АСПЕКТИ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ МЕТОДІВ ФУНКЦІОНАЛЬНОЇ ДІАГНОСТИКИ В ГАСТРОЕНТЕРОЛОГІЇ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.8410Ключові слова:
навчальний процес, функціональна діагностика, методи функціональної діагностики в гастроентерології.Анотація
Мета роботи – провести аналіз основних аспектів навчання студентів методів функціональної діагностики в гастроентерології, створення чіткої організації навчального процесу щодо вивчення матеріалу та постійного вдосконалення і поповнення теоретичних знань.
Основна частина. Проведено аналіз літературних даних та власного досвіду викладання дисципліни “Функціональна діагностика” з метою вибору оптимальних методів навчання та форм контролю набутих знань студентів з даної дисципліни, які навчаються за спеціальністю “Лікувальна справа”. Скорочення обсягу аудиторних годин, які відводяться для вивчення дисципліни, вимагає від викладача певну частину програмного матеріалу курсу виносити на самостійне опрацювання студентами. У свою чергу, це потребує від викладача правильного вибору засобів контролю знань студентів. У статті проаналізовано роль багатоваріантних та комплексних задач в організації контрольних заходів з метою перевірки якості засвоєння студентами програмного матеріалу курсу “Функціональна діагностика”.
Стаття розкриває роль поєднаної теоретичної підготовки з можливістю попрактикуватися на реальних пацієнтах, що дає можливість закріпити знання з дисципліни “Функціональна діагностика”.
Висновок. Чітка організація навчального процесу під час викладання розділу дисципліни “Методи функціональної діагностики в гастроентерології” для студентів VI курсу медичного факультету дозволить здобути відмінні практичні навички та вміння, а також створити міцне теоретичне підґрунтя.
Посилання
Maidannyk, V.H. (2007). Rymski kryterii III (2006) diahnostyky funktsionalnykh hastrointestinalnykh rozladiv [Roman principles III (2006) diagnosis of functional gastrointestinal disorders]. Kyiv: “Avanpost-Prym” [in Ukrainian].
Sablin, O.A. (2002). Funktsionalnaya diagnostika v gastroenterologii [Functional diagnostics in gastroenterology]. Kyiv: Znannia [in Russian].
Simonenko, V.B., & Tsokolov, A.V. (2005). Funktsionalnaya diagnostika [Functional diagnostics in gastroenterology]. Kyiv: Meditsina [in Russian].
Medvedev, М.А., Baskakov, М.В., Vasilev, V.N., & Beloborodova, Е.І. (2006). Fundamentalnye i klinicheskіe aspekty gastroenterologii [Fundamental and clinical aspects of Gastroenterology]. Byul. Sib. Otdeleniya RAMN – Journal of Siberian Medicine RAMN, 2, 69-74 [in Russian].
Hasler, W.L. (2008). Gastroparesis – current concepts and considerations. Medscape J. Med., 10, 16 [in Ukrainian].
Kudryavaya, N.V., Ukolova, Е.М., & Smirnova, Е.А. (2014). Pedagogika v meditsine: uchebnoe posobie [Pedagogy in medicine: textbook]. Byulleten sibirskoy meditsiny – Journal of Siberian Medicine, 13 (3), 126-131[in Russian].
Myagkov, I.F., & Bokov, S.N. (2010). Meditsinskaya psikhologiya. Uchebnik dlya vuzov [Medical psychology. Textbook for high schools]. Moscow: Izdatelskaya korporatsiya “Logos” [in Russian].