ЗАГАЛЬНООСВІТНЄ ЗНАЧЕННЯ ЛАТИНСЬКОЇ МОВИ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ МЕДИКІВ

Автор(и)

  • Г. Б. Паласюк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-0754-6394
  • Н. М. Ярема Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-2458-8454
  • М. І. Паласюк Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя https://orcid.org/0000-0001-5888-584X

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.4.14490

Ключові слова:

латинська мова, професійна підготовка, формування особистості фахівця, латинські афоризми

Анотація

Анотація. У статті здійснено аналіз досвіду впровадження культурологічного підходу при викладанні латинської мови майбутнім фахівцям із медицини. Наголошено, що вивчення латинської мови є невід’ємною складовою вищої медичної та фармацевтичної освіти. Обґрунтовано загальноосвітнє значення латинської мови. Підкреслено, що ефективна професійна підготовка фахівця відбувається у рамках педагогічного процесу, який реалізує цілі освіти і виховання. Доведено доцільність вивчення латинських сентенцій, які розвивають інтелектуальний рівень людини, її світогляд, культуру. Акцентовано, що, відповідно до Програми курсу «Латинська мова та основи медичної термінології», студенти опановують 100 латинських афоризмів. Вони містять граматичні конструкції, які відповідають темі практичного заняття. Розкрито, що латинські афоризми пропагують здоровий спосіб життя, засуджують звички, які шкідливо впливають на здоров’я людини. Студенти вивчають латинською мовою сентенції на патріотичну тематику, девізи, написи на культових спорудах тощо. Підкреслено, що латинські афоризми і сьогодні широко використовують у наукових працях, художніх творах та усній мові.

Біографія автора

Н. М. Ярема, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

Scopus Author ID 57195032175

Посилання

Tsymbalyuk, Yu.V., Kobiv, Y.U., & Smurova, L.I. (2003). Bibliyna mudrist u latynskykh aforyzmakh ukra­yinskoyu ta anhliyskoyu movamy [Biblical wisdom in La­tin aphorisms in Ukrainian and English]. Vinnytsia: Nova knyha [in Ukrainian].

Zvonska, L.L. (2010). Aforystyka klasychnykh mov ta novoyevropeyski movy [Aphoristics of classical languages and modern European languages]. Problemy semantyky slova, rechennya ta tekstu – Problems of semantics of words, sentences and text, 24, 40 [in Ukrainian].

Seneka, Lutsiy Anney (1996). Moralni lysty do Lutsiliya [Moral letters to Lucilius]. Kyiv [in Ukrainian].

Storchova, T.V. (2011). Latynska mova yak skladova profesiynoyi osvity filolohiv-hermanistiv [Latin language as a component of professional ducation of Germanic philologists]. Pedahohichna osvita: teoriya i praktyka – Pe­dagogical education: theory and practice, 8, 267-279 [in Ukrainian].

Tsymbalyuk, Yu.V. (1990). Latynski pryslivya i prykazky [Latin proverbs and sayings]. Kyiv: Vyshcha shkola [in Ukrainian].

Kovalskyy, Y.P., Pylypiv, O.H., & Kovalska, M.P. (2000). Sententiae Latinae ad usum medicorum. Lviv: Vydavnytstvo «Medytsyna svitu» [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-28

Як цитувати

Паласюк, Г. Б., Ярема, Н. М., & Паласюк, М. І. (2024). ЗАГАЛЬНООСВІТНЄ ЗНАЧЕННЯ ЛАТИНСЬКОЇ МОВИ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ МЕДИКІВ. Медична освіта, (4), 150–156. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.4.14490

Номер

Розділ

РОЗВИТОК АКАДЕМІЧНОЇ КУЛЬТУРИ В МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ