ПІСЛЯДИПЛОМНА МЕДИЧНА ОСВІТА – НОВІ ГОРИЗОНТИ Й ПЕРСПЕКТИВИ

Автор(и)

  • Yu. V. Voronenko Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика,
  • O. P. Mintser Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика,
  • O. V. Palahin Інститут кібернетики імені В. М. Глушкова НАН України

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2016.3.6903

Анотація

Представлено нове розуміння проблем передавання знань, змісту освіти та управління нею. На часі поставлено питання післядипломного додаткового проблемно-орієнтованого навчання, особливо в медицині, що включає такі нові напрями, як полідисциплінарність, мультидисциплінарність та трансдисциплінарність. Виникає необхідність створення єдиного банку контрольно-вимірювальних методик для перевірки залишкових знань не тільки з дисциплін, а й з навчальних модулів. Не менш важливим стає й введення так званої “нелінійної” схеми організації навчального процесу.

Розроблення суворої методології трансдисциплінарності наукових досліджень та освіти виявило особливу роль інформатики як елемента її системно-технологічної підтримки, враховуючи системоутворюючу роль сучасної інформатики та інтеграцію інформаційних технологій практично в усі галузі науки й освіти.

Запропоновано розділити навчання лікарів і провізорів у стратегії безперервного професійного розвитку в післядипломній медичній освіті на дві частини – базисну та додаткову (трансдицисплінарну, проблемно-орієнтовану) з заданим рівнем компетентності.

Посилання

Palahyn A. V. Problemy transdystsyplynarnosty y rolʹ ynformatyky / A. V. Palahyn // Kybernetyka y systemnyy analyz. – 2013. – № 5. – S. 3–13.

Palahin O. V. Mizhdystsyplinarni naukovi doslidzhennya i optymizatsiya systemno-informatsiynoyi pidtrymky / O. V. Palahin, O. P. Kurhayev // Visnyk NAN Ukrayiny. – 2009. – № 3. – S. 14–15.

Palahyn A. V. Ontolohycheskye metody y sredstva obrabotky predmetnykh znanyy / A. V. Palahyn, S. L. Kry¬vyy, N. H. Petrenko. – Luhansk : VNU ym. V. Dalya, 2012. – 323 s.

Prayd V. Fenomen NBIC-konverhentsyy: realʹnosty y ozhydanye / V. Prayd, D. A. Medvedev // Fylosofskye nauky. – 2008. – № 1. – S. 97–117.

Nicolescu B. Transdisciplinarity – Theory and Practice (Ed.) / B. Nicolescu. – Hampton Press, Cresskill, NJ, USA, 2008. – 320 p.

Nicolescu B. Transdisciplinarity – past, present and future / B. Nicolescu // In Haverkott B. and Reijntjes C. (Eds). – Moving Worldviews Conference Proceeding. Leusden, the Netherlands: ETC /Compas. – 2006. – P. 142–165.

Kyyashchenko L. P. Fenomen transdystsyplynarnosty – opyt fylosofskoho analyza / L. P. Kyyashchenko // Santalka, Filosofia. – 2006. – T. 14, № 1. – S. 17–37.

Mokyy V. S. Metodolohyy transdystsyplynar¬nosty – 4 / V. S. Mokyy. – Nalʹchyk : Ynstytut trans¬dystsyplynarnykh tekhnolohyy, 2011. – S. 5 – 59.

Prayd V. Fenomen NBIC-konverhentsyy: realʹnosty y ozhydanye / V. Prayd, D. A. Medvedev // Fylosofskye nauky. – 2008. – № 1. – S. 97–117.

The European higher education and research landscape 2020. – Center for Higher Education Policy Studies, Universite ol Twente, 2005. – 219 p.

Ashyn H. Stratehyya Rossyy v postyndustryalʹnom myre y élytnoe obrazovanye / H. Ashyn // Vlastʹ. – 2008. – № 1. – S. 8.

Judge A. Conference Paper. 1st World Congress of Transdisciplinarity / A. Judge // Union of International Associations. Available. – 1994. – Rezhym dostupu : http://www.uia.org/uiadocs/aadocnd4.htm.

Jantsch E. Vers lʺinterdisciplinarité et la transdisciplinarité dans lʺenseignement et lʺinnovation / E. Jantsch // Léo Apostel et al. – 1986. – 106 r.

Transdystsyplynarnostʹ v fylosofyy y nauke: podkhody, problemy, perspektyvy / pod red. V. Bazhanova, R. V. Sholʹtsa. – M. : Navyhator, 2015. – 564 s.

Hrebenshchykova E. H. Transdystsyplynarnye osnovanyya ynnovatsyy v obrazovanyy / E. H. Hrebenshchykova, L. P. Kyyashchenko // Filosofiya osvity. – 2013. – № 1 (12). – S. 210–222.

Jantsch E. Towards interdisciplinarity and transdisciplinarity in education and innovation / E. Jantsch // In L. Apostel G. Berger A. Briggs & G. Michaud (Eds.), Interdisciplinarity: Problems of teaching and research in universities. – Nice : University of Nice, 1972. – P. 97–121.

Nicolescu B. Manifesto of Transdisciplinarity. Albany / B. Nicolescu. – NY : State University of New York Press, 2002. – 170 p.

Handbook of Transdisciplinary Research. A Proposition by the Swiss Academies of Arts and Sciences / G. Hirsch Hadorn, H. Hoffmann-Riem, S. Biber-Klemm [et al.]. – Heidelberg : Springer, 2008. – 506 p.

Krohn W. Interdisciplinary cases and disciplinary knowledge. The Oxford handbook of interdisciplinarity / W. Krohn. – New York : Oxford University Pr; 2010. – P. 31–49.

Palahyn A. V. K voprosu systemno-ontolohycheskoy yntehratsyy znanyy predmetnoy oblasty / A. V. Palahyn, N. H. Petrenko // Matematychni mashyny i systemy. – 2007. – № 3, 4. – S. 63–75.

Schweber S. Complex Systems, Modelling and Simulation / S. Schweber, M. Wachter // Studies in History of Modern Physics. – 2000. – Vol. 31, № 4. – P. 585.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-11-22

Як цитувати

Voronenko, Y. V., Mintser, O. P., & Palahin, O. V. (2016). ПІСЛЯДИПЛОМНА МЕДИЧНА ОСВІТА – НОВІ ГОРИЗОНТИ Й ПЕРСПЕКТИВИ. Медична освіта, (3). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2016.3.6903

Номер

Розділ

Вдосконалення вищої медичної освіти