МЕТОДИЧНІ ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ОБСТЕЖЕННЯ ТА ВИЗНАЧЕННЯ СТАНУ ПАЦІЄНТА» ДЛЯ СТУДЕНТІВ-ПАРАМЕДИКІВ

Автор(и)

  • А. М. Черватюк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-6057-4426
  • Г. Ю. Цимбалюк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-1452-9442
  • Ю. А. Денисюк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-9487-1162

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.1.14450

Ключові слова:

парамедик, обстеження пацієнта, тематичний план, методи навчання

Анотація

Стаття присвячена досвіду формування тематичного плану та організації практичних занять із дисципліни «Обстеження та визначення стану пацієнта» для студентів-парамедиків другого року навчання. У контексті відсутності україномовних підручників з обстеження пацієнтів на догоспітальному етапі були використані рекомендації Європейської ради реанімації та англомовні підручники, призначені для парамедиків. Виокремлено важливість оволодіння навичками та знаннями, які допомагають у наданні допомоги під час невідкладних станів, що є ключовим для парамедиків, від яких може залежати життя людей.

Описано, що структура тематичного плану та методика організації навчального процесу спрямовані на покращення засвоєння знань та розвитку навичок, необхідних для успішної практичної діяльності парамедика. Використання адаптованих відеоматеріалів та симуляційної форми навчання дозволяє студентам краще засвоювати матеріал і розвивати практичні навички у максимально наближених до реальних умовах. Зазначено, що цей підхід може сприяти зменшенню ймовірності помилок у майбутній роботі, підвищенню мотивації студентів та збільшенню їхнього інтересу до навчання.

Додатково відзначено необхідність проведення подальших досліджень для порівняльного аналізу різних методів навчання, оцінки впливу навчального середовища та аналізу ефективності навчальних програм на підготовку майбутніх медичних працівників. Такі дослідження можуть сприяти подальшому покращенню якості підготовки майбутніх парамедиків.

Посилання

Korda, M.M., Shulhai, A.H., Hudyma, A.A., & Zaporozhan, S.Y. (2017). Orhanizatsiia symuliatsiinoho navchannia u DVNZ «Ternopilskyi derzhavnyi medychnyi universytet imeni I. Ya. Horbachevskoho MOZ Ukrainy» [Organi zation of simulation training at I. Horbachevsky Ternopil State Medical University]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 22-26 [in Ukrainian].

Korda, M.M., Hudyma, A.A., Shulhay, A.H., & Zaporozhan, S.Y. (2019). Osvitnio-profesiyna prohrama ta tekhnolohiya pidhotovky paramedykiv u Ternopilskomu natsionalnomu medychnomu universyteti imeni I.Ya. Horbachevskoho MOZ Ukrayiny [Educational professional program and technology of training of paramedics in I. Horbachevsky Ternopil National Medical University]. Medychna osvita – Medical Education, 3 , 6-14 [in Ukrainian].

Chervatiuk, A.M., Hudyma, A.A., Tsymbaliuk, H.Yu., Prokhorenko, O.O., Denysiuk, Yu.A., Dzhavadova, N.A., & Huk, R.A. (2023). Osoblyvosti navchannia paramedykiv metodam obstezhennia ta vyznachennia stanu patsiienta [Peculiarities of training paramedics in methods of examination and determination of patientʼs condition]. Suchasni tendentsii ta perspektyvy rozvytku vyshchoi medychnoi (farmatsevtychnoi) osvity v Ukraini – Current trends and prospects for the development of higher medical (pharmaceutical) education in Ukraine. (p. 202). Ternopil: Ukrmedknyha [in Ukrainian].

Kryliuk, V.O., Huriev, S.O., Tsymbaliuk, H.Yu., & Kuzmin, I.V. (2019). Prymirni klinichni marshruty khvorykh/postrazhdalykh z ekstrenoi medychnoi dopomohy na dohospitalnomu etapi [Sample clinical pathways for patients/injured in emergency medical care at the pre-hospital stage]. (Vol. III). Kyiv: Ozhyva [in Ukrainian].

Korda, M.M., Shulhai, A.H., Zaporozhan, S.Y., & Kritsak, M.Yu. (2017). Symuliatsiine navchannia u medy­tsyni – skladova chastyna u protsesi pidhotovky likaria-spetsialista [Simulating learning in medicine part in the preparation of a specialist]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 17-20 [in Ukrainian].

Linders, M., Binkhorst, M., Draaisma, J.M.T., van Heijst, A.F.J., & Hogeveen, M. (2021). Adherence to the ABCDE approach in relation to the method of instruction: A randomized controlled simulation study. BMC Emergency Medicine, 21(1).

Boyle, M., Williams, B., & Burgess, S. (2007). Contemporary simulation education for undergraduate paramedic students. Emergency Medicine Journal, 24(12), 854-857.

Soar, J., Böttiger, B.W., Carli, P., Couper, K., Deakin, C.D., Djärv, T., … Nolan, J.P. (2021). European Resuscitation Council guidelines 2021: Adult advanced life support. Resuscitation, 161, 115-151.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-24

Як цитувати

Черватюк, А. М., Цимбалюк, Г. Ю., & Денисюк, Ю. А. (2024). МЕТОДИЧНІ ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ОБСТЕЖЕННЯ ТА ВИЗНАЧЕННЯ СТАНУ ПАЦІЄНТА» ДЛЯ СТУДЕНТІВ-ПАРАМЕДИКІВ. Медична освіта, (1), 99–103. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.1.14450

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ