ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ КООПЕРАТИВНОГО НАВЧАННЯ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МЕДИЧНИХ СЕСТЕР АВСТРІЇ

Автор(и)

  • H. B. Palasyuk Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського
  • B. M. Palasyuk Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського
  • N. M. Yarema Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.8411

Ключові слова:

професійна підготовка, медична сестра, Австрія, кооперативне навчання.

Анотація

Мета роботи – аналіз використання технологій кооперативного навчання у професійній підготовці австрійських медичних сестер.

Основна частина. Кооперативне навчання широко використовується на різних рівнях австрійської освіти. Перевагами кооперативного навчання є підвищення академічних результатів студентів; розвиток здатності критично мислити і нестереотипно сприймати інших людей; позитивний психологічний клімат у групі; прагнення студентів до співробітництва та конструктивної соціалізації; наявність емпатійної реакції, взаємопідтримки, симпатії та дружніх стосунків у колективі; позитивне ставлення студентів до навчання, викладачів та навчального закладу; особистісне зростання; високий рівень самоповаги та психічного здоров’я, яке виявляється в емоційній врівноваженості, усвідомленні особистісної індивідуальності, прояві довіри, оптимістичному сприйнятті світу й оточення. Педагоги розробили п’ять базових принципів кооперативного навчання, які відрізняють його від традиційних групових форм роботи на занятті: позитивної взаємозалежності; індивідуальної відповідальності; тісної міжособистісної взаємодії; здійснення успішної комунікації; груповий аналіз результатів, який проводиться з метою оцінки успішності досягнення спільної мети навчальної діяльності та продуктивності кооперації.

Важливе значення застосування технології кооперативного навчання у професійній підготовці медичних сестер полягає у тому, що, на відміну від традиційних форм і методів навчальної діяльності, кооперативне навчання допомагає досягнути не лише когнітивної, а також мотиваційної та емоційної мети, розвиває здатність взяти на себе відповідальність за власне навчання, тобто вміння самостійно організувати навчальний процес. При цьому важливу роль відіграє здатність до саморефлексії, тобто вміння самостійно оцінювати власні результати та досягнення.

Висновок. Використання технологій кооперативного навчання  дозволяє не тільки вдосконалити практичні навички, а й розвинути клінічне мислення майбутніх фахівців з медсестринства, адаптувати їх до нестандартних ситуацій, відпрацювати  всі необхідні етапи діяльності  майбутньої медсестри.

Біографія автора

H. B. Palasyuk, Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського

 

Посилання

Mykhailova, I.V. (2014). Kooperatyvne navchannia yak vyd avtonomnoho navchannia u vyshchii shkoli [Cooperative learning as a type of autonomous education in high school]. Humanitarnyi visnyk DVNZ «Pereiaslav-Khmelnytskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni Hryhoriia Skovorody». Tematychnyi vypusk «Vyshcha osvita Ukrainy u konteksti intehratsii do yevropeyskoho osvitnoho prostoru – Humanitarian Journal of the State Higher Educational Institution “Pereiaslav-Khmelnytskyi State Pedagogical University named after Hryhorii Skovoroda”. Thematic issue “Higher Education of Ukraine in the Context of Integration into the European Educational Space, 1 (1), 5, 249-257 [in Ukrainian].

Johnson, D.W., & Johnson, R.T. (1984). Learning together and alone: Cooperative, competitive, and individualistic learning. Boston.

Kagan, S., & Kagan, M. (2000). Kagan Cooperative learning. San Klemente, CA: Kagan Publishing.

Janker, D. (2014). Kooperatives Lernen im Ausbildungsbereich der Gesundheits- und Krankenpflege und die Umsetzung im Gesundheits- und Krankenpflegeunterricht des 1. Ausbildungsjahres. Graz.

Weidner, M. (2006). Kooperatives Lernen im Unterricht. Kallmeyer: Klett.

Borsch, F. (2010). Kooperatives Lehren und Lernen im schulischen Unterricht. Stuttgart.

Hasselhorn, M., & Gold, А. (2013). Pädagogische Psychologie. Stuttgart.

Green, N., & Green, K. (2005). Kooperatives Lernen im Unterricht und im Kolegium. Das Trainingsbuch. Kallmeyer: Klett.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-01-18

Як цитувати

Palasyuk, H. B., Palasyuk, B. M., & Yarema, N. M. (2018). ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ КООПЕРАТИВНОГО НАВЧАННЯ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МЕДИЧНИХ СЕСТЕР АВСТРІЇ. Медична освіта, (4). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.8411

Номер

Розділ

Досвід з організації навчальної роботи