ШЛЯХИ ОПТИМІЗАЦІЇ ВИКЛАДАННЯ ЗАГАЛЬНОЇ ХІРУРГІЇ ЗА УМОВ БОЛОНСЬКОГО ПРОЦЕСУ

Автор(и)

  • В. П. Польовий Буковинський державний медичний університет, Чернівці https://orcid.org/0000-0002-4345-9802
  • І. М. Кліщ Тернопiльський національний медичний університет імені I. Я. Горбачевського МОЗ України, Тернопіль https://orcid.org/0000-0001-6226-4296
  • Б. В. Петрюк Буковинський державний медичний університет, Чернівці https://orcid.org/0000-0003-1873-9551
  • О. В. Ротар Тернопiльський національний медичний університет імені I. Я. Горбачевського МОЗ України, Тернопіль https://orcid.org/0000-0002-9434-0377
  • А. Я. Господарський Тернопiльський національний медичний університет імені I. Я. Горбачевського МОЗ України, Тернопіль https://orcid.org/0000-0002-9394-2675

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.1.14581

Ключові слова:

освітній процес, студент-медик, загальна хірургія

Анотація

Система освіти у будь-якій країні – важлива ланка суспільного життя. Україна, як незалежна держава, уже давно взяла курс на євроінтеграцію. Однак її входження у науковий і освітній міжнародний простір змушує здійснювати модернізацію системи освіти у світлі сучасних вимог. Це є необхідною умовою, щоб повноцінно долучитися до Болонського процесу.

Реалізація системи медичної освіти в сучасних умовах, можливості щодо її реформування, проблеми, зумовлені потребою у підвищенні якості підготовки випускників медичних закладів вищої освіти, наполегливо вимагають нових ефективних підходів до налаштування та організації освітнього процесу. Безперечно, стрімкий прогрес медичної та педагогічної науки зумовлює пошук і впровадження нових ефективних технологій у систему отримання знань. Запровадження інноваційних технологій з елементами інтерактивності здатне забезпечити належну підготовку лікаря-спеціаліста відповідно до існуючих медичних стандартів.

Вивчення студентами дисципліни «Загальна хірургія» також потребує вдосконалення методології викладання. Створення оптимального середовища для всебічного розвитку особистості студента, його становлення як висококваліфікованого фахівця є найважливішим завданням викладача-практика.

Посилання

(2010). Budapeshtsko-Videnska deklaratsiya pro stvorennya Yevropeyskoho prostoru vyshchoyi osvity [Budapest-Vienna Declaration on the creation of a European Higher Education Area] [in Ukrainian].

Kremen, V.H. (Ed.). (2004). Vyshcha osvita Ukrayiny i Bolonskyy protses [Higher education of Ukraine and the Bologna process]. Ternopil [in Ukrainian].

Hurevych, R.S., & Kademiya, M.Yu. (2014). Suchasni interaktyvni tekhnolohiyi navchannya studentiv [Modern interactive technologies of student education]. Teoriya i praktyka upravlinnya sotsialnymy systemamy: filosofiya, psykholohiya, pedahohika, sotsiolohiya – Theory and practice of management of social systems: philosophy, psycho­logy, pedagogy, sociology, 4, 99-104 [in Ukrainian].

Yehorova, V.V. (2015). Suchasni pedahohichni tekhnolohiyi rozvytku naukovo-pedahohichnykh pratsivnykiv u konteksti yevrointehratsiynykh protsesiv u vyshchiy osviti [Modern pedagogical technologies for the development of scientific and pedagogical workers in the context of European integration processes in higher education]. Naukovyy visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriya «Pedahohika, sotsialna robota» – Scientific Bulletin of the Uzhhorod National University. Series “Pedagogy, social work”, 6, 52-55 [in Ukrainian].

Kalashnikova, L.M., & Zhernovnikova, O.A. (2016). Pedahohika vyshchoyi shkoly u skhemakh i tablytsyakh [Pedagogy of the higher school in schemes and tables]. Kharkiv [in Ukrainian].

Kaplinskyy, V.V. (2015). Metodyka vykladannya u vyshchiy shkoli [Teaching methods in higher education]. Vinnytsya: TOV «Niland LTD» [in Ukrainian].

Hurzhiy, A.M., Hurevych, R.S., Konoshevskyy, L.L., & Konoshevskyy, O.L. (2017). Multymediyni tekhnolohiyi ta zasoby navchannya [Multimedia technologies and teaching aids]. Vinnytsya: Nilan-LTD [in Ukrainian].

Nosenko, T.I. (2011). Informatsiyni tekhnolohiyi navchannya [Information technologies of education]. Kyiv: Kyiv. un-t im. Borysa Hrinchenka [in Ukrainian].

Synytsya, M.O. (2014). Vykorystannya multymediy­nykh tekhnolohiy u navchalnomu protsesi VNZ yak zasib formuvannya pedahohichnykh znan [The use of multimedia technologies in the educational process of universities as a means of forming pedagogical knowledge]. Profesiyna pedahohichna osvita: stanovlennya i rozvytok pedahohichnoho znannya – Professional pedagogical education: formation and development of pedagogical knowledge. O.A. Dubasenyuk (Ed.). Zhytomyr: Vyd-vo ZHDU im. I. Franka [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-24

Як цитувати

Польовий, В. П., Кліщ, І. М., Петрюк, Б. В., Ротар, О. В., & Господарський, А. Я. (2024). ШЛЯХИ ОПТИМІЗАЦІЇ ВИКЛАДАННЯ ЗАГАЛЬНОЇ ХІРУРГІЇ ЗА УМОВ БОЛОНСЬКОГО ПРОЦЕСУ. Медична освіта, (1), 48–52. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.1.14581

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ