СТРАТЕГІЯ ВПРОВАДЖЕННЯ КУРСІВ ЗА ВИБОРОМ НА БАЗІ ТЕХНОЛОГІЇ ОНЛАЙН-КУРСІВ НА ПЛАТФОРМІ edX

Автор(и)

  • Yu. M. Kolesnyk
  • M. O. Avramenko
  • S. A. Morhuntsova
  • O. A. Ryzhov

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.3.7757

Ключові слова:

медична освіта, дистанційне навчання, онлайн-курси, LMS edX, MS Azure, хмарні сервіси ІТ.

Анотація

У статті розкрита послідовна стратегія впровадження в медичному університеті курсів за вибором на базі технології дистанційного навчання у вигляді онлайн-курсів. Показано, що успішне впровадження онлайн-курсів можливо при наявності таких складових, як: готовність викладацького складу до опанування нових технологій навчання та зміни своєї ролі в навчальному процесі; готовність студентів до використання дистанційних технологій навчання; наявність інфраструктури в університеті, яка забезпечує сервіси дистанційного навчання; наявність системи перевірки якості контенту онлайн-курсів, які розробляються. Особлива увага звертається на необхідність зміни структури навчального процесу та ролі викладачів при впровадженні онлайн-курсів. Авторами обґрунтовано вибір платформи для розробки онлайн-курсів Open edX за критеріями.

Посилання

Zakon Ukrainy «Pro vyshchu osvitu» vid 01.07.14 №1556-VII (2014). [The Higher Education Act of Ukraine of 01.07.14 №1556-VII] [in Ukrainian].

Kukharenko, V.M., Berezenska, S.M., Buhaichuk, K.L., Oliinyk, N.Yu., & oth. (2016). Teoriia ta praktyka zmishanoho navchannia: monohrafiia [Theory and practice of blended learning: monography]. Kharkiv: «Miskdruk», NTU «KhPI» [in Ukrainian].

Buhaichuk, K.L. (2016). Zmishane navchannia: teoretychnyi analiz ta stratehiia vprovadzhennia v osvitnii protses vyshchykh navchalnykh zakladiv [Blended learning: theoretical analysis and strategy for implementation into educational process of higher educational institutions]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia – Information technologies and training resources, 54 (4), 1-15 [in Ukrainian].

Kolesnyk, Yu.M., & Ryzhov, O.A. (2007). Kontseptsiia rozvytku dystantsiinoho navchannia u Zaporizkomu derzhavnomu medychnomu universyteti [Distance learning at Zaporizhzhia State Medical University development concept]. Aktualni pytannia farmatsevtychnoi ta medychnoi nauky ta praktyky. Zbirnyk naukovykh statei – Current issues of pharmaceutical and medical science and practice. Collection of studies. Zaporizhzhia: Вид-во ЗДМУ, ХVIІІ, 11-21 [in Ukrainian].

Kolesnyk, Yu.M., & Ryzhov, O.A. (2013). Kontseptsiia informatyzatsii medychnykh navchalnykh zakladiv [Informational support of medical educational institutions conception]. Aktualni pytannia farmatsevtychnoi i medychnoi nauky ta praktyky: Dodatok: Tezy dopovidei Vseukrainskoi naukovo-metodychnoi videokonferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu «Aktualni pytannia dystantsiinoi osvity ta telemedytsyny 2013» 10-11 zhovtnia 2013 r. – Current issues of pharmaceutical and medical science and practice. Appendix: notes for the statement at all-Ukrainian scientific and methodological videoconference with international participation «Current issues of distance learning and telemedicine 2013», October 10-11, 2013, 3, 1-2. [in Ukrainian].

Mintser, O.P. (2010). Rol informatsiinykh tekhnolohii na etapakh reformuvannia medychnoi osvity [The role of information technologies on the stages of medical education reformation]. Vprovadzhennia kredytno-modulnoi systemy orhanizatsii navchalnoho protsesu u VM(F)NZ Ukrainy: rezultaty problemy ta perspektyvy : mat-ly Vseukrainskoi navchalno-naukovoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu 20-21 travnia 2010 r. – Implementation of credit-unit system of educational process organization at HM(Ph)EI of Ukraine: results of the problem and prospects: material of all-Ukrainian educational and scientific conference with international participation, March 20-21, 2010. Ternopil: Ukrmedknyha [in Ukrainian].

Ryzhov, O.A., & Vasilakin, V.V. (2009). Strukturno-funktsionalna model pedahohichnoi systemy kafedry medychnoho navchalnoho zakladu iz zastosuvanniam avtomatyzovanoi navchalnoi systemy [Structural and functional model of pedagogical system of department at medical educational institution using computer-equipped learning system]. Meditsynskaya informatika i inzheneriya – Medical informatics and engineering, 4, 88-94 [in Ukrainian].

Gilbert, M.A. (2015). edX E-Learning Course Development. Birmingham B3 2PB, UK: Packt Publishing.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-10-24

Як цитувати

Kolesnyk, Y. M., Avramenko, M. O., Morhuntsova, S. A., & Ryzhov, O. A. (2017). СТРАТЕГІЯ ВПРОВАДЖЕННЯ КУРСІВ ЗА ВИБОРОМ НА БАЗІ ТЕХНОЛОГІЇ ОНЛАЙН-КУРСІВ НА ПЛАТФОРМІ edX. Медична освіта, (3). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.3.7757

Номер

Розділ

Матеріали конференції