КОМП’ЮТЕРНО ОРІЄНТОВАНІ МЕТОДИ ВИВЧЕННЯ ЛАТИНСЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

  • Р. Б. Коцюба Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-7027-9073

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.4.14484

Ключові слова:

інноваційні технології та методи CALL, латинська мова, інтерактивні методи, інформаційно-комунікаційні технології

Анотація

Анотація. Освіта є сферою, у якій технології знайшли сприятливий ґрунт для розвитку. Технології значно полеглишили освіту як для викладачів, так і для тих, хто навчається, і забезпечили автономнішу і приємнішу атмосферу для тих, хто вивчає мову зокрема. Ця стаття демонструє звʼязок між інструментами комп’ютерного навчання мови та опануванням і вивченням її. Описано технологічні процеси у процесі викладання мови, заохочуючи тих, хто вивчає мову, використовувати комп’ютерно орієнтовані інструменти та мережу «Інтернет» для виконання своїх комунікативних та граматичних завдань. У статті висвітлено також важливість використання інтерактивних технологій та інноваційних методів CALL у процесі викладання латинської мови у ЗВО. Спираючись на дослідження наукової літератури та власні спостереження й досвід, здійснено комплексний аналіз новітніх методик як основи підвищення якості вивчення латинської у закладах вищої освіти. Розглянуто роль і значення інформаційних технологій CALL, а також обґрунтовано ефективність і доцільність впровадження їх у навчальний процес та практичну реалізацію на заняттях із латинської мови. Розглянуто надзвичайно актуальне питання вибору найефективніших комп’ютерно орієнтованих методів навчання, які можуть забезпечити мотивацію вивчення латинської мови, підвищити активність студентів, покращити їх комунікативні та граматичні навички і визначити її направленість. Це питання є актуальним на будь-якому етапі вивчення латинської мови. Доведено, що використання інформаційно-комунікаційних технологій CALL сприяє розвитку у студентів навичок самостійної і групової роботи над навчальним матеріалом та з першоджерелами, презентації відеопроектів, ефективного аудіювання тощо. При цьому, використовуючи новітні методи навчання, викладач поєднує як комунікативні, так і пізнавальні цілі.

Біографія автора

Р. Б. Коцюба, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ResearcherID D-5233-2018

Посилання

Kotsiuba, R.B. (2016). Nabuttia navychok audiiuvannia za dopomogoiu veb-oriientovanoi metodyky vyvchennia inozemnyh mov [Listening skills acquisition by using web-based methodology for foreign languages learning]. ITZN, 50(6), 120-127 [in Ukrainian].

Baddeley, S. (2021). Online Teaching: A Reflection. Journal of Classics Teaching, 44, 109-116.

Cleary, C. (2022, forthcoming). An Investigation of Year 8 Students’ Experiences with Online Learning through the Padlet App. Jounral of Classics Teaching, 45.

Furman, M. (2021). Surviving to Thriving: Supporting Graduate Student Instructors and Teaching Assistants during the Transition to Online Teaching. Teaching Classical Languages, 11(2), 81-89.

Gilliver, K. (2019). Flipping Romans: Experiments in Using Technology for Teaching in Higher Education. Teaching Classics with Technology. B. Natoli, S. Hunt (Eds.). London: Bloomsbury Academic.

Goodhew, D. (2003). Using ICT in Classics. The Teaching of Classics. J. Morwood (Ed.). Cambridge: Cambridge University Press.

Hay, L. (2019). In the Classroom with Multi-Modal Teaching. Teaching Classics with Technology. B. Natoli, S. Hunt (Eds.). London: Bloomsbury Academic.

Higgins, J. (1995). Computers and english language learning. London: Intellect Ltd.

Hunt, S. (2008). Information and Communication Technology and the Teaching of Latin Literature. Meeting the Challenge: International Prespectives on the Teaching of Latin. B. Lister (Ed.). Cambridge: Cambridge University Press.

Hunt, S. (2019). On Stage and Screen: ‘Big Book’ Latin and Dialogic Teaching. Teaching Classics with Technology. B. Natoli, S. Hunt (Eds.). London: Bloomsbury Academic.

Latousek, R. (1998). Computamus! We Compute! Latin for the 21st Century: From Concept to Classroom. R. LaFleur (Ed.). Glenview, IL: Scott Foresman- Addison Wesley.

Laufer, B., & Hill, M. (2000). What Lexical Information Do L2 Leaners Select in a CALL Dictionary and How Does it Affect Retention? Language Learning & Technology, 3(2), 61-81.

Lovatt, H. (2019). ‘Just-in-Time Learning’: Using Hand-Held Voting Devices in the Undergraduate Lecture Room. Teaching Classics with Technology. B. Natoli, S. Hunt (Eds.). London: Bloomsbury Academic.

Moore, D. (2021). Lessons from Online Modern Foreign Language Classes for the Classical Language Instructor. Teaching Classical Languages, 11(2), 67-78.

Natoli, B. (2014). Flipping the Latin Classroom: Balancing Educational Practice with the Theory of eLearning. Journal of Classics Teaching, 30, 37-40.

Paterson, C. (2012). Ancient Texts and Modern Tools: Cicero and Interactive Whiteboards. Journal of Classics Teaching, 25, 14-16.

Schwamm, J. (2019). Auream Quisquis Mediocritatem Diligit: The Joyful Learning Community Model for Learning Latin Online. Teaching Classics with Technology. B. Natoli, S. Hunt (Eds.). London: Bloomsbury Academic.

Smith, A. (2012). The Use of Collaborative e-Learning Technology for GCSE Latin. Journal of Classics Teaching, 26, 3-8.

Walden, V. (2019). Distance Learning and Technology: Teaching Latin, Greek and Classical Civilisation at a Distance from the UK. Teaching Classics with Technology. B. Natoli, S. Hunt (Eds.). London: Bloomsbury.

Walker, L. (2015). The Impact of Using Memrise on Student Perceptions of Learning Latin Vocabulary and on Long-Term Memory of Words. Journal of Classics Teaching, 32, 14-20.

Warschauer, M. (1996). Computer Assisted Language Learning: An Introduction. Multimedia Language Teaching. S. Fotos (Ed.). Tokyo: Logos International.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-28

Як цитувати

Коцюба, Р. Б. (2024). КОМП’ЮТЕРНО ОРІЄНТОВАНІ МЕТОДИ ВИВЧЕННЯ ЛАТИНСЬКОЇ МОВИ. Медична освіта, (4), 114–119. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.4.14484

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ