ПЕРЕДУМОВИ, ЗАВДАННЯ І ФОРМИ РАДЯНІЗАЦІЇ ОСВІТИ НА ТЕРНОПІЛЬЩИНІ У ВЕРЕСНІ 1939 – ЧЕРВНІ 1941 РОКУ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2016.3.6926Анотація
У пропонованій статті висвітлено механізми впровадження радянських освітньо-культурних цінностей, які відображали марксистсько-ленінську ідеологію, що ґрунтувалася на інтернаціональному світобаченні класових протиріч та постійній боротьбі з приватною власністю, руйнуючи релігійні переконання місцевого населення. Так звана реформа протирічила природі українського національного світогляду, нищила його культурно-освітні багатовікові надбання. З цією метою радянська влада запроваджувала в усіх західноукраїнських школах другу російську мову, як засіб міжнаціонального спілкування, а також освітню виховну мережу краю підпорядковувала єдиному Московському освітньо-методичному центру.
Посилання
Yarosh B. O. Totalitarnyy rezhym na zakhidnoukrayinsʹkykh zemlyakh. 30–50-i roky KHKH stolittya / B. O. Yarosh. – Lutsʹk, 1995. – S. 54.
Pavlyuk I. S. Borotʹba za narodnu osvitu v Zakhidniy Ukrayini v 1919–1939 rr. Z istoriyi zakhidnoukrayinsʹkykh zemelʹ / I. S. Pavlyuk. – K., 1957. – S. 198–201.
Istoriya mist i sil URSR. Ternopilʹsʹka oblastʹ / hol. red. kol. S. P. Nechay – K . : Hol. red. URE, 1973. – S. 45.
Istoriya mist i sil URSR. Ternopilʹsʹka oblastʹ. – K., 1973. – S. 43.
Kovalyuk V. R. Kulʹturolohichni ta dukhovni aspekty “radyanizatsiyi” Zakhidnoyi Ukrayiny (veresenʹ 1939 – chervenʹ 1941 r.) / V. R. Kovalyuk // Ukrayinsʹkyy istorychnyy zhurnal. – 1993. – № 2, 3. – S. 3–4.
Sokolovsʹka T. H. Kulʹturne budivnytstvo u zakhidnykh oblastyakh URSR v pershi roky radyansʹkoyi vlady: veresenʹ 1939 – chervenʹ 1941 r. 40 rokiv Velykoho Zhovtnya / T. H. Sokolovsʹka. – Lʹviv : Vydavnytstvo Lʹvivsʹkoho universytetu, 1957. – S. 225–226.