ДИДАКТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ПРОБЛЕМ ВИКЛАДАННЯ ЛАТИНСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2025.3.15610Ключові слова:
термінологічна компетентність, латинська мова, медична термінологія, особливості викладання, методи навчання, медики, стоматологи, фармацевти, парамедики, спеціалісти сфери фізичної реабілітації.Анотація
Анотація. У статті зазначено, що викладання латинської мови в медичних закладах вищої освіти потрібне для того, щоб закласти основу для застосування медичної термінології у подальшій професійній діяльності, для підготовки спеціалістів, які вміють грамотно послуговуватися мовою свого фаху. На заняттях з латинської мови здобувачі вищої медичної освіти ознайомлюються з основами латинської граматики, проте основна їх увага звертається на засвоєння лексичного мінімуму, латино-грецьких словотвірних елементів, за допомогою яких вони розуміють структуру спеціальних термінів, легко зможуть самостійно будувати анатомо-гістологічні та клінічні терміни й використовувати здобуті знання, застосовуючи медичні терміни на практиці. У науковій розвідці виявлено особливості, які відрізняють викладання латини від навчання сучасних іноземних мов. Перед здобувачами вищої освіти під час вивчення латинської мови не ставиться завдання оволодіти всіма мовними компетентностями, а увагу спрямовано на отримання термінологічної компетентності, враховуючи потреби підготовки фахівців саме медичної сфери. Зазначено, що викладання латинської мови здобувачам вищої медичної освіти потребує оновлення методологічної системи. Встановлено, що сучасні методи викладання дисципліни повинні підвищувати зацікавленість здобувачів освіти у вивченні професійної термінології, сприяти кращому засвоєнню навчального матеріалу й допомагати формуванню термінологічної компетентності майбутніх фахівців медичної сфери. Розглянуто інноваційні методи, які допомагають здобувачам вищої освіти засвоїти латинську медичну термінологію. Творчий підхід викладача до застосування різноманітних методів викладання забезпечує ефективне вивчення латинської мови та медичної термінології здобувачами медичної освіти. Проаналізовано, що на кожному занятті викладач повинен дотримуватися принципу міждисциплінарності, а також звертати увагу здобувачів вищої освіти на вплив латини на медичні терміни українською та англійською мовами.
Посилання
Vorona, I.I., Khvalyboha, T.I., & Humenna, I.R. (2025). Vplyv latynskoi movy na formuvannia terminolohichnoi kompetentnosti maibutnikh paramedykiv [The influence of Latin on the formation of terminological competence of future paramedics]. Medychna osvita – Medical education, (1), 120–125. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2025.1.15385 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2025.1.15385
Mylenkova, R.V. (2012) Dydaktyko-metodolohichnyi analiz problem vykladannia kursu latynskoi movy na yurydychnykh fakultetakh VNZ [Didactic and methodological analysis of the problems of teaching the Latin language course at law faculties of universities]. Pravovyi visnyk Ukrainskoi akademii bankivskoi spravy. – Legal Bulletin of the Ukrainian Academy of Banking, 1 (6), 16–20 [in Ukrainian].
Palasiuk, H.B., Savaryn, T.V., Vorona, I.I. & Fedchyshyn, N.O. (2024) Latynska mova: navchalnotrenuvalnyi posibnyk dlia pidhotovky do testovoho kontroliu [Latin language: a training manual for preparing for test control]. Ternopil: TNMU [in Ukrainian].
Stukalo, O. (2022) Metodychni osoblyvosti vykladannia latynskoi movy maibutnim veterynaram [Methodological features of teaching Latin to future veterinarians]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk – Current issues in the humanities, 48 (2), 233–237 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/48-2-39
Cherkasov, V.H (Red.) (2019) Mizhnarodna anatomichna terminolohiia (latynski, ukrainski, rosiiski ta anhliiski ekvivalenty) [International Anatomical Terminology (Latin, Ukrainian, Russian and English equivalents)]. [in Ukrainian].
Vorona, I. (2019) Internet resources for the course of latin in medical universities. Information Technologies and Learning Tools, 74 (6), 138–149. https://doi.org/10.33407/itlt.v74i6.2730 [in English]. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v74i6.2730
Vorona, I.I, Klishch, H.I. & Kitura, H.Ya. (2023) The importance of innovative methods of a professional foreign language teaching in the formation of communicative competence in students of higher medical educational institutions. Medychna osvita – Medical education, (4), 120–126. https://doi. org/10.11603/m.2414-5998.2023.4.14487. DOI: https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.4.14487
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.