СИМУЛЯЦІЙНИЙ ТРЕНІНГ «ПЕРША ПСИХОЛОГІЧНА ДОПОМОГА У КРИЗОВИХ СИТУАЦІЯХ» ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ НА ПІСЛЯДИПЛОМНОМУ ЕТАПІ
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.4.14172Ключові слова:
симуляційний тренінг, метод кейсів, дебрифінг, перша психологічна допомога, кризові ситуації, здобувачі освіти, післядипломний етапАнотація
Анотація. Симуляційне навчання у медичній освіті є найважливішим інструментом, що надає можливість моделювання процесів, клінічних обставин та інших аспектів професійної діяльності фахівців у галузі медицини.
Ця сучасна методика навчання та оцінки практичних навичок заснована на реалістичному моделюванні, імітації клінічної ситуації в умовах штучно створених, наближених до реальності. Основною формою симуляційного навчання є симуляційний тренінг, який дозволяє розвивати клінічне мислення, надає можливість обʼєктивної оцінки досягнутого рівня майстерності та необмеженої кількості повторів, сприяє зниженню стресу під час перших спроб відпрацювання навичок. Стаття присвячена висвітленню структури, організації та проведення симуляційного тренінгу «Перша психологічна допомога у кризових ситуаціях» для здобувачів медичної освіти. Тренінг був розроблений на кафедрі психіатрії, наркології і медичної психології Дніпровського державного медичного університет (ДДМУ) для набуття знань та оволодіння навичками першої психологічної допомоги (ППД) при різних кризових ситуаціях. До розробки симуляційного тренінгу був застосований авторський підхід. За матеріалами симуляційного тренінгу створено цикл відеотренінгів із ППД у кризових ситуаціях, який містить 7 відео, що повністю відповідають тематиці симуляційного тренінгу.
Таким чином, в умовах воєнного стану створення симуляційного тренінгу «Перша психологічна допомога в кризових ситуаціях» є на часі, тому що для медичних працівників надзвичайно значущим є вивчення навичок не тільки практичної професійної діяльності, але й ефективного управління стресом і поліпшення стресостійкості. Перспективами є проведення симуляційного тренінгу з відпрацювання практичних навичок ППД на базі навчально-тренувального центру симуляційної медицини ДДМУ для вищеозначеної аудиторії, а також для всіх співробітників ДДМУ.
Посилання
Ohorenko, V.V., Nikolenko, A.Ye., Shusterman, T.Y., Kokashynskyi, V.O., Likholetov, Ye.O., & Mamchur, O.Y. (2023). Kompleks osvitnikh treninhiv z pershoi psykholohichnoi dopomohy osobam u kryzovykh sytuatsiiakh [Complex of educational trainings on psychological first aid for persons in crisis situations]. Dnipro: LIRA [in Ukrainian].
Ohorenko, V.V., Shusterman, T.Y., Nikolenko, A.Ye., & Nosov, S.H. (2022). Osvitni treninhovi zakhody dlia likariv-interniv z nevidkladnoi psykholohichnoi dopomohy v umovakh viiny [Educational training events for medical interns on emergency psychological care in war conditions]. Innovatsiini tekhnolohii v nautsi ta osviti. Yevropeiskyi dosvid − Innovative technologies in science and education. European experience: Materials V International conferences. (pp. 65-68). Dnipro: Instytut promyslovykh ta biznes-tekhnolohii UDUNT [in Ukrainian].
Osina, N.A. (2018). Keis-metod yak sposib formuvannia zhyttievykh kompetentnostei uchniv [The case method as a way of forming students’ life competencies]. Zaporizhzhia [in Ukrainian].
Pro metodychni rekomendatsii «Persha psykholohichna dopomoha. Alhorytm dii» [About methodological recommendations “Psychological first aid. Algorithm of actions”]. Retrieved from: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-metodichni-rekomendaciyi-persha-psihologichna-dopomoga-algoritm-dij [in Ukrainian].
Yak perezhyty kryzu ta zberehty spokii [How to survive a crisis and keep calm]. Retrieved from: https://moz.gov.ua/article/news/jak-perezhiti-krizu-ta-zberegti-spokij- [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.