukrainian].
Voronenko, Yu.V., Mintser, O.P., & Palahin, O.V. (2016). Pisliadyplomna medychna osvita – novi horyzonty i perspektyvy [Postgraduate medical education – new horizons and prospects]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 12-16 [in Ukrainian].