ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА КАФЕДРІ АНАТОМІЇ ЛЮДИНИ НА ПРИКЛАДІ ЗАСТОСУВАННЯ КОМПЛЕКСУ ANATOMY & PHISIOLOGY REVEALED 3.0
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2025.2.15487Ключові слова:
анатомія людини; інтерактивні засоби; електронна програма; препарування.Анотація
Анотація. У процесі викладання анатомії людини важливим складником є набуття здобувачами вищої медичної освіти практичного досвіду препарування різноманітних анатомічних структур. Проте з огляду на багато об’єктивних чинників можливості працювати з реальними фізичними тілами для розвитку здобувачами таких навичок обмежені. Застосування в навчальному процесі сучасних інтерактивних програм із використанням 3D-технологій частково компенсує цю проблему і дає змогу здійснювати пошарове препарування віртуального фізичного тіла та ефективно й комплексно засвоїти топографо-анатомічне розміщення різних структур. На інтерактивних столах кафедри анатомії людини встановлено навчальні програми, які дають змогу вивчати будову людського тіла в тривимірному форматі. Проте здобувачі часто недостатньо знайомі з можливостями таких програм і використовують їх потенціал не повною мірою. Одним із сучасних інтерактивних застосунків для віртуального препарування є програмний комплекс «Anatomy & Physiology Revealed 3.0: an interactive cadaver dissection experience», у якому використовують фотографії мертвих фізичних тіл у поєднанні з комп’ютерною технікою накладання шарів. Застосунок також пропонує анімацію у формі коротких навчальних відеороликів, фотографії гістологічних препаратів та радіологічні зображення, даючи змогу всебічно і комплексно дослідити людське тіло та допомогти студентам у підготовці до здачі передбачених програмою практичних навичок. Програма також має вбудований модуль для проведення оцінки й самооцінки здобутих знань. Ще однією з переваг є можливість її встановити на будь-який гаджет. Викладач може використовувати її для демонстрації зображень під час читання лекцій чи проведення практичних занять, а також для здійснення контролю знань здобувачів вищої медичної освіти як в офлайн-, так і в онлайн-форматі, що особливо актуально в дистанційній формі навчання.
Посилання
Andriyanova, O.Yu., Kaskova, L.F., Yanko, N.V., & Yatsenko, P.I. (2021). Vykorystannia multymediinykh tekhnolohii v navchalnomu protsesi pid chas dystantsiinoho navchannia [The use of multimedia technologies in the educational process during distance learning]. Visnyk problem biologiyi i medytsyny – Bulletin of Problems Biology and Medicine, 3(161), 181–184. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/Vpbm_2021_3_35 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.29254/2077-4214-2021-3-161-181-184
Dubyna, S.O., Khapchenkova, D.S., Bondarenko, S.V., & Fedorova, I.O. (2022). Metodyky otsiniuvannia uspishnosti studentiv pid chas dystantsiinoho navchannia [Methods for assessing student performance during distance learning]. Medychna osvita – Medical education, (2), 28–32. DOI: https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.2. 13103 [in Ukrainian].
Kuchyn, Yu.L., & Lymar, L.V. (2022). Osnovni pryntsypy orhanizatsii dystantsiinoho navchannia medykiv [Key principles of organizing distance learning for medical students]. Medychna osvita – Medical education, (1), 30–37. DOI: https://doi.org/ 10.11603/m.2414-5998.2022.1.12652 [in Ukrainian].
Pronina, O.M., Bilash, S.M., & Kobenak, M.M. (2022). Suchasni tekhnolohii v profesiinii pidhotovtsi likariv-interniv [Modern technologies in the professional training of medical interns]. Medychna osvita – Medical education, (1), 88–92. DOI: https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022. 1.12950 [in Ukrainian].
Stravskyi, T.Ya., Herasymiuk, I.Ye., & Halytska- Kharkhalis, O.Ya. (2023). Vykorystannia interaktyvnykh zasobiv navchannia pry vykladanni anatomii liudyny. [The use of interactive teaching tools in human anatomy education]. Medychna osvita – Medical education, (1), 82–86. DOI: https://doi.org/ 10.11603/m.2414-5998.2023.1.13828 [in Ukrainian].
Fedchyshyn, N.O., Shulhai, A.-M.A., & Krytskyi, T.I. (2022). Didzhytalizatsiia v osviti: sohodennia ta perspektyvy [Digitalization in education: current status and perspectives]. Medychna osvita – Medical education, (2), 5–11. DOI: https://doi.org/1 0.11603/m.2414-5998.2022.2.13263. [in Ukrainian].
Dwivedi, A., Qiu, X. M., Dwivedi, S. S., Tariq, M. R., Jha, S. K., Sigdel, D. (2021). Impact of Online Lectures on Medical Students During COVID-19 Pandemic. Journal of Research in Medical and Dental Science, 9 (4), 433–437.
Kyaw, B.M., Saxena, N., Posadzki, P., Vseteckova, J., Nikolaou, C.K., George, P.P. & Car, L.T. (2019). Virtual reality for health professions education: systematic review and meta-analysis by the digital health education collaboration. Journal of Medical Internet Research, 21(1):e12959. DOI: https://doi.org/10.2196/12959. DOI: https://doi.org/10.2196/12959
Haowen, J., Vimalesvaran, S., Myint Kyaw, B., & Car, L.T. (2021). Virtual reality in medical students’ education: a scoping review protocol. JMIR Medical Education, 8(1):e046986. DOI: https:// doi.org/10.1136/bmjopen-2020-046986. DOI: https://doi.org/10.1136/bmjopen-2020-046986
Jiang, H, Vimalesvaran, S, Wang, J.K., Lim, K.B., Mogali, S.R. & Car, L.T. (2022). Virtual Reality in Medical Students’ Education: Scoping Review. JMIR Medical Education, 8(1). Retrieved from: https://mededu.jmir.org/2022/1/e34860/PDF. https://doi.org/10.2196/34860. DOI: https://doi.org/10.2196/34860
AlQhtani, A., AlSwedan, N., Almulhim, A., Aladwan, R., AlQhtani, K., Albogami, M., Altwairqi, K., Alotaibi, F., AlHadlaq, F. & Aldhafian, O. (2021). Online versus classroom teaching for medical students during COVID-19: measuring effectiveness and satisfaction. BMC Medical Education, 21(1), 452. DOI: https://doi.org/10.2147/AMEP.S418563. DOI: https://doi.org/10.1186/s12909-021-02888-1
Zhdan V. M., Babanina M. Yu., Kitura Ye. M., Tkachenko M. V. & Kyrian O. A. (2019). Current interactive methods in training of a family physician. Bulletin of problems biology and medicine, 3(152), 239–242. DOI: https://doi.org/ 10.29254/2077-4214-2019-3-152-239-242. DOI: https://doi.org/10.29254/2077-4214-2019-3-152-239-242
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 А. Т. Телев’як, І. І. Боймиструк, О. М. Герман

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.