ІННОВАЦІЙНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ПІСЛЯДИПЛОМНОМУ НАВЧАННІ ЛІКАРІВ: ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ

Автор(и)

  • O. M. Khvisyuk Харківська медична академія післядипломної освіти, м. Харків
  • V. G. Marchenko Харківська медична академія післядипломної освіти, м. Харків
  • O. A. Tsodikova Харківська медична академія післядипломної освіти, м. Харків
  • M. P. Girya Харківська медична академія післядипломної освіти, м. Харків
  • I. A. Soboleva Харківська медична академія післядипломної освіти, м. Харків
  • I. O. Voronzhev Харківська медична академія післядипломної освіти, м. Харків
  • I. O. Voronzhev Харківська медична академія післядипломної освіти, м. Харків
  • Z. V. Yeloyeva Харківська медична академія післядипломної освіти, м. Харків
  • O. I. Sergienko Харківська медична академія післядипломної освіти, м. Харків
  • O. M. Kasyanova Харківська медична академія післядипломної освіти, м. Харків
  • V. V. Zherebkin Харківська медична академія післядипломної освіти, м. Харків

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.2.8968

Ключові слова:

безперервний професійний розвиток лікарів, інноваційні освітні технології, інтерактивність, комп’ютерні технології, навчально-тренінговий центр технологій 3D візуалізації.

Анотація

Мета роботи – виокремлення психолого-педагогічної складової впровадження інноваційних технологій у післядипломну медичну освіту та узагальнення досвіду використання комп’ютерних технологій у навчанні лікарів на прикладі Навчально-тренінгового центру технологій 3D візуалізації ХМАПО.

Основна частина. Розкрито контекст поняття “психологічна готовність до здійснення інновацій” з огляду на її статичний рівень, який трактується як “базовий інноваційний потенціал”, та динамічний рівень – процес “нарощування” імовірності загальної ефективності впровадження інноваційних технологій. Представлено результати анкетування слухачів-лікарів щодо їх готовності використовувати інноваційні технології у професійній діяльності. Результати проведеного дослідження засвідчили неоднорідність психологічної неготовності лікарів щодо використання комп’ютерних технологій у професійній діяльності, різну мотивацію респондентів до застосування інноваційних технологій у медичній практиці та освітньому процесі, що визначає перспективи реалізації у закладі післядипломної освіти заходів організаційного, навчального та виховного характеру.

Висновки. Висновками з проведеного дослідження є твердження про психологічну неготовність лікарів до використання інноваційних технологій у професійній діяльності, що позначається на ефективності впровадження більш вдосконалених моделей підвищення їх кваліфікації та медичної реформи. Робота науково-педагогічного колективу закладу післядипломної освіти має бути зосереджена на забезпеченні психологічного супроводу навчально-пізнавальної діяльності слухачів, їх адаптації до новітніх технологій, що використовуються у навчальному процесі, розвитку мотивації до модернізації практичної діяльності лікарів.

Біографія автора

O. M. Khvisyuk, Харківська медична академія післядипломної освіти, м. Харків

 

Посилання

Herashchenko, I., & Rozhenko, P., & Bohomolets, O. (2017). Navchannia kriz use zhyttia. Yak zminytsia systema pidhotovky ukrainskykh medykiv? [Learning throughout life. How will the Ukrainian doctors’ training system change?]. Zdorovia Ukrainy (medychnyi portal) – Health of Ukraine (medical portal) [in Ukrainian].

Liubina, L.A. (2017.) Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh likariv (hendernyi aspekt) [The formation of professional competence of future physicians (gender)]. Chernivtsi: Tekhnodruk [in Ukrainian].

Slukhenska, R.V., & Kulish, N. M., & Reshetilova, N.B. (2018). Kharakterystyka pedahohichnykh umov formuvannia tvorchoho potentsialu maibutnikh likariv u protsesi profesiinoi pidhotovky [Characteristics of pedagogical conditions for the formation of the future doctors’ creative potential in the process of professional training]. Imidzh suchasnoho pedahoha – Modern Teacher’s Image, 1 (178), 23-27 [in Ukrainian].

Khvysiuk, O.M., & Marchenko, V.H., Zherebkin, V.V. (2014). Innovatsiini osvitni tekhnolohii v realizatsii prohram bezperervnoho profesiinoho rozvytku likariv [Innovative educational technologies in the implementation of programs for the doctors’ continuous professional development]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 124-127 [in Ukrainian].

Halaiko, L.I., & Matsakevych, I.Ya. (2014). Binarni zaniattia yak diievyi zasib aktyvizatsii navchalno- piznavalnoi diialnosti maibutnikh farmatsevtiv [Binary classes as an effective means of activating the future pharmacists’ educational and cognitive activity]. Modernizatsiia struktury ta zmistu pidhotovky molodshykh spetsialistiv farmatsevtychnoi haluzi: materialy I Vseukr. nauk.-prakt. internet-konferentsii (z mizhnarodnoiu uchastiu) – Modernization of the structure and content of the junior specialists’ training in the pharmaceutical industry: materials of the I Ukr. science-practice Internet conferences (with international participation) Kharkiv: KNFU [in Ukrainian].

Zhurakivska, O.Ya. (2015). Netradytsiini formy lektsii yak zasib pidvyshchennia efektyvnosti navchannia studentiv u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Non-traditional forms of lectures as a means of increase of students’ learning efficiency in higher educational institutions]. Visnyk problem biolohii i medytsyny – Bulletin of Problems of Biology and Medicine, 2, 88-90. [in Ukrainian].

Pometun, O. I., & Pyrozhenko, L.V., Kobernyk, H. I. (2004). Interaktyvni tekhnolohii navchannia [Interactive learning technologies]. Kyiv: Nauk. svit [in Ukrainian].

Kozak, T. M. (2012). Intensyfikatsiia lektsii u vyshchii shkoli zasobamy multymediinykh prezentatsii [Intensification of lectures in higher school by means of multimedia presentations]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia – Information Technologies and Learning Tools, 2 (28). – Available at: http://www.journal.iitta.gov.ua [in Ukrainian].

Khvysiuk, O.M., & Marchenko, V.H., & Zherebkin, V.V. (2015). Udoskonalennia pisliadyplomnoi pidhotovky likariv – shliakh do zabezpechennia efektyvnoi kadrovoi polityky systemy okhorony zdorovia [Improvement of doctors’ postgraduate training is the way to ensure effective personnel policy of the health care system]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 89-91 [in Ukrainian].

Khvysiuk, O.M., Marchenko, V.H., & Zherebkin, V.V. (2015). Vprovadzhennia symuliatsiinykh tekhnolohii na pisliadyplomnomu etapi praktychno-oriientovanoho navchannia likariv riznykh spetsialnostei [Implementation of simulation technologies at the postgraduate stage of practically oriented training of doctors of different specialties]. Materialy Vseukr. navch.-nauk. konf. z mizhnar. uchastiu “Realizatsiia zakonu Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” u vyshchyi medychnii ta farmatsevtychnii osviti Ukrainy” – The All-Ukrainian Materials of Educational Scientific Conference with int. participation “Implementation of the law of Ukraine “On higher education” in higher medical and pharmaceutical education of Ukraine”. Ternopil [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-12

Як цитувати

Khvisyuk, O. M., Marchenko, V. G., Tsodikova, O. A., Girya, M. P., Soboleva, I. A., Voronzhev, I. O., … Zherebkin, V. V. (2018). ІННОВАЦІЙНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ПІСЛЯДИПЛОМНОМУ НАВЧАННІ ЛІКАРІВ: ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ. Медична освіта, (2). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.2.8968

Номер

Розділ

Матеріали конференції