ОРГАНІЗАЦІЯ І МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ТЕРМІНОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАЙБУТНІХ ДЕРМАТОЛОГІВ
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.4.14481Ключові слова:
термінологічна компетенція, дерматолог, латинськомовна клінічна термінологіяАнотація
Анотація. У статті здійснено комплексне дослідження проблеми формування термінологічної компетентності майбутніх дерматологів. Підкреслено важливе значення фахової термінології для медичної науки. Розкрито актуальність формування навичок грамотного формулювання діагнозу і стандартизації його написання латинською мовою для майбутнього лікаря-дерматолога. У процесі дослідження охарактеризовано структуру клінічних термінів із компонентами “cutis” і “derma”. На основі структурно-семантичної специфіки відібраних термінів сформовано чотири лексико-семантичні групи. Обґрунтовано, що у номенклатурі дерматології часто використовуються афіксальні способи термінотворення. Проаналізовано значення термінів, утворених суфіксальним способом. Наголошено, що розуміння етимології дерматологічних клінічних термінів сприяє кращому їх запам’ятовуванню і використанню у практичній діяльності. Проаналізовано методи навчальної діяльності, які сприяють формуванню термінологічної компетентності майбутнього дерматолога.
Посилання
Bessarab, A.O. (2010). Rol navchalnoyi knyhy v suchasniy pedahohichniy systemi vyshchoyi shkoly Ukrayiny [The role of the textbook in the modern pedagogical system of the higher school of Ukraine]. Pedahohika formuvannya tvorchoyi osobystosti u vyshchiy i zahalnoosvitniy shkolakh – Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools: A collection of scientific works, 8(61), 28-34 [in Ukrainian].
Palasyuk, H.B., Savaryn, T.V., & Fedchyshyn N.O. (2020). Latynska mova ta medychna terminolohiya [Latin language and medical terminology]. Ternopil: TDMU [in Ukrainian].
Palasyuk, H.B., & Palasyuk, B.М. (2023). Metodychni aspekty formuvannya u studentiv navychok napysannya klinichnoho diahnozu latynskoyu movoyu [Methodical aspects of the formation of studentsʼ skills in writing a clinical diagnosis in Latin]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 98-103 [in Ukrainian].
Palasyuk, H.B., & Palasyuk, B.М. (2022). Rozvytok piznavalnoyi aktyvnosti studentiv pry vyvchenni klinichnoyi terminolohiyi na zanyattyakh z latynskoyi movy [Development of students' cognitive activity when studying clinical terminology in Latin classes]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 101-105 [in Ukrainian].
Rakshanova, H. (2010). Profesiyna terminolohiya yak zasib formuvannya movlennyevoyi kompetentsiyi maybutnoho fakhivtsya [Professional terminology as a means of forming the speech competence of the future specialist]. Suchasnyy universytet: perspektyvy rozvytku – Modern university: prospects for development: Materials of the International conferences. (pp. 125-127) [in Ukrainian].
Petrukh, L.I., & Holovko, I.M. (2012). Ukrainsko-latynsko-anhliiskyi medychnyi entsyklopedychnyi slovnyk [Ukrainian-Latin-English medical encyclopedic dictionary]. (Vols. 1-4). Kyiv: Medytsyna [in Ukrainian].
Khyrivska, H. (2016). Yavyshche synonimiyi v ukrayinskiy farmatsevtychniy terminolohiyi [Phenomenon of synonymy in Ukrainian pharmaceutical terminology]. Studia Ukrainica Posnaniensia, 4, 167-172 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.