ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ ВПРАВ ДО ФАХОВИХ ТЕКСТІВ АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.8235Ключові слова:
система вправ, англомовний професійно орієнтований текст, іншомовна комунікативна компетентність.Анотація
Мета роботи – запропонувати й обґрунтувати спеціально розроблений комплекс завдань та вправ для розвитку навичок роботи з професійно орієнтованими текстами, які дають змогу формувати у студентів-медиків вміння спілкуватися на професійні теми.
Предметом дослідження є система вправ для формування навичок іншомовного професійного спілкування майбутніх медиків у межах тематичного циклу навчальних занять з дисципліни “Англійська мова за професійним спрямуванням”. Запропоновано зразки вправ до фахового автентичного тексту “Травна система” для розвитку рецептивних і продуктивних видів мовленнєвої діяльності студентів-медиків з даної тематики. У дослідженні використані теоретичні методи наукового дослідження (аналіз, синтез, узагальнення, пояснення, класифікація тощо).
Основна частина. Вивчення професійно орієнтованої іноземної мови здійснюється на автентичних фахових текстах, які є мовною та інформаційною основою. Текст може і повинен виступати засобом навчання, окреслюючи проблематику для подальшого його обговорення, що безпосередньо сприяє розвитку комунікативної компетентності студентів і значно оптимізує процес засвоєння іноземної мови, роблячи його містким та ефективним за умови, якщо він будується на основі продуманої, систематичної та цілеспрямованої роботи з використанням вдало підібраної системи завдань та вправ.
Вправи та завдання, як засіб формування мовної компетентності, мають відповідати таким вимогам: бути спрямованими на вирішення конкретного завдання відповідно до кінцевої мети навчання; враховувати рівень мовної підготовки студентів; забезпечувати поетапне формування професійних знань, навичок та умінь; мати проблемний характер, що суттєво сприяє активізації критичного мислення студентів та їх активному залученню до навчання.
Висновок. Запропонована система завдань і вправ забезпечує активну роботу студентів-медиків з автентичним фаховим текстом на практичному занятті, сприяє розвитку їхніх комунікативних умінь і навичок, що дасть змогу брати активну участь у різних видах спілкування. Описані у статті зразки завдань не вичерпують усього розмаїття форм і методів роботи студентів при опрацюванні фахових текстів іноземною мовою, що створює перспективу для подальших наукових досліджень.
Посилання
Pavlyshyn, H.Ya., & Prokop, I.A. (2014). Inshomovnyi fakhovyi tekst yak osnova dlia formuvannia profesiino oriientovanoho movlennia studentiv-medykiv [Foreign language professional text as a basis for the formation of professionally oriented language competence of medical students]. V. I. Shakhov (Ed.). Naukovi zapysky Vinnytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Mykhaila Kotsiubynskoho. Seriia: Pedahohika i psykholohiia: Zb. nauk. prats – Scientific notes of Vinnytsia State Pedagogical University named after Mykhailo Kotsiubynskyi. Ser.: Pedagogy and Psychology: Collection of Scientific Works. (pp. 226-229). Vinnytsia: TOV Nilan LTD [in Ukrainian].
Drab, I.M. (2003). Kompleks vprav dlia navchannia inshomovnoho profesiinoho movlennia studentiv-ekonomistiv [A set of exercises for developing foreign-language professional communication of economics students]. Inozemni movy – Foreign Languages, 2, 17-23 [in Ukrainian].
Nedilko, A.H. (1998). Do pytannia zastosuvannia avtentychnykh materialiv dlia navchannia inozemnoi movy [On the application of authentic materials for teaching foreign language]. Inozemni movy – Foreign Languages, 4, 11-12 [in Ukrainian].
Nuzhdyna, M.A. (2002). K voprosu upravleniya protsessom porozhdeniya rechevohgo proizvedeniya na osnove teksta [On the issue of managing the process of generating speech product on the basis of text]. Inostrannyie yazyiki v shkole – Foreign Languages at School, 2, 21-25 [in Russian].
Abdyhalykova, A.M. Innovative methods of foreign languages teaching. Retrieved from: http://www.indjst.org/index.php/indjst/article/viewFile/95561 /70904.
Richards, J. Communicative language teaching today. Retrieved from: http://aaboori.mshdiau.ac.ir/FavouriteSubjects/communicative-language-teaching-today-v2.pdf.
Musaelyan, I.F. (2014) Kompleks uprazhneniy, napravlennykh na formirovanie yazykovoy kompetentsii [A set of exercises aimed at developing language competence]. Gumanitarnyye nauki. Vestnik Finansovogo universiteta – Humanitarian Sciences. Journal of the Financial University, 2 (14), 74-78 [in Russian].
Prokop, I.A., Rakhletska, V.Ya., & Pavlyshyn, H.Ya. (2010). Anhliiska mova za profesiinym spriamuvanniam: Medytsyna [Professional English: Medicine]. Ternopil: TDMU: Ukrmedknyha [in Ukrainian].
Barrot, J. (2017). Implementing task-based language teaching in ESL classrooms. Advanced Science Letters, 23 (2), 944-947.