ЕФЕКТИВНІСТЬ СИМУЛЯЦІЙНИХ СЦЕНАРІЇВ В ОПТИМІЗАЦІЇ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • T. M. Boychuk Вищий державний навчальний заклад України “Буковинський державний медичний університет”, м. Чернівці
  • I. V. Gerush Вищий державний навчальний заклад України “Буковинський державний медичний університет”, м. Чернівці
  • V. M. Khodorovskyi Вищий державний навчальний заклад України “Буковинський державний медичний університет”, м. Чернівці
  • O. K. Koloskova Вищий державний навчальний заклад України “Буковинський державний медичний університет”, м. Чернівці
  • U. I. Marusyk Вищий державний навчальний заклад України “Буковинський державний медичний університет”, м. Чернівці

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.2.8965

Ключові слова:

віртуальний пацієнт, симуляційний сценарій, практичні навички.

Анотація

Мета роботи – висвітлення досвіду впровадження симуляційних технологій у навчальний процес студентів Вищого державного навчального закладу України “Буковинський державний медичний університет” та ефективності застосування симуляційного навчання у професійній підготовці медиків.

Основна частина. У жовтні 2015 року колектив Вищого державного навчального закладу України “Буковинський державний медичний університет” долучився до ERASMUS+ проекту ТАМЕ (Training Against Medical Error), в основу якого покладено методику проблемно-орієнтованого навчання (Problem-based learning, PBL).

Однією з інноваційних інтерактивних технологій навчання, що застосовується в БДМУ в рамках проекту ТАМЕ, є створення “віртуальних пацієнтів”.

Використання даної інноваційної технології спонукає студентів до самореалізації і розвитку навичок командної роботи, що у подальшому зменшуватиме ризики помилкових дій та рішень у практичній діяльності.

Висновки. Симуляційне навчання є потужним інструментом сучасної медичної освіти. Розвиток імітаційних форм навчання підвищить конкурентоспроможність вітчизняної медичної освіти. Симуляційні сценарії значно підвищують мотивацію та інтерес студентів/лікарів-інтернів до оволодіння практичними навичками та їх спроможність реалізовувати ці вміння у подальшій професійній діяльності.

Біографія автора

T. M. Boychuk, Вищий державний навчальний заклад України “Буковинський державний медичний університет”, м. Чернівці

 

Посилання

Korda, M.M., Shulhai, A.H., & Klishch, I. M. (2015). Shliakhy implementatsii Zakonu Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” v Ternopilskomu derzhavnomu medychnomu universyteti [Ways of implementation Higher Education Act of Ukraine at Ternopil State Medical University]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 34-39 [in Ukrainian].

Zahrebelnyi, A.V., & Konkov, D.H. (2014). Symuliatsiini navchannia yak faktor efektyvnoi motyvatsii v protsesakh vdoskonalennia navchalnoho protsesu na suchasnomu etapi [Simulation studies as a factor of effective motivation in the process of improving the educational process at the present stage.]. Tezy dopovidei navchalno-metodychnoi konferentsii “Shliakhy udoskonalennia navchalnoho protsesu i neobkhidnist vprovadzhennia novykh pidkhodiv u roboti kafedr medychnoho universytetu v suchasnykh umovakh” – Abstracts of the educational-methodical conference "Ways of improvement of the educational process and the necessity of introducing new approaches in the work of the chairs of the medical university in modern conditions", 90-91 [in Ukrainian].

Artomenko, V.V., Semchenko, S.S., Yehorenko, O.S., Novikov, D.A., Karakonstantyn, D.F., & Berlinska, L.I. (2015). Symuliatsiine navchannia v medytsyni: mizhnarodnyi ta vitchyznianyi dosvid [Simulation study in medicine: international and national experience]. Odeskyi medychnyi zhurnal – Odesa Medical Journal, 6, 67-74 [in Ukrainian].

Cooper, J.B., & Taqueti V.R. (2004). A brief history of the development of mannequin simulators for clinical education and training. Quality & Safety in Health Care, 13 (1), 11-18.

Gaba, D.M. (2004). The future vision of simulation in healthcare. Quality & Safety in Health Care, 13 (1), 2-10.

Bezv, V.H. (2015). Orhanizatsiia y efektyvnist symuliatsiinoho navchalnoho protsesu vykladannia sertsevo-lehenevoi reanimatsii dlia studentiv 5-ho kursu. [Organization and efficiency of the simulation educational process of cardiopulmonary resuscitation teaching for 5th year students]. Meditsina neotlozhnykh sostoyaniy – Emergency Medicine, 7, 89-92 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

##submission.additionalFiles##

Опубліковано

2018-06-12

Як цитувати

Boychuk, T. M., Gerush, I. V., Khodorovskyi, V. M., Koloskova, O. K., & Marusyk, U. I. (2018). ЕФЕКТИВНІСТЬ СИМУЛЯЦІЙНИХ СЦЕНАРІЇВ В ОПТИМІЗАЦІЇ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ. Медична освіта, (2). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.2.8965

Номер

Розділ

Матеріали конференції