ОРГАНІЗАЦІЯ І МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ТЕРМІНОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАЙБУТНІХ ДЕРМАТОЛОГІВ

Автор(и)

  • Г. Б. Паласюк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-0754-6394
  • М. І. Шкільна Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України
  • Л. Є. Грицишин Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-2619-3800
  • З. В. Смаглій Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-1370-9188

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.4.14481

Ключові слова:

термінологічна компетенція, дерматолог, латинськомовна клінічна термінологія

Анотація

Анотація. У статті здійснено комплексне дослідження проблеми формування термінологічної компетентності майбутніх дерматологів. Підкреслено важливе значення фахової термінології для медичної науки. Розкрито актуальність формування навичок грамотного формулювання діагнозу і стандартизації його написання латинською мовою для майбутнього лікаря-дерматолога. У процесі дослідження охарактеризовано структуру клінічних термінів із компонентами “cutis” і “derma”. На основі структурно-семантичної специфіки відібраних термінів сформовано чотири лексико-семантичні групи. Обґрунтовано, що у номенклатурі дерматології часто використовуються афіксальні способи термінотворення. Проаналізовано значення термінів, утворених суфіксальним способом. Наголошено, що розуміння етимології дерматологічних клінічних термінів сприяє кращому їх запам’ятовуванню і використанню у практичній діяльності. Проаналізовано методи навчальної діяльності, які сприяють формуванню термінологічної компетентності майбутнього дерматолога.

Біографії авторів

Г. Б. Паласюк, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ReseacherID B-9944-2017

М. І. Шкільна, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ReseacherID B-4126-2016
Scopus Author ID 57207877108

З. В. Смаглій, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ReseacherID AFF-6042-2022

Посилання

Bessarab, A.O. (2010). Rol navchalnoyi knyhy v suchasniy pedahohichniy systemi vyshchoyi shkoly Ukrayiny [The role of the textbook in the modern pedagogical system of the higher school of Ukraine]. Pedahohika formuvannya tvorchoyi osobystosti u vyshchiy i zahalnoosvitniy shkolakh – Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools: A collection of scientific works, 8(61), 28-34 [in Ukrainian].

Palasyuk, H.B., Savaryn, T.V., & Fedchyshyn N.O. (2020). Latynska mova ta medychna terminolohiya [Latin language and medical terminology]. Ternopil: TDMU [in Ukrainian].

Palasyuk, H.B., & Palasyuk, B.М. (2023). Metodychni aspekty formuvannya u studentiv navychok napysannya klinichnoho diahnozu latynskoyu movoyu [Methodical aspects of the formation of studentsʼ skills in writing a clinical diagnosis in Latin]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 98-103 [in Ukrainian].

Palasyuk, H.B., & Palasyuk, B.М. (2022). Rozvytok piznavalnoyi aktyvnosti studentiv pry vyvchenni kli­nichnoyi terminolohiyi na zanyattyakh z latynskoyi movy [Development of students' cognitive activity when studying clinical terminology in Latin classes]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 101-105 [in Ukrainian].

Rakshanova, H. (2010). Profesiyna terminolohiya yak zasib formuvannya movlennyevoyi kompetentsiyi maybutnoho fakhivtsya [Professional terminology as a means of forming the speech competence of the future specialist]. Suchasnyy universytet: perspektyvy rozvytku – Modern university: prospects for development: Materials of the International conferences. (pp. 125-127) [in Ukrainian].

Petrukh, L.I., & Holovko, I.M. (2012). Ukrainsko-latynsko-anhliiskyi medychnyi entsyklopedychnyi slovnyk [Ukrainian-Latin-English medical encyclopedic dictionary]. (Vols. 1-4). Kyiv: Medytsyna [in Ukrainian].

Khyrivska, H. (2016). Yavyshche synonimiyi v ukrayin­skiy farmatsevtychniy terminolohiyi [Phenomenon of synonymy in Ukrainian pharmaceutical terminology]. Studia Ukrainica Posnaniensia, 4, 167-172 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-28

Як цитувати

Паласюк, Г. Б., Шкільна, М. І., Грицишин, Л. Є., & Смаглій, З. В. (2024). ОРГАНІЗАЦІЯ І МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ТЕРМІНОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАЙБУТНІХ ДЕРМАТОЛОГІВ . Медична освіта, (4), 96–101. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.4.14481

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ