ОРГАНІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ НА КАФЕДРІ ВНУТРІШНЬОЇ МЕДИЦИНИ ДНІПРОВСЬКОГО МЕДИЧНОГО ІНСТИТУТУ ТРАДИЦІЙНОЇ І НЕТРАДИЦІЙНОЇ МЕДИЦИНИ

Автор(и)

  • S. V. Abramov Дніпровський медичний інститут традиційної і нетрадиційної медицини, м. Дніпро
  • B. M. Baybakov Дніпровський медичний інститут традиційної і нетрадиційної медицини, м. Дніпро
  • V. M. Kornatsky Дніпровський медичний інститут традиційної і нетрадиційної медицини, м. Дніпро
  • V. O. Vushnevskuy Дніпровський медичний інститут традиційної і нетрадиційної медицини, м. Дніпро
  • A. G. Kyrychenko Дніпровський медичний інститут традиційної і нетрадиційної медицини, м. Дніпро
  • S. M. Moroz Дніпровський медичний інститут традиційної і нетрадиційної медицини, м. Дніпро
  • V. M. Khom'yakov Дніпровський медичний інститут традиційної і нетрадиційної медицини, м. Дніпро

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.1.7644

Ключові слова:

методика організації самостійної роботи студентів, практичні заняття, самостійна робота аудиторна та позааудиторна, якість навчання.

Анотація

Мета дослідження – визначення основних напрямів покращення та удосконалення навчального процесу зі студентами з дисципліни “неврологія”.

Матеріали та методи дослідження. З урахуванням провідної ролі самостійної роботи студентів під час засвоєння знань і умінь з неврології були розглянуті та вивчені робочі програми і методичні розробки до практичних занять.

Результати й обговорення. Структура навчального процесу неврологічної дисципліни предметно інтегрована й орієнтована на дотримання логічної послідовності викладання та розділена на відповідні модулі підготовки. У новій Типовій навчальній програмі питома вага належить самостійній роботі студентів. У навчальному процесі використовуються два види самостійної роботи студентів (СРС), такі, як: аудиторні СРС, що виконуються на навчальних заняттях під безпосереднім керівництвом викладача й за його завданням; позааудиторна СРС, яка виконується в позааудиторний час за завданням і при методичному керівництві викладача, але без його безпосередньої участі, або ж при частковій безпосередній участі викладача при головній ролі виконавця-студента, – значно допомагає активізувати самопідготовку в засвоєнні знань з дисципліни.

Висновки. Самостійна робота студентів – важлива складова освітнього процесу, що індивідуалізує діяльність кожного студента і може розглядатися одночасно і як засіб вдосконалення його творчої індивідуальності. Поліпшення самостійної роботи направлено на вдосконалення навчального процесу, його оптимізацію та інтенсифікацію, підвищення якості навчання, активізацію навчально-пізнавальної діяльності студентів та зниження аудиторного навантаження.

Посилання

Khrebtii, H.I. (2015). Innovatsiini tekhnolohii, napravleni na rozvytok klinichnoho myslennia u studentiv vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladiv Ukrainy [Innovative technologies aimed at developing clinical thinking in students in higher educational institutions of Ukraine]. Bukovynskyi medychnyi visnyk –Bukovyna Medical Journal, 19 (2), 252-255 [in Ukrainian].

Voronenko, Yu.V., & Mintser, O.P. (2013). Ryzyk vynyknennia osvitnoi synhuliarnosti: tendentsii ta mozhlyvi naslidky [The risk of educational singularity rise: tendencies and the feasible consequences]. Medychna informatyka ta inzheneriia – Medical Informatics and Engineering, 1, 4-11 [in Ukrainian].

Svobodnyy dostup k tekstam statey zarubezhnykh nauchnykh izdatelstv [Free access to the texts of articles of foreign scientific publishing houses]. – Retreived from: http://www.freemedicaljournals.com [in Russian].

Elektronnaya bibliotechnaya sistema dlya meditsinskogo i farmatsevticheskogo obrazovaniya “Konsultant studenta. Elektronnaya biblioteka meditsinskogo vuza” [Electronic library system for medical and pharmaceutical education "Student consultant. Electronic library of medical high school"]. Retreived from: www.studmedlib.ru [in Russian].

Abasov, Z. (2007). Proektirovanie i organizatsiya samostoyatelnoy raboty studentov [Designing and organization of work of students]. Vysshee obrazovanie v Rossii – Higher education in Russia, 10, 17 [in Russian].

Moskalenko, V.F., Hulchii, O.P., & Hruzieva, T.S. (2013). Hromadske zdorovia [Public Health]. Vinnytsia: Nova knyha [in Ukrainian].

Karpova, O.L. (2008). Pedagogicheskoe sodeystvie samoobrazovatelnoy deyatelnosti studentov [Pedagogical assistance to self-educational activity of students]. Vysshee obrazovanie segodnya – Higher education today, 7, 13 [in Russian].

Otkrytaya baza dannykh meditsinskoy informatsii eMedicine [The open database of medical information eMedicine]. Retreived from: http://www.emedicine.medscape.com/

Fedorova, M. (2007). Model organizatsii vneauditornoy samostoyatelnoy raboty [The model of organization of extracurricular work]. Vysshee obrazovanie v Rossii – Higher education in Russia, 10, 32 [in Russian].

Moskalenko, V.F., Popov, M.V. (2005). Bioetyka: filosofsko-metodolohichni ta sotsialno-medychni problemy [Bioethics: philosophical, methodological and social and medical problems]. Vinnytsia: Nova knyha [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-05-11

Як цитувати

Abramov, S. V., Baybakov, B. M., Kornatsky, V. M., Vushnevskuy, V. O., Kyrychenko, A. G., Moroz, S. M., & Khom’yakov, V. M. (2017). ОРГАНІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ НА КАФЕДРІ ВНУТРІШНЬОЇ МЕДИЦИНИ ДНІПРОВСЬКОГО МЕДИЧНОГО ІНСТИТУТУ ТРАДИЦІЙНОЇ І НЕТРАДИЦІЙНОЇ МЕДИЦИНИ. Медична освіта, (1). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.1.7644

Номер

Розділ

Досвід з організації навчальної роботи