ШЛЯХИ ПОКРАЩЕННЯ НАВЧАННЯ З МЕТОЮ ПОПЕРЕДЖЕННЯ ПСИХОЕМОЦІЙНИХ ПОРУШЕНЬ У СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ ВИЩИХ МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДІВ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.1.8679Ключові слова:
психоемоційні порушення, студенти-медики, мотивація.Анотація
Мета роботи – проаналізувати фактори негативного впливу, які виникають під час навчального процесу у студентів-медиків, та полегшити вивчення і закріплення матеріалу.
Основна частина. Проаналізовано умови навчання студентів-медиків Вінницького національного медичного університету ім. М. І. Пирогова. В ході роботи було встановлено, що одними з основних труднощів, із якими зіштовхуються майбутні лікарі, – це необхідність засвоєння великого об’єму навчального матеріалу за короткий період часу та відсутність відпочинку. Створення кімнат для відпочинку між заняттями чи після них та викладення матеріалу у вигляді рольових ігор забезпечать краще вивчення і засвоєння не тільки теоретичного, а й практичного матеріалу та покращать психоемоційний стан студентів-медиків. Перспективною є також робота зі студентами спеціаліста в галузі психології, який, у свою чергу, зможе вчасно виявити та надати допомогу студентам, які входять у групу ризику щодо психоемоційних розладів.
Висновки. Підвищення продуктивності навчання студентів-медиків можна досягти шляхом впровадження в практику викладання матеріалу у вигляді рольових ігор. Це дасть можливість викладачу оцінити та закріпити знання одразу усієї групи студентів, серед яких здорова конкуренція слугуватиме мотивацією до кращого навчання. Вирішити ряд проблем, які виникають з боку порушення психоемоційного здоровʼя, можна створенням умов для отримання кваліфікованої допомоги психолога, що сприятиме легшому перебігу адаптації до навантаження.
Посилання
Lomov, B.F. (2006). Psikhicheskaya regulatsiya deyatelnosti. Izbrannyye trudy [Psychic regulation of activity. Selectas]. Moscow: Izd-vo IP RAN [in Russian].
Yanshyn, P.V. (2007). Klinicheskaya psikhodiagnostika lichnosti. Uchebno-metodicheskoye posobiye [Personality clinical psychodiagnostics. Education and methodology guide]. Saint Petersburg: Rech [in Russian].
Smith, C.K., Peterson, D.F., Degenhardt, B.F., & Johnson, J.C. (2007). Depression, anxiety, and perceived hassles among entering medical students. Psychology, Health & Medicine, 12 (1), 31-39.
Artomenko, V.V. (2015). Symuliatsiine navchannia v medytsyni: mizhnarodnyi ta vitchyznianyi dosvid [Simulation learning in medicine: international and national experience].
Odeskyi medychnyi zhurnal – Odesa Medical Journal, 6 (152), 67-74 [in Ukrainian].
Kozyrieva, N.Yu. (2001). Rolova hra yak odyn iz zasobiv interaktyvnoho navchania [Role-playing game as on of the means of interactive learning]. Uchenyye zapiski Tavricheskogo natsyonalnogo universiteta im. V.I. Vernadsko go. Seriya “Filologiya. Sotsyalnyye komunikatsyi” – Proceedings of Taurian National University by V.I. Vernadskyi. Series “Philology. Social communication”, 25 (64), 1(2), 289-293 [in Ukrainian].
Ivchenco, V.K., Mezhenskyi, P.S., & Shvets, O.I. (2001). Pro deiaki problemy praktychnoi pidhotovky fakhivtsiv [Some problems of professionals’ practical training]. Problemy medychnoi nauky ta osvity – Problems of Medical Science and Education, 3, 32-33 [in Ukrainian].
Maslow, A.H. (1970). Motivation and personality. New York: Harper and Row.