ОСОБЛИВОСТІ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ В УМОВАХ ВІЙНИ

Автор(и)

  • І. І. Ворона Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-4038-5836
  • І. А. Прокоп Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-6683-5922
  • Г. Я. Кітура Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-7271-6364

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.1.14584

Ключові слова:

змішане навчання, дистанційне навчання, комунікативний підхід, фахова компетентність

Анотація

Стаття присвячена обґрунтуванню особливостей застосування методик змішаного навчання для формування фахової компетентності у студентів медичних закладів вищої освіти в умовах війни. З’ясовано суть поняття «змішане навчання», його особливості, методики, переваги та недоліки, які необхідно враховувати при навчанні майбутнього працівника охорони здоров’я. Наголошується на необхідності засвоєння основних методів змішаного навчання для правильної організації навчального процесу. Англомовний комунікативний підхід фахової компетентності студента-медика є невід’ємним аспектом професійно орієнтованого навчання у медичному закладі вищої освіти. Військові дії у країні вимагають застосування нових принципів та практик трансформації вищої медичної освіти. Тому питання змішаного навчання студентів медичних закладів вищої освіти в умовах війни є актуальним в Україні. Увага акцентується на необхідності організації і налагодження якісного освітнього процесу в умовах військового стану, використовуючи дистанційну форму навчання. Розглядаються питання змістового наповнення курсу англійської мови за професійним спрямуванням, відбору навчального матеріалу, розвитку комунікативної складової в процесі оволодіння студентами англомовними вміннями у процесі дистанційного навчання в умовах воєнного стану. Висвітлено теоретичні та методологічні аспекти змішаного навчання для засвоєння англійської мови за професійним спрямуванням та латинської мови, вивчення яких здійснюється шляхом органічного застосування сучасних технологій дистанційного навчання. Охарактеризовано основні дистанційні технології навчання за допомогою платформ MS Teams та Moodle. З’ясовано, що використання інформаційних технологій змішаного навчання в умовах воєнного стану на заняттях англійської мови за професійним спрямуванням розвиває мовленнєві навички та вміння, які надають можливість висловлювати думку, розвивати мислення, а також мають високі мотиваційні характеристики, враховуючи реалії воєнного стану.

Посилання

Hordiienko, O.V., & Shevkun, A.V. (2021). Intehratsiia interaktyvnykh tekhnolohii u vykladanni inozemnoi movy u medychnykh zakladakh vyshchoi osvity [Integration of interactive technologies in foreign language teaching at medical institutions of higher education]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk – Topical issues of humanitarian sciences, 1(43), 226-234 [in Ukrainian].

Korniiets, N.H., Sliepichko, Yu.M., Tertychna- Teliuk, S.V., & Kravtsova, Yu.A. (2021). Zmishane navchannia yak efektyvna forma pidhotovky maibutnikh likariv v umovakh COVID-19 [Mixed learning as an effective form of training future doctors in the conditions of COVID-19]. Visnyk Luhanskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Pedahohichni nauky – Bulletin of Taras Shevchenko Luhansk National University. Pedagogical sciences, 6(344), 2, 58-65 [in Ukrainian].

Fedchyshyn, N.O., Klishch, H.I., Yelahina, N.I., & Horpinich, T.I. (2019). Inshomovna hramatychna kompetentnist yak skladova zahalnoi pidhotovky maibutnoho likaria u konteksti virtualno-navchalnoho seredovyshcha [Foreign language grammatical competence as a component of the general training of future doctor in the virtual learning environment]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 114-121 [in Ukrainian].

Klokar, N. (2012). Metodolohichni osnovy zaprovadzhennia dystantsiinoho navchannia v systemi pidvyshchennia kvalifikatsii [Methodological foundations of the distance learning introduction in the system of professional development]. Shliakh osvity – The way of education, 4(46), 38-41 [in Ukrainian].

Kovalenko, O.O. (2017). Vykorystannia metodiv zmishanoho navchannia v yedynomu informatsiinomu prostori [Using mixed learning methods in universal information space]. Dystantsiine navchannia yak suchasna osvitnia tekhnolohiia – Distance learning as a modern educational technology: materials of the interuniversity webinar. Vinnytsia [in Ukrainian].

Korotun, O.V. (2016). Metodolohichni zasady zmishanoho navchannia v umovakh vyshchoi osvity [Methodological principles of mixed learning in conditions of higher education]. Informatsiini tekhnolohii v osviti – Information technologies in education, 3(28), 117-129 [in Ukrainian].

Kucherenko, I. (2019). Psykholoho-pedahohichni osoblyvosti vyvchennia informatychnykh dystsyplin u medychnykh zakladakh vyshchoi osvity z vykorystanniam dystantsiinoho navchannia [Psychological and pedagogical features of informatics disciplines studying at medical institutions of higher education using distance learning]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii – Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, 1(85), 28-39 [in Ukrainian].

Palamarchuk, O. (2020). Problemy orhanizatsii dystantsiinoi ta zmishanoi osvity v universytetakh Ukrainy [Problems of organizing distance and mixed education at universities of Ukraine]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies – Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, 9(103), 237-248 [in Ukrainian].

(2020). Rekomendatsii shchodo vprovadzhennia zmishanoho navchannia u zakladakh fakhovoi pered vyshchoi ta vyshchoi osvity [Recommendations on the implementation of mixed learning at institutions of professional pre-higher and higher education]. Retrieved from: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/2020/zmyshene%20navchanny/zmishanenavchannia-bookletspreads-2.pdf [in Ukrainian].

Kukharenkо, V.M. (Ed.). (2016). Teoriia ta praktyka zmishanoho navchannia [Theory and practice of mixed learning]. Kharkiv [in Ukrainian].

Oliinyk, V.V. (Ed.) (2019). Tekhnolohiia zmishanoho navchannia v systemi vidkrytoi pisliadyplomnoi osvity [The technology of mixed learning in the system of open postgraduate education]. Kyiv [in Ukrainian].

Ferfetska, K.V., Pits, L.O., & Stefaniuk, Ye.S. (2022). Vykorystannia tekhnolohii dystantsiinoho navchannia u medychnykh zakladakh osvity Bukovyny v umovakh sohodennia [The use of distance learning technologies at Bukovyna medical institutions of education in today’s conditions]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 46-50 [in Ukrainian].

Lyst MON Ukrainy Shchodo orhanizatsii dystantsiinoho navchannia vid 02.11.2020 r. № 1/9-609 [Letter of the Ministry of Education and Culture of Ukraine Concerning the organization of distance learning dated November 2, 2020 No. 1/9-609]. Retrieved from: 5f9fdc9533fa9480698564.pdf (mon.gov.ua) [in Ukrainian].

Nalyvaiko, O., Vakulenko, A., & Zemlin, U. (2020). Features of forced quarantine distance learning. Scientific Notes of the Pedagogical Department, 1(47), 78-87.

Staker, H., & Horn, M. (2011). Classifying K-12 Blended Learning. Retrieved from: https://wp-content/uploads/2013/04/The-rise-of-K-12-blendedlearning.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-24

Як цитувати

Ворона, І. І., Прокоп, І. А., & Кітура, Г. Я. (2024). ОСОБЛИВОСТІ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ В УМОВАХ ВІЙНИ. Медична освіта, (1), 71–77. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.1.14584

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ