ЗАГАЛЬНООСВІТНЄ ЗНАЧЕННЯ ЛАТИНСЬКОЇ МОВИ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ МЕДИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.4.14490Ключові слова:
латинська мова, професійна підготовка, формування особистості фахівця, латинські афоризмиАнотація
Анотація. У статті здійснено аналіз досвіду впровадження культурологічного підходу при викладанні латинської мови майбутнім фахівцям із медицини. Наголошено, що вивчення латинської мови є невід’ємною складовою вищої медичної та фармацевтичної освіти. Обґрунтовано загальноосвітнє значення латинської мови. Підкреслено, що ефективна професійна підготовка фахівця відбувається у рамках педагогічного процесу, який реалізує цілі освіти і виховання. Доведено доцільність вивчення латинських сентенцій, які розвивають інтелектуальний рівень людини, її світогляд, культуру. Акцентовано, що, відповідно до Програми курсу «Латинська мова та основи медичної термінології», студенти опановують 100 латинських афоризмів. Вони містять граматичні конструкції, які відповідають темі практичного заняття. Розкрито, що латинські афоризми пропагують здоровий спосіб життя, засуджують звички, які шкідливо впливають на здоров’я людини. Студенти вивчають латинською мовою сентенції на патріотичну тематику, девізи, написи на культових спорудах тощо. Підкреслено, що латинські афоризми і сьогодні широко використовують у наукових працях, художніх творах та усній мові.
Посилання
Tsymbalyuk, Yu.V., Kobiv, Y.U., & Smurova, L.I. (2003). Bibliyna mudrist u latynskykh aforyzmakh ukrayinskoyu ta anhliyskoyu movamy [Biblical wisdom in Latin aphorisms in Ukrainian and English]. Vinnytsia: Nova knyha [in Ukrainian].
Zvonska, L.L. (2010). Aforystyka klasychnykh mov ta novoyevropeyski movy [Aphoristics of classical languages and modern European languages]. Problemy semantyky slova, rechennya ta tekstu – Problems of semantics of words, sentences and text, 24, 40 [in Ukrainian].
Seneka, Lutsiy Anney (1996). Moralni lysty do Lutsiliya [Moral letters to Lucilius]. Kyiv [in Ukrainian].
Storchova, T.V. (2011). Latynska mova yak skladova profesiynoyi osvity filolohiv-hermanistiv [Latin language as a component of professional ducation of Germanic philologists]. Pedahohichna osvita: teoriya i praktyka – Pedagogical education: theory and practice, 8, 267-279 [in Ukrainian].
Tsymbalyuk, Yu.V. (1990). Latynski pryslivya i prykazky [Latin proverbs and sayings]. Kyiv: Vyshcha shkola [in Ukrainian].
Kovalskyy, Y.P., Pylypiv, O.H., & Kovalska, M.P. (2000). Sententiae Latinae ad usum medicorum. Lviv: Vydavnytstvo «Medytsyna svitu» [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.