РОЛЬ РОЛЬОВИХ ІГОР У ВИВЧЕННІ АКУШЕРСТВА ТА ГІНЕКОЛОГІЇ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.2.7880Ключові слова:
рольова гра, акушерство та гінекологія, процес навчання, інтерактивне навчання.Анотація
Мета роботи – висвітлення ролі рольових ігор у формуванні професійних навичок та засвоєнні навчального матеріалу з акушерства та гінекології, зокрема при розгляді тем із невідкладної допомоги.
Основна частина. Рольова гра – це метод, при якому, у процесі навчання, учасники, за допомогою прийняття на себе певної ролі, перевтілюються, активно діють і відтворюють при цьому клінічну ситуацію. Студенти в таких умовах виявляють свої аспекти лікарської поведінки, особливості роботи в команді. За допомогою викладача критично аналізують помилки, навчаються більш ефективного способу праці й тренуються у вдосконаленні своїх практичних навичок. З метою закріплення знань, які студент отримує в процесі лекційних, практичних занять самостійної роботи з теми «Післяпологові кровотечі», розроблений сценарій рольової гри з даної теми. Кожен учасник гри виконує свої функціональні обов’язки згідно з алгоритмом надання медичної допомоги при післяпологових кровотечах, коментуючи свої дії показом практичних навичок і теоретичними відповідями.
Виновок. Застосування рольових ігор при навчанні дозволяє максимально наблизити навчальний процес до практичної діяльності, урахувати реалії, ухвалювати розв’язки в умовах конфліктних ситуацій, відстоювати свої пропозиції, розбудовувати в учасників гри колективізм і почуття команди, одержувати результати за досить обмежений час.
Посилання
Kozyrieva, N.Yu. (2001). Rolova hra yak odyn iz zasobiv interaktyvnoho navchania [Role-playing game as one of the means of interactive learning]. Uchenyye zapiski Tavricheskogo natsyonalnogo universiteta im. V.I. Vernadskogo. Seriya «Filologiya. Sotsyalnyye komunikatsyi» – Proceedings of Taurian National University by V.I. Vernadsky. Series «Philology. Social communication, 25 (64), 1 (2), 289-293 [in Ukrainian].
Akusherski krovotechi: Nakaz MOZ Ukrainy № 205 vid 24.03.2014 Postpartum hemorrhage: Order of the MOH of Ukraine № 205 of 24.03.2014 [in Ukrainian].
Ivchenko, V.K., Mezhenskyi, P.S., & Shvets O. I. (2001). Pro deiaki problemy praktychnoi pidhotovky fakhivtsiv [Some problems of professionals’ practical training] Problemy medychnoi nauky ta osvity – Problems of Medical Science and Education, 3, 32-33 [in Ukrainian].
Shcherban, M. (2004). Modernizatsiia medychnoi osvity: shliakh do polipshennia zdorovia [Modernization of medical education: a way to improve health]. Vashe zdorovia –Your Health, 9, 6 [in Ukrainian].
Kyrychok, V.A. (2016). Mozhlyvosti zastosuvannia interaktyvnykh metodiv navchannia u systemi pisliadyplomnoi medychnoi osvity [Possibilities of application of interactive training methods in the system of postgraduate medical education]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 25-28 [in Ukrainian].
Hromova A.M., Nesterenko L.A., Tarasenko, K.V., et al. (2016). Suchasni pidhody do vedennia polohiv ta pisliapolohovoho periodu pry patolohichnomu perebihu vahitnosti [Current approaches to the management of labour and the postpartum period with a pathological pregnancy]. Poltava: VDNZ “Ukr. med. stomatol. akad.” [in Ukrainian].