ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ В МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.4.14235

Ключові слова:

інтерактивні технології, студенти, компетентнісний підхід

Анотація

Анотація. Освіта – це процес безперервного накопичення та передачі знань. Розуміння викладачами того, що студенти засвоюють матеріал із різною швидкістю, вибудовує необхідність створення різних моделей компетентнісної освіти задля покращення засвоєння матеріалу і збереження мотивації до навчання. Отже, питання організації інтерактивної освіти є надзвичайно актуальним. Завдяки прозорому плануванню освітнього процесу та постановці навчальних цілей дати можливість студентам більш усвідомлено та самостійно підходити до свого навчання, оскільки, маючи чіткі орієнтири й усвідомлюючи, чого вони можуть навчитись, яких навичок набути, які ставлення розвинути, вони будуть послідовно й системно опановувати нові знання та навички. Об’єкт дослідження – навчальний процес у закладі вищої освіти.

Предмет дослідження – інтерактивні технології навчання в медичній освіті.

Суб’єкт дослідження – здобувачі вищої освіти 4-го року навчання за спеціальністю 222 «Медицина».

При проведенні дослідження застосовувалися емпіричні та теоретичні педагогічні методи, а саме:

1) пряме та опосередковане педагогічне спостереження;

2) метод бесіди із суб’єктами дослідження;

3) констатуючий та творчий педагогічні експерименти;

4) метод порівняння;

5) метод аналізу й синтезу.

Дослідження проводилися за загальноприйнятими методиками за згодою всіх учасників дослідження. Запропоновані інтерактивні технології навчання дозволяють покращити якість навчального процесу в закладах вищої освіти медичного спрямування, підвищити його студентоорієнтованість, зацікавленість здобувачів вищої освіти в навчанні. Впровадження інтерактивних методів у навчальний процес сприяє кращому засвоєнню здобувачами вищої освіти теоретичного матеріалу і здобуттю практичних навичок, формує навички критичного мислення, розуміння причинно-наслідкового зв’язку та довгострокових наслідків різних рішень, підвищує відповідальність й уважність до деталей у своїй роботі.

Посилання

(2019). Innovatsii u vyshchii medychnii ta farmatsevtychnii osviti Ukrainy [Innovations in higher medical and pharmaceutical education of Ukraine]: Materials of XVI Vseukr. science and practice conf. from international with participation. Ternopil [in Ukrainian].

Myhal, A., Trambovetska, N., & Yeromenko, О. (2021). Kompetentnisnyi pidkhid u medychnii osviti [Competency approach in medical education]. Kyiv [in Ukrainian].

Kudria, I.P. (2020). Symuliatsiini tekhnolohii v suchasnomu osvitnomu protsesi pidhotovky maibutnikh likariv [Simulation technologies in the modern educational process of training future doctors]. Visnyk problem biolohii i medytsyny – Herald of problems of biology and medicine, 2(156), 198-201 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.29254/2077-4214-2020-2-156-198-201

Kulishov, S.K., Kudria, I.P., & Tretiak, N.H. (2014). Interaktyvne navchannia vnutrishnoi medytsyny yak tekhnolohiia vkliuchennia studentiv v upravlinnia navchalnym protsesom [Interactive teaching of internal medicine as a technology for the inclusion of students in the management of the educational process]. Suchasni tekhnolohii upravlinnia navchalnym protsesom u vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladakh – Modern technologies for managing the educational process in higher medical educational institutions: Mater. education and science conf. from international participation. (pp. 114–115). Poltava [in Ukrainian].

Kukhta, M.I., & Vakolia, Z.M. (2021). Metody doslidzhennia v pedahohitsi: metodychni rekomendatsii do praktychnykh zaniat i samostiinoi roboty [Research methods in pedagogy: methodological recommendations for practical classes and independent work]. Uzhhorod: DVNZ «UzhNU» [in Ukrainian].

ten Kate, Olle, van Loon, Maria, & Simonia, Gayane (Eds.). (2014). Modernizatsiya medychnoyi osvity shlyakhom formuvannya klinichnoho myslennya keys-metodom (CBCR) – Modernization of medical education through the formation of clinical thinking by the case method (CBCR) [in Ukrainian].

Semenova, A. (2006). Slovnyk-dovidnyk z profesiinoi pedahohiky [Dictionary-handbook of professional pedagogy]. Odesa: Palmira [in Ukrainian].

Ten Cate, O. (2017). Competency-based postgraduate medical education: past, present and future. GMS journal for medical education, 34(5).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-28

Як цитувати

Турлюн, Т. С., Саніна, Н. А., & Конопкіна, Л. І. (2024). ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ В МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ. Медична освіта, (4), 58–63. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.4.14235

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ