ОПТИМІЗАЦІЯ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ СІМЕЙНОЇ МЕДИЦИНИ НА ДОДИПЛОМНОМУ РІВНІ НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • L. S. Babinets ДВНЗ "Тернпільський державний медичний університет ім.І.Я.Гробачевського МОЗ України"
  • N. Ye. Botsiuk Завідувач кафедри первинної медико-санітарної допомоги та загальної практики-сімейної медицини Тернопільського державного медичного університету імені І.Я. Горбачевського, професор, д-р мед. наук
  • N. I. Korylchuk I. Horbachevsky Ternopil State Medical University
  • I. O. Borovyk I. Horbachevsky Ternopil State Medical University
  • Ye. M. Starodub I. Horbachevsky Ternopil State Medical University
  • O. O. Vorontsov I. Horbachevsky Ternopil State Medical University
  • S. S. Riabokon I. Horbachevsky Ternopil State Medical University
  • B. O. Mihenko I. Horbachevsky Ternopil State Medical University
  • V. M. Tvorko I. Horbachevsky Ternopil State Medical University
  • O. R. Yasnii I. Horbachevsky Ternopil State Medical University

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.7843

Ключові слова:

первинна медико-санітарна допомога, сімейний лікар, додипломна підготовка, шляхи оптимізації.

Анотація

Мета роботи – підвищити ефективність навчання та якість знань студентів шляхом оптимізації практичної підготовки фахівців загальної практики – сімейної медицини на додипломному рівні навчання.

Основна частина. У статті наведені сучасні оригінальні технології проведення практичних занять із використанням інтерактивної форми пізнавальної діяльності. З метою активного залучення всіх студентів до навчання, мотивування у кожного відчуття інтелектуальної спроможності, розвитку комунікативних якостей використовувалась парна та групова робота. Серед методів навчання було обрано моделювання клінічних ситуацій, ситуаційний аналіз із вирішенням творчих завдань (використання методу Едварда де Боно) та колективне розв’язання проблеми на завершення.

Стаття присвячена проблемі підвищення ефективності підготовки фахівців із загальної практики сімейної медицини на додипломному рівні навчання. Запропоновано впровадити у навчальний процес оригінальні розробки інтерактивних технологій для оптимізації практичної частини занять. Визначено організаційно-методичні аспекти цього нововведення, наведено комплекс реалізованих та запланованих заходів, вивчено їх дієвість. Цілеспрямоване, систематичне й послідовне впровадження в практику новаторських інтерактивних способів, що базуються на активній взаємодії учасників процесу та охоплюють цілісний навчальний процес від визначення його мети до очікуваних результатів, дасть можливість істотно поліпшити засвоєння дисципліни.

Висновок. Інтерактивні методи навчання дозволяють стимулювати пізнавальну активність студентів, вдосконалити навики розв’язання комплексних завдань, виробити у майбутніх фахівців з сімейної медицини навички конструктивного співробітництва.

Посилання

Voronenko, Yu.V., Shekera, O.H., Tkachenko, V.I., Medvedovska, N.V., & Krasnov, V.V. (2014). Pidkhody do pidhotovky simeinykh likariv v Ukraini ta krainakh Yevropy [Approaches to the family doctors’ training in Ukraine and European countries]. Ukrainskyi medychnyi chasopys – Ukrainian Medical Journal 3, 101-103 [in Ukrainian].

Matiukha, L.F., Hoida, N.H., Odrynskyi, V.A., Duda, O.K., Kovalenko, O. Ye., Nadutyi, K.O., … Tysh, O.B. (2013). Stanovlennia novoi modeli nadannia pervynnoi medyko-sanitarnoi dopomohy na zasadakh simeinoi medytsyny v Ukraini – ne danyna modi, a obiektyvna realnist [The formation of a new model of primary health care provision on the basis of family medicine in Ukraine is not a tribute to the mode, but an objective reality]. Simeina medytsyna – Family Medicine, 4 (48), 157-158 [in Ukrainian].

Babinets, L.S., Borovyk, I.O., Botsiuk, N.Ye., Vorontsov, O.O., Mihenko, B.O., Riabokon, S.S., … Yasnii, O.R. (2013). Uspikhy i problemy vykladannia simeinoi medytsyny na dodyplomnomu etapi: dosvid Ternopilskoho derzhavnoho medychnoho universytetu [Achievements and problems of teaching family medicine on undergraduate level: experience of Ternopil State Medical University]. Simeina medytsyna – Family Medicine, 4, 28-31 [in Ukrainian].

Mykhailovska, N.P. (2014). Osoblyvosti realizatsii “naskriznoi prohramy” pidhotovky likariv zahalnoi praktyky – simeinoi medytsyny na dodyplomnomu etapi [Features and realization of “permeating program” for training family medicine practitioners on undergraduate level]. Bukovynskyi medychnyi vіsnyk – Bukovinian Medical Bulletin, 1 (69), 188-191 [in Ukrainian].

Vershynin, Ye. (2015). Tekhniky kreatyvnosti. Metod shesty kapeliukhiv [Creative technics. The six hats method]. Retrieved from: https://www.ar25.org/article/tehnikykreatyvnosti-metod-shesty-kapelyuhiv.html [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-01-18

Як цитувати

Babinets, L. S., Botsiuk, N. Y., Korylchuk, N. I., Borovyk, I. O., Starodub, Y. M., Vorontsov, O. O., … Yasnii, O. R. (2018). ОПТИМІЗАЦІЯ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ СІМЕЙНОЇ МЕДИЦИНИ НА ДОДИПЛОМНОМУ РІВНІ НАВЧАННЯ. Медична освіта, (4). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.7843

Номер

Розділ

Вдосконалення вищої медичної освіти