МЕТОДОЛОГІЯ ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТЬ ЛІКАРІВ-ІНТЕРНІВ ЗА ТЕМАТИКОЮ «ВІЛ-ІНФЕКЦІЯ» НА ОСНОВІ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • L. R. Shostakovych-Koretskaya ДЗ “Дніпропетровська медична академія МОЗ України”, м. Дніпро
  • K. Y. Lytvyn ДЗ “Дніпропетровська медична академія МОЗ України”, м. Дніпро
  • O. V. Sheveleva ДЗ “Дніпропетровська медична академія МОЗ України”, м. Дніпро
  • M. S. Suremenko ДЗ “Дніпропетровська медична академія МОЗ України”, м. Дніпро
  • O. O. Volikova ДЗ “Дніпропетровська медична академія МОЗ України”, м. Дніпро
  • V. P. Dyadik ДЗ “Дніпропетровська медична академія МОЗ України”, м. Дніпро
  • Z. O. Chykarenko ДЗ “Дніпропетровська медична академія МОЗ України”, м. Дніпро
  • A. V. Cherhinets ДЗ “Дніпропетровська медична академія МОЗ України”, м. Дніпро

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.2.7830

Ключові слова:

інтерактивні методи навчання, лікарі-інтерни, методологія, етапи заняття, ВІЛ-інфекція.

Анотація

Мета роботи підвищення зацікавленості, задоволення процесом навчання лікарів-інтернів та покращення якості підготовки лікарів-спеціалістів.

Основна частина. Запропонована нами модель інтерактивного навчання розроблена відповідно до типової програми підготовки лікарів-інтернів з інфекційних хвороб та включає в методологію проведення такі інтерактивні методи проведення занять, як і робота в малих групах; дискусія; проведення інтерв’ю; тренінг із використанням ділової та рольової гри; самостійне складання студентами опитувальника; екскурсія та робота в лабораторії; case-навчання. Модель складена на прикладі вивчення інтернами тем розділу навчальної типової програми, що стосуються ВІЛ-інфекції, яка є одною з найбільш актуальних проблем сучасної інфектології. Методологія включає лекції, практичні заняття, семінари та самостійну підготовку інтерна. Кількість годин у моделі розрахована для спеціальності “Інфекційні хвороби”. Запропоновані два етапи підготовки інтернів: вхідний та головний етап – виконання міжпрофесійного проекту. Вхідний етап виконання міжпрофесійного проекту включає лекції, проведення практичних занять з різними видами участі лікарів-інтернів (роботу в малих групах; дискусію в групі; тренінг із використанням рольової та ділової гри; підготовку інтернами запитань (опитувальник, підготовлений у групі) та проведення інтерв’ю з пацієнтами Центру боротьби та профілактики зі СНІД, аналіз отриманих відповідей; рольову та ділову гру: “лікар–пацієнт”; екскурсію в лабораторію; роботу в малих групах, “case studies”), самостійну роботу з нормативними документами з організації та проведення добровільного консультування і тестування.

До головного етапу виконання завдань міжпрофесійного проекту залучені такі спеціалісти: фахівці соціальної медицини, СНІД-центру, медичний психолог, фтизіатр, невролог, онколог, дерматовенеролог, а також представник суспільного фонду “Дорога життя” – один із пацієнтів центру СНІД. Лікар-інтерн є активним учасником проекту та входить до складу команди. На цьому етапі вирішується ряд завдань, головним із яких є сумісна робота команди фахівців у наданні кваліфікованої допомоги пацієнтам з ВІЛ.

Висновок. Інтерактивна методика навчання є найбільш актуальною в сучасних умовах викладання, які передбачають підготовку висококваліфікованих спеціалістів, здатних інтегрувати теоретичні знання і практичні уміння в цілісну систему, володіти новими технологіями.

Біографії авторів

L. R. Shostakovych-Koretskaya, ДЗ “Дніпропетровська медична академія МОЗ України”, м. Дніпро

доктор медичних наук, професор, завідувач кафедри інфекційних хвороб ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», м. Дніпро.

K. Y. Lytvyn, ДЗ “Дніпропетровська медична академія МОЗ України”, м. Дніпро

кандидат медичних наук, доцент кафедри інфекційних хвороб ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», м. Дніпро.

O. V. Sheveleva, ДЗ “Дніпропетровська медична академія МОЗ України”, м. Дніпро

асистент кафедри інфекційних хвороб ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», м. Дніпро.

M. S. Suremenko, ДЗ “Дніпропетровська медична академія МОЗ України”, м. Дніпро

кандидат медичних наук, доцент кафедри інфекційних хвороб ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», м. Дніпро.

O. O. Volikova, ДЗ “Дніпропетровська медична академія МОЗ України”, м. Дніпро

асистент кафедри інфекційних хвороб ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», м. Дніпро.

V. P. Dyadik, ДЗ “Дніпропетровська медична академія МОЗ України”, м. Дніпро

кандидат медичних наук, доцент кафедри інфекційних хвороб ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», м. Дніпро.

Z. O. Chykarenko, ДЗ “Дніпропетровська медична академія МОЗ України”, м. Дніпро

кандидат медичних наук, доцент кафедри інфекційних хвороб ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», м. Дніпро.

A. V. Cherhinets, ДЗ “Дніпропетровська медична академія МОЗ України”, м. Дніпро

кандидат медичних наук, доцент кафедри інфекційних хвороб ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», м. Дніпро.

Посилання

Snell, Y. S. L. S. (1999). Interactive lecturing: strategies for increasing participation in large group presentations. Medical Teacher, 21(1), 37-42.

Pradhan, A., Sparano, D., & Ananth, C. V. (2005). The influence of an audience response system on knowledge retention: An application to resident education. American Journal of Obstetrics and Gynecology, 193(5), 1827-1830.

Sander, P., Stevenson, K., King, M., & Coates, D. (2000). University students' expectations of teaching. Studies in Higher education, 25(3), 309-323.

Prince, M. J., & Felder, R. M. (2006). Inductive teaching and learning methods: Definitions, comparisons, and research bases. Journal of engineering education, 95(2), 123-138.

Madan, A. K., Caruso, B. A., Lopes, J. E., & Gracely, E. J. (1998). Comparison of simulated patient and didactic methods of teaching HIV risk assessment to medical residents. American journal of preventive medicine, 15(2), 114-119.

Hall, P., & Weaver, L. (2001). Interdisciplinary education and teamwork: a long and winding road. Medical education, 35(9), 867-875.

Sehgal, N. L., Fox, M., Vidyarthi, A. R., Sharpe, B. A., Gearhart, S., Bookwalter, T., & Triad for Optimal Patient Safety (TOPS) Project. (2008). A multidisciplinary teamwork training program: the Triad for Optimal Patient Safety (TOPS) experience. Journal of general internal medicine, 23(12), 2053-2057.

Choi, B. C., & Pak, A. W. (2007). Multidisciplinarity, interdisciplinarity, and transdisciplinarity in health research, services, education and policy: 2. Promotors, barriers, and strategies of enhancement. Clinical & Investigative Medicine, 30(6), 224-232.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-10-24

Як цитувати

Shostakovych-Koretskaya, L. R., Lytvyn, K. Y., Sheveleva, O. V., Suremenko, M. S., Volikova, O. O., Dyadik, V. P., … Cherhinets, A. V. (2017). МЕТОДОЛОГІЯ ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТЬ ЛІКАРІВ-ІНТЕРНІВ ЗА ТЕМАТИКОЮ «ВІЛ-ІНФЕКЦІЯ» НА ОСНОВІ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ. Медична освіта, (2). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.2.7830

Номер

Розділ

Вдосконалення вищої медичної освіти