АКТУАЛЬНІСТЬ ВПРОВАДЖЕННЯ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ

  • О. М. Raznatovska Запорізький державний медичний університет, м. Запоріжжя
  • О. А. Murzina Запорізький державний медичний університет, м. Запоріжжя
  • O. I. Pototska Запорізький державний медичний університет, м. Запоріжжя
  • H. M. Alekseeva Запорізький державний медичний університет, м. Запоріжжя
Ключові слова: освітній процес, студенти, інтерактивні методи навчання

Анотація

Мета роботи – провести огляд літератури щодо використання інтерактивних методів навчання у вищих навчальних закладах, у тому числі й медичних, та їх значення в освітньому процесі.

Основна частина. Вища освіта залишається важливою складовою сучасної спільноти. З підвищенням вимог до компетентностей майбутніх лікарів зростає необхідність вищої медичної освіти в організації та впровадженні новітніх якісних технологій навчання та викладання, які будуть сприяти підтримці конкурентоспроможності. При цьому якість освіти значно залежить від взаємодії між викладачем та студентом. Тому на сьогодні актуальності набувають інтерактивні методи навчання. Інтерактивні методи навчання визначають не лише активний зворотний зв’язок між викладачем та студентами, але й організацію взаємодії між самими студентами, що об’єднує студентів та дає їм можливість працювати в групі (сумісно вирішувати складні питання, моделювати різні ситуації з визначеної дисципліни тощо). Такий підхід у навчанні має фахове спрямування та надає змогу впливати на інтелектуальний та професійний розвиток, аргументовано висловлюватися та захищати свою точку зору, створює умови для формування та розвитку професійних навиків, критичного мислення, розвитку комунікативних компетенцій та самостійної роботи.

Висновки. Проведений огляд літератури свідчить про те, що існує достатньо методів інтерактивного навчання, які застосовуються у вищих навчальних закладах, і вони є ефективними. Тому більш широке впровадження в освітній процес студентів-медиків інтерактивних методів на сьогодні є актуальним та одним із важливих направлень удосконалення навчання, що сприятиме підвищенню методичного рівня професійної підготовки, розвитку компетентностей студентів і формуванню вмінь та навиків, необхідних для майбутньої професії.

Посилання

(2015). Standarty i rekomendatsii shchodo zabezpe­chennia yakosti v Yevropeiskomu prostori vyshchoi osvity (SEG) [Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area (ESG)]. Kyiv: TOV “CS” [in Ukrainian].

Mukhina, T.G. (2013). Aktivnye i interaktivnye obrazovatelnye tekhnologii (formy provedeniya zanyatiy) v vysshey shkole: uchebnoe posobie [Active and interactive educational technologies (forms of conducting classes) in higher education: a textbook]. N. Novgorod [in Russian].

Ipatova, L.O. (2012). Aktivnye metody obucheniya, kak vazhnyy faktor aktivizatsii uchebnogo protsessa v vysshey shkole [Active methods of teaching as an important factor in the activation of the educational process in higher education]. FӘN-Nauka – FӘN-Science, 12, 72–74 [in Russian].

Ivanchenko, M.A. (2014). Aktivnye i interaktivnye metody obucheniya v vysshey shkole [Active and interactive teaching methods in higher education]. Gumanitarnye i sotsialnye nauki – Humanities and Social Sciences, 2, 373-377 [in Russian].

Leushina, E.A., & Leushina, N.A. (2015). Klassifikatsiya metodov obucheniya v pedagogicheskoy deyatelnosti [Classification of teaching methods in pedagogical activity]. Vektor nauki TGU. Seriya: Pedagogika, psikhologiya – Vector of Science TSU. Series: Pedagogy, Psychology, 3 (22), 119-122 [in Russian].

Dmitriyeva, E.L., Tinyakov, O.A., Burdastykh, E.N., & Malysheva, N.S. (2014). Primenenie interaktivnykh metodov v obrazovatelnom protsesse vysshey shkoly [The application of interactive methods in the educational process of higher education]. Elektronnyy nauchnyy zhurnal Kursko­go gosudarstvennogo universiteta – Electronic Scientific Journal of the Kursk State University, 3-5 [in Russian].

Sergeeva, N.D., Danilova, I.Yu., Shkavro, T.K., & Kolesnikova, L.R. (2016). Interaktivnye metody obucheniya v meditsinskom vuze [Interactive methods of teaching in a medical school]. Sistema menedzhmenta kachestva: opyt i perspektivy – Quality Management System: Experience and Prospects, 5, 44-47 [in Russian].

Laletin, V.G., Galchenko, L.I., Dvornichenko, V.V., Belonogov, A.V., & Matochkin, V.V. (2016). Interaktivnye metody obucheniya studentov na kafedre onkologii i luchevoy terapii IGMU [Interactive methods of teaching students at the Department of Oncology and Radiation Therapy at IGMU]. Sistema menedzhmenta kachestva: opyt i perspek­tivy – Quality Management System: Experience and Prospects, 5, 27-30 [in Russian].

Vendina, A.A., Kirichek, K.A., & Maliataki, V.V. (2016). Aktivnye i interaktivnye metody obucheniya kak sredstvo podgotovki bakalavrov pedagogicheskogo obrazovaniya k realizatsii trebovaniy FGOS [Active and interactive teaching methods as a means of preparing bachelors of teacher education for the implementation of GEF requirements]. Internet-zhurnal “Mir nauki” – Internet-Journal “The World of Science”, 4, 2. – Retrieved from: http://mir-nauki.com/PDF/54PDMN21.6.pdf [in Russian].

Gushhin, Yu.V. (2012). Interaktivnyy metod obucheniya v vysshey shkole [Interactive methods of teaching in higher education]. Psihologicheskiy zhurnal – Psychological Journal, 2, 1-18. Retrieved from: www.psyanima.ru [in Russian].

Опубліковано
2018-04-12
Номер
Розділ
Вдосконалення вищої медичної освіти