ОБҐРУНТУВАННЯ ДОЦІЛЬНОСТІ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «МІКРОБІОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ РАЦІОНАЛЬНОЇ АНТИБІОТИКОТЕРАПІЇ» ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «МЕДИЦИНА»

Автор(и)

  • Л. Б. Романюк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-8844-8082
  • С. І. Климнюк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-1308-3250
  • Н. І. Ткачук Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-3046-3009
  • Н. Я. Кравець Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-7593-1753

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.1.14583

Ключові слова:

здобувачі вищої освіти, вибіркова дисципліна, антибіотикотерапія

Анотація

Одним з основних завдань закладів вищої медичної освіти є підготовка висококваліфікованих, компетентних і конкурентоспроможних фахівців, завдяки гнучкості індивідуального плану здобувача вищої освіти, що не в останню чергу забезпечується наявністю вибіркових дисциплін. Мета статті – проаналізувати повноту методичного забезпечення, обґрунтованість вибору тем для занять та визначення популярності дисципліни «Мікробіологічні засади раціональної антибіотикотерапії» серед вибіркових дисциплін, що викладаються для здобувачів вищої освіти спеціальності «Медицина» на четвертому році навчання. У змісті навчальної дисципліни «Мікробіологічні засади раціональної антибіотикотерапії» гармонійно поєднано теми про мікробіологічні основи одержання та застосування антибіотиків, призначення та вибір методів визначення антибіотикочутливості, висвітлено проблеми антибіотикорезистентності та моніторингу резистентних штамів, враховано пацієнтоцентричний підхід до призначення антибіотикотерапії, профілактики та корекції побічних реакцій, що виникають у процесі призначення антибіотиків, та забезпечено міждисциплінарну інтеграцію знань щодо використання даних препаратів. Збільшення кількості здобувачів вищої освіти, котрі обирали дану дисципліну, свідчить, з одного боку, про усвідомлення місця антибіотикотерапії у структурі галузевих клінічних протоколів лікування в цілому, а з іншого – важливість отриманих знань із дисципліни для подальшого практичного застосування.

Посилання

Humenna, N.V. (2021). Osoblyvosti realizatsii mizhdystsyplinarnoi intehratsii u medychnykh zakladakh vyshchoi osvity [Peculiarities of implementation of interdisciplinary integration in medical institutions of higher education]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh – Pedagogy of the formation of creative personality in higher and secondary schools, 72(2), 156-160 [in Ukrainian].

Zahorodnia, L.I., & Yamilova, T.M. (2023). Znachennia vybirkovoi dystsypliny dlia zdobuvachiv vyshchoi medychnoi osvity [The importance of elective discipline for students of higher medical education]. Ricerche scientifiche e metodi dellaloro realizzazione: esperienza mondiale e realta domestiche: III International Scientific and Practical Conference. (pp. 88-89). Bologna, Italy [in Ukrainian].

Korylchuk, N.I. (2021). Vybirkova dystsyplina yak zaporuka pidvyshchennia proofesiinoho rivnia [Selective discipline as a guarantee of raising the professional level]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 32-36 [in Ukrainian].

Moshel, T.M. (2021). Mizhdystsyplinarna intehratsiia u formuvanni klinichnoho myslennia u maibutnikh likariv-stomatolohiv [Interdisciplinary integration in the formation of clinical thinking in future dentists]. Realii, problemy ta perspektyvy vyshchoi medychnoi osvity – Realities, problems and prospects of higher medical education: educational and scientific materials. (pp. 180-182). Poltava [in Ukrainian].

Poriadok zdiisnennia dozornoho epidemiolohichnoho nahliadu za protymikrobnoiu rezystentnistiu [The procedure for carrying out sentinel epidemiological surveillance of antimicrobial resistance]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1316-21#Text [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy Pro osvitu vid 05.09.2017 r. № 2145-VIII [Law of Ukraine On education dated September 5, 2017 No. 2145-VIII]. Retrieved from: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/shou/2145-19 [in Ukrainian].

Alhadabi, A., & Karpinski, А.С. (2020). Grit, self-efficacy, achievement orientation goals, and academic performance in University students. International Journal of Adolescence and Youth, 25(1), 519-535. DOI 10.1080/02673843.2019.1679202.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-24

Як цитувати

Романюк, Л. Б., Климнюк, С. І., Ткачук, Н. І., & Кравець, Н. Я. (2024). ОБҐРУНТУВАННЯ ДОЦІЛЬНОСТІ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «МІКРОБІОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ РАЦІОНАЛЬНОЇ АНТИБІОТИКОТЕРАПІЇ» ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «МЕДИЦИНА». Медична освіта, (1), 60–65. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.1.14583

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ