МЕДСЕСТРИНСТВО В УКРАЇНІ XXI СТОЛІТТЯ – ПОГЛЯД НА ПРОБЛЕМУ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.2.7932Ключові слова:
навчальний процес, дидактичні методи і прийоми, медична сестра, лікувальний процес.Анотація
Мета роботи – розглянути роль середньої ланки медичних працівників в умовах розвитку вітчизняної охорони здоров’я і намітити основні напрямки вдосконалення їх підготовки і застосування у сфері надання медичних послуг.
Основна частина. У статті висвітлено сучасне бачення розвитку медсестринства в Україні з позицій вимог, які диктує суспільство, щодо якості надання медичних послуг. Показано доцільність широкого впровадження симуляційного навчання в медицині як складової підготовки високоякісного медичного персоналу середньої ланки.
Сучасна система освіти володіє низкою традиційно сформованих дидактичних методів і прийомів, однак у сучасних умовах цього недостатньо. Широке впровадження високотехнологічної медицини, у якій виникають нові принципи і правила діагностично-лікувального процесу, вимагає від фахівця значно ширшого спектра знань і вмінь, що стирає грані між традиційним розподілом праці в системі “медична сестра – фельдшер – лікар”.
Висновок. У цих умовах слід пам’ятати, що робота в центрі симуляційного навчання вимагає від викладача додаткових знань і вмінь, постійної активної місії на занятті. Тому в ряді країн співвідношення педагогічного навантаження викладача у центрі симуляційного навчання до рутинного викладання становить 1:3.Посилання
Artomenko, V.V. (2015). Symuliatsiine navchannia v medytsyni: mizhnarodnyi ta vitchyznianyi dosvid [Simulation learning in medicine: international and national experience]. Odeskyi medychnyi zhurnal – Odesa Medical Journal, 6 (152), 67–74 [in Ukrainian].
Hudyma, A.A., Krekhovska-Lepiavko, O.M., Kohun, Yu.M., Lokai, B.A., & Reha, N.I. (2011). Chempionaty bryhad shvydkoi medychnoi dopomohy yak skladova yedynoi systemy nadannia ekstrenoi medychnoi dopomohy v Ukraini: dosiahnennya i perspektyvy [Ambulance teams championships as part of unified system of emergency medical care delivery in Ukraine: research and prospects]. Medsestrynstvo – Nursing, 4, 7–10 [in Ukrainian].
Yastremska, S.O., Hudyma, A.A., & Reha, N.I. (2013.). Problemni pytannia pidhotovky kadriv z ekstrenoi medychnoi dopomohy i medytsyny katastrof u vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladakh I-II rivniv akredytatsii [Outstanding issues of emergency medical care and disaster medicine personnel training at higher medical educational institutions of I-II level of accreditation]. Medsestrynstvo – Nursing, 2, 8-11 [in Ukrainian].
Bitchuk, M.D., Zavhorodnii, I.V., Pertsev, D.P., & Lohvinova, Zh.I. (2016). Dorozhnia karta virtualnoi kliniky [Virtual clinic roadmap]. Proceedings from SESMPT’16: L navchalno-metodychna konferentsiia “Symulyatsiine navchannia v systemi pidhotovky medychnykh kadriv” – The Fiftieth Educational and Methodic Conference “Simulation Learning in the System of Medical Personnel Training”. (pp. 22-24). Kharkiv : KhNMU [in Ukrainian].
Ospanova, T.S., Bezditko, T.V., Panchenko, M.V., Khimich, T.Yu., & Lebedynets, T.M. (2016). Rol symulyatsiinoho navchannia u protsesi pidhotovky bakalavra ta mahistra medytsyny za fakhom “Medsestrynstvo” [Role of simulation learning in the process of training of medicine bachelors and masters on the specialty “Nursing”]. Proceedings from SESMPT’16: L navchalno-metodychna konferentsiia “Symulyatsiine navchannia v systemi pidhotovky medychnykh kadriv” – The Fiftieth Educational and Methodic Conference “Simulation Learning in the System of Medical Personnel Training”. (pp. 121-124). Kharkiv : KhNMU [in Ukrainian].
Korda, M.M., Shulhai, A.H., Zaporozhan, S.Y., & Kritsak, M.Yu. (2016). Symuliatsiine navchannia u medytsyni – skladova chastyna u protsesi pidhotovky likaria-spetsialista [Simulation learning in medicine as a part of the process of doctor’s training]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 17–20 [in Ukrainian].