СИМУЛЯЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ ПРИ ВИВЧЕННІ ПРОПЕДЕВТИКИ ВНУТРІШНІХ ХВОРОБ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.2.7882Ключові слова:
симуляційне навчання, пропедевтика внутрішніх хвороб, студенти.Анотація
Мета роботи – оцінити ефективність проведення навчальних симуляційних тренінгів на практичних заняттях із дисципліни «Пропедевтика внутрішніх хвороб» у студентів ІІІ курсe зі спеціальності «Лікувальна справа» у підвищенні якості освітнього процесу.
Основна частина. Відпрацювання практичних навичок на тренажері дає можливість студентам краще оволодіти методиками, зокрема, можливість повторення і відпрацювання її до автоматизму. Також збільшуються можливості викладача як проконтролювати певний навик, так і доповнити його елементами ускладнення: поєднувати норму з патологією (наприклад: норма – серцево-судинна система, патологія зі сторони системи органів дихання), а також поєднувати різну патологію даних систем.
Висновки. Симуляційне навчання доповнює підготовку студентів до реальної клінічної практики. Крім того, воно забезпечує контроль викладача за якістю виконання кожним студентом практичних навичок і також сприяє формуванню у студентів професійної компетентності.Посилання
Hallikainen, J., Väisänen, O., Randell, T., Tarkkila, P., Rosenberg, P. H., & Niemi-Murola, L. (2009). Teaching anaesthesia induction to medical students: comparison between full-scale simulation and supervised teaching in the operating theatre. European Journal of Anaesthesiology (EJA), 26(2), 101-104.
Hassan, I., Sitter, H., Schlosser, K., Zielke, A., Rothmund, M., & Gerdes, B. (2005). A virtual reality simulator for objective assessment of surgeons laparoscopic skill. Der Chirurg, 72(2), 151-156.
Murin, S., & Stollenwerk, N. S. (2010). Simulation in procedural training: at the tipping point. CHEST Journal, 137(5), 1009-1011.
Shaharan, S., & Neary, P. (2014). Evaluation of surgical training in the era of simulation. World journal of gastrointestinal endoscopy, 6(9), 436-447.
Okuda, Y., Bond, W., Bonfante, G., McLaughlin, S., Spillane, L., Wang, E., ... & Gordon, J. A. (2008). National growth in simulation training within emergency medicine residency programs, 2003–2008. Academic emergency medicine, 15(11), 1113-1116.
Cooper, J. B., & Taqueti, V. (2008). A brief history of the development of mannequin simulators for clinical education and training. Postgraduate medical journal, 84(997), 563-570.
Society in Europe for Simulation Applied to Medicine. Retrieved from http://www.sesam-web.org
Gaba, D. M. (2004). The Future vision of simulation in healthcare. Quality and Safety in Health Care, 13, 2-10.
Ilashchuk, T.O., Mikulets L.V., & Tovkach, Y.V. (2016). Teaching Medical Students on the Base of a Competence Approach. Deutschaftliche Wissenschaftsherold, 4, 42-44.
Mikulets, L.V. (2015). Vprovadzhennia innovatsiinykh osvitnikh tekhnolohii v navchalno-pedahohichnii protses na kafedri propedevtyky vnutrishnikh khvorob Bukovynskoho derzhavnoho medychnoho universytetu [Introduction of innovative educational technologies in the educational and pedagogical process at the department of Propedeutics of Internal Diseases of Bukovinian State Medical University]. Proceedings from RHEAU’15: Vseukrainska navchalno-naukova konferentsiia “Realizatsiia Zakonu Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” u vyshchii medychnii ta farmatsevtychnii osviti Ukrainy (z dystantsiinym pidiednanniam VM(F)NZ Ukrainy za dopomohoiu videokonferents-zviazku)” – All-Ukrainian educational and scientific conference “The Higher Education Act of Ukraine Implementation in Higher Medical Education of Ukraine (with remote connection HM(Ph)EI with videoconferencing)”. (pp. 349-350). Ternopil: TDMU [in Ukrainian].