ОПТИМІЗАЦІЯ ТА РОЛЬ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ СТОМАТОЛОГІЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ ЯК ШЛЯХ ДО ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.2.7715Ключові слова:
самостійна робота студентів, вищий медичний навчальний заклад, навчальний процес, керування, мотива- ція, цілі, планування.Анотація
Метою даної публікації є розробка концепцій ведення самостійної роботи студентів а також підкреслення ролі викладача у формуванні мотивації до самостійної роботи серед студентів стоматологічного факультету.
Матеріали та методи дослідження: об’єкт дослідження – студенти стоматологічного факультету, предмет дослідження – навчальний процес (самостійна робота студентів) на кафедрі ортопедичної стоматології.
Результати й обговорення. Методики організації самостійної роботи студента ще недостатньо відпрацьовані і являють собою досить нелегку та кропітку роботу. В рамках самостійної роботи бажано проводити діагностичний етап, за допомогою якого виявляється рівень готовності студентів до роботи. Для цього доцільно організувати вихідний контроль знань та умінь студентів-стоматологів з попередніх розділів стоматології, який повинен охоплювати усі основні сторони базисної підготовки, бути максимально об’єктивним і нетривалим у часі. Для раціональної та ефективної самостійної роботи студента потрібно керівництво викладача, а саме безпосереднє навчання студентів основам самостійної роботи.
Висновки: Самостійна робота є однією з форм навчального процесу і являється його суттєвою складовою частиною. Планування, управління і контроль є важливими складовими організації самостійної роботи. Для реалізації цих принципів викладач повинен сформувати у студента почуття відповідальності за організацію власного навчання.
Посилання
Zvonnikov, V.I. (2006). Innovatsionnyye metody otsenki uchebnykh dostizheniy studentov [Innovative methods of students’ educational achievements evaluation]. Vyssheye obrazovaniye – Higher education, 5, 12-17 [in Russian].
Poliachenko, Yu.V., Perederii, V.H., & Volosovets, O.P. (2005). Medychna osvita u sviti ta v Ukraini [Medical Education around the world and in Ukraine]. K.: Knyha plius [in Ukrainian].
Pidkasystyi, I.F., Prokopenko, I.F., & Yevdokymov, V.I. (2006). Pedahohichni tekhnolohii: navchalnyi posibnyk [Pedagogical Technologies: Study Guide]. Kharkiv: Kolehium [in Ukrainian].
Slobodchikov, V.I., & Isayev, E.I. (2000). Osnovy psikhologicheskoy antropologii. Psikhologiya razvitiya cheloveka. Razvitiye sub”yektivnoy real’nosti v ontogeneze: uchebnoye posobiye dlya vuzov [Fundamentals of psychological anthropology. Psychology of human evolution. Evolution of subjective reality in ontogenesis: Study guide for universities]. M.: Shkolnaya pressa [in Russian].