ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ CASE STUDY У ФАХОВІЙ ПІДГОТОВЦІ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ

Автор(и)

  • Н. О. Гевкалюк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-7718-4616
  • Н. І. Сидлярук Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-7515-8425
  • М. С. Мисула Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0009-0005-7961-2847

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.1.14443

Ключові слова:

освітній процес, інтерактивний метод навчання, мультимедійні технології, case study, студенти-медики

Анотація

У статті обговорено питання доцільності впровадження в освітній процес сучасних педагогічних технологій із медичних дисциплін, зокрема case study. Обґрунтовано доцільність використання інтерактивного методу case study для підвищення якості освіти в закладі вищої освіти. Використання case study як багатофункціонального утворення характеризується його значним інтелектуальним потенціалом та освітніми можливостями. Зазначено, що імплементація методу для підготовки студентів-медиків базується на його впровадженні в освітній простір для формування професійних компетентностей майбутніх фахівців. Використання інтерактивних методів із мультимедійним супроводом істотно покращує сприйняття й осмислення питань практичного заняття, а також позитивно впливає на посилення пізнавальної діяльності студентів. При проведенні практичного заняття викладач, маючи у своєму розпорядженні мультимедійні засоби, сприяє підвищенню мотивації та активності студентів, відкриваючи нові можливості для освітнього процесу. Вміле використання сучасних інтерактивних методів полегшує комунікацію викладача та студентів і значно вдосконалює освітній процес.

Посилання

Voronenko, Yu.V., & Mintser, O.P. (2013). Rozvytok novykh tekhnolohii u pisliadyplomnii osviti likariv i provizoriv: tendentsii, ekspertni vysnovky ta realni otsinky efektyvnosti navchannia [Development of new technologies in postgraduate education of doctors and pharmacists: trends, expert opinions and real evaluations of training effectiveness]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 10-23 [in Ukrainian].

Halytsia, O. (2013). Psykholohichni aspekty navchalnoho protsesu u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Psychological aspects of the educational process in higher educational institutions]. Vyshcha shkola – High school, 1(103), 48-56 [in Ukrainian].

Zahrychuk, M.S., Martseniuk, V.P., & Mysula, I.R. (2013). Pidhotovka fakhivtsiv u vyshchykh navchalnykh zakladakh Ukrainy v suchasnykh umovakh na osnovi kompetentnisnoho pidkhodu [Training of specialists in higher educational institutions of Ukraine in modern conditions based on the competence approach]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 11 [in Ukrainian].

Kartashova, L.A., & Mozoliuk, T.M. (2010). Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii yak skladova systemy navchannia [Information and communication technologies as a component of the education system]. Pedahohichnyi dyskurs – Pedagogical discourse: Collection of scientific works. I.M. Shorobura (Ed.). (Vyp. 7). Khmelnytskyi: KhHPA [in Ukrainian].

Pasko, O.M., & Tsilmak, O.M. (2018). Psykholohiia [Psychology]. Odesa: vydavets Bukaiev V.V. [in Ukrainian].

Skrypnikova, T.P., & Khmil, T.A. (2014). Uprovadzhennia innovatsiinykh tekhnolohii na kafedri pisliadyplomnoi osvity likariv-stomatolohiv iz zaluchenniam suchasnykh likuvalnykh zakladiv [Implementation of innovative technologies at the department of post-graduate education of dentists with the involvement of modern medical institutions]. Poltava: VDNZU «UMSA» [in Ukrainian].

Spivakovskyi, O.V., Vinnyk, M.O., & Tarasich, Yu.H. (2014). Pobudova IKT infrastruktury VNZ: problemy tashliakhy vyrishennia [Construction of ICT infrastructure of higher education institutions: problems and solutions. Information technologies and teaching aids]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia – Information technologies and teaching aids, 39(1), 99-116 [in Ukrainian].

Spivakovskyi, O.V. (2012). Upravlinnia IT-aktyvamy v konteksti synkhronizatsii inshymy kliuchovymy aktyvamy universytetu [Management of IT assets in the context of synchronization with other key assets of the university]. Kherson: Ailant [in Ukrainian].

Hai, L.A., Sukhin, Yu.V., Venher, V.F., Muksen, S., & Serdiuk, V.V. (2016). Suchasni metody vykladannia medychnykh dystsyplin u vyshchii shkoli [Modern methods of teaching medical disciplines in higher education]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 15-18 [in Ukrainian].

Tretiak, O.S. (2011). Zastosuvannia innovatsiinykh pedahohichnykh tekhnolohii. Psykholoho-pedahohichni zasady proektuvannia innovatsiinykh tekhnolohii vykladannia u vyshchii shkoli [Application of innovative pedagogical technologies. Psychological-pedagogical principles of designing innovative teaching technologies in higher education]. Kyiv: Pedahohichna dumka [in Ukrainian].

Mendenhall, R.W. (2011). How Technology Can Improve Online Learning – and Learning in General. Chronicle of Higher Education. Retrieved from: https://www.chronicle.com/article/How-Technology-Can-Improve/129616.

(1992). Towards the Assessment of Quality in Medical Education. Geneva: WHO.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-24

Як цитувати

Гевкалюк, Н. О., Сидлярук, Н. І., & Мисула, М. С. (2024). ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ CASE STUDY У ФАХОВІЙ ПІДГОТОВЦІ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ. Медична освіта, (1), 78–83. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.1.14443

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ