ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОГО КОМПЛЕКСУ КАФЕДРИ МЕДИЧНОЇ БІОЛОГІЇ ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ І. Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО МОЗ УКРАЇНИ ПРИ ВИКЛАДАННІ ВИБІРКОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ «МЕДИЧНА ПАРАЗИТОЛОГІЯ»

Автор(и)

  • Н. Б. Гливка Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-8568-088X
  • Л. Я. Федонюк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-4910-6888
  • О. М. Шаповал Вінницький національний медичний університет імені М. І. Пирогова https://orcid.org/0000-0002-1868-7811
  • П. С. Жученко Вінницький національний медичний університет імені М. І. Пирогова https://orcid.org/0000-0002-3448-1792

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.4.14114

Ключові слова:

освітній процес, медична паразитологія, сестринська справа

Анотація

Анотація. У статті розглянуто методологічні аспекти організації викладання на кафедрі медичної біології вибіркової дисципліни «Сучасні аспекти медичної паразитології» студентам першого курсу Навчально-наукового інституту медсестринства спеціальності 223 «Медсестринство», які зосереджені на підвищенні якості засвоєння навчального матеріалу.

Описано та проаналізовано навчально-методичний комплекс для вивчення дисципліни «Сучасні аспекти медичної паразитології», який розроблений на основі нормативних документів освітньої програми «Сестринська справа».

Продемонстровано можливості вдосконалення та застосування освітніх методів у процесі набуття майбутніми фахівцями знань, умінь і практичних навичок.

У дослідженні було встановлено, що підготовка майбутніх медсестер у медичних закладах вищої освіти повинна сприяти реформуванню і модернізації системи вищої медсестринської освіти, оскільки якість освіти визначається із освітніх стандартів, що включають комплекс професіоналізму, сучасних технічних засобів навчання, педагогічних технологій та якості навчання. Готовність фахівця до професійної діяльності базується на вмінні самостійно працювати і визначається як один із основних критеріїв.

Застосування методичних матеріалів кафедри медичної біології надає змогу не лише вдосконалити пізнавальну активність студентів при вирішенні навчальних завдань, але і підвищити якість професійної спрямованості у поєднанні з індивідуальним підходом у навчанні. Рівень організації навчального процесу у здобувачів вищої освіти залежить від зацікавленості навчальною дисципліною, рівня пізнавальної активності та формування умінь і навичок, а також відповідних можливостей професійної діяльності.

Посилання

Kaydalova, L. Teoretychni ta praktychni pytannya standartyzatsiyi osvitnoyi diyalnosti [Theoretical and practical issues of standardization of educational activities]. Retrieved from: http://dspace.ukrfa.kharkov.ua/ [in Ukrainian].

Kozkо, V.M., & Myasoyedov, V.V. (Ed.). (2017). Medychna parazytolohiya z entomolohiyeyu [Medical parasitology with entomology]. Kyiv: Medytsyna [in Ukrainian].

Fedonyuk, L.Ya., Yastremska, S.O., Yarema, O.M., Herasymyuk, I.Ye., & Bodnar, Ya.Ya. (2021). Navchalni muzeyi Ternopilskoho natsionalnoho medychnoho universytetu imeni I.Ya. Horbachevskoho MOZ Ukrayiny ta yikh rol u protsesi navchannya i vykhovannya maybutnikh spetsialistiv medsestrynstva [Educational museums of I. Horbachevskiy Ternopil National Medical University of the Ministry of Health of Ukraine and their role in the process of training and education of future nursing specialists]. Visnyk medychnykh i biolohichnykh doslidzhen – Bulletin of medical and biological research, 4(10), 34-41 [in Ukrainian].

Kaydalova, L.H., Sabatovska-Frolkina, I.S., Alokhina, N.V., & Shvarp, N.V. (2019). Pedahohika ta psykholohiya vyshchoyi shkoly [Pedagogy and psychology of higher education]. Kharkiv: NFaU [in Ukrainian].

Bulyk, R.Ye., Vlasova, K.V., Kryvchanska, M.I., & Vlasova, O.V. (2020). Perevahy ta nedoliky vykladannya medychnoyi parazytolohiyi v umovakh dystantsiynoho navchannya [Advantages and disadvantages of teaching medical parasitology in distance learning conditions]. Klinichna ta eksperymentalna patolohiya – Clinical and experimental pathology, 19, 3(73), 144-149 [in Ukrainian].

Pohorila, I., Hurnyak, O., Kornova, N., Bychko, A., & Romanenko, O. (2021). Pidkhody do formuvannya biolohichnoyi kompetentsiyi v studentiv zakladu vyshchoyi medychnoyi osvity [Approaches to the formation of biological competence in students of a higher medical education institution]. Europejskie Studia Humanistyczne: Państwo i Społeczeństwo, 2, 231-242 [in Ukrainian].

Pishak, V.P., & Bazhora, Yu.I. (2017). Medychna biolohiya [Medical biology]. (3-rd ed.). Vinnytsya: Nova Knyha [in Ukrainian].

Syernykh, N.O., & Volkova, O.M. (2017). Zastosuvannya metodiv navchannya u vyvchenni medychnoyi parazytolohiyi [Application of teaching methods in the study of medical parasitology]. Ukrayinskyy zhurnal khirurhiyi – Ukrainian Journal of Surgery, 2(33), 12-15 [in Ukrainian].

Fedonyuk, L.Ya., Yarema, O.M., & Podobivskyy, S.S. (2018). Zhyttya dlya nauky [Life for science]. Ternopil: TDMU [in Ukrainian].

Shevchuk, T.I. (2015). Aktualnist vyvchennya – pryrodno-oseredkovykh zakhvoryuvan u ramkakh vykladannya medychnoyi parazytolohiyi [The relevance of studying natural focal diseases within the framework of teaching medical parasitology]. Bukovynskyy medychnyy visnyk – Bukovyna Medical Herald, 19(3), 291-294 [in Ukrainian].

Shevchuk, T.I. (2013). Osoblyvosti vykladannya medychnoyi parazytolohiyi v ramkakh profesiynoyi medychnoyi pidhotovky maybutnikh likariv [Peculiarities of teaching medical parasitology as part of professional medical training of future doctors]. Visnyk Vinnytskoho natsionalnoho medychnoho universytetu – Herald of the Vinnytsia National Medical University, 17(1), 196-199 [in Ukrainian].

Yastremska, S.O. (2017). Kharakterystyka elektronnoho informatsiynoho osvitnoho seredovyshcha profesiynoyi pidhotovky maybutnikh mahistriv medsestrynstva vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladiv [Characteristics of the electronic informational educational environment for the professional training of future nursing masters of higher medical educational institutions]. Naukovi zapysky Vinnytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Mykhayla Kotsyubynskoho. Seriia «Pedahohika i psykholohiya» – Scientific notes of Vinnytsia State Pedagogical University named after Mykhailo Kotsyubynskyi. Ser. “Pedagogy and psychology”, 52, 203-209 [in Ukrainian].

Rushton, C.H., Batcheller, J., Schroeder, K., & Donohue, P. (2015). Burnout and resilience among nurses practicing in high-intensity settings. American journal of critical care, 24(5), 412-420.

Çam, О., & Büyükbayram, A. (2017). Nurses’ Resilience and Effective Factors. Journal of Psychiatric Nursing, 8(2), 118-126.

Hartmann, S. (2017). Next-generation parasitologists: Structured training programs meet educational challenges. Trends Parasitol., 33(6), 423-425.

How to promote medical parasitology teaching in healthcare programmes. Retrieved from: https://www.researchgate.net/publication/339050907_How_to_promote_medical_parasitology_teaching_in_healthcare_programmes.

Jayashree, R.A. (2017). Study on Innovative Teaching Learning Methods for Undergraduate Students. International Journal of Humanities and Social Science Invention, 6(11), 32-34.

Khrystenko, O.M., Vykhrushch, A.V., Fedoniuk, L.Ya., & Oliinyk, N.Ya. (2022). Personal values of future doctors. Wiadomości Lekarskie, 75(8), 2020-2025.

Saydalieva, N. (2019). Еuropean Formation of Students’ translation competencies in Teaching Chinese. Journal of Research and Reflection in Educational Sciences, 7(12), 925-929. Retrieved from: http://www.idpublications.org/wp-content/uploads/2019/11/Full-Paper-FORMATION-OF-STUDENTS-TRANSLATION-COMPETENCIES-IN-TEACHING-CHINESE.pdf.

Senthilkumar, V., & Kannappa, Dr.R. (2017). Impact of Innovative Teaching and Learning Methodologies for Higher Educational Institutions with Reference to Trichirappalli District. Journal of Business and Management, 19(7), 88-92.

Fedoniuk, L.Ya., Yastremska, S.O., Yarema, O.M., & Rekun, T.О. (2021). The educational museums of I. Horbachevsky Ternopil National Medical University and their role in the educational process of future nursing specialists. Medychna osvita – Medical Education, 3, 134-141 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-28

Як цитувати

Гливка, Н. Б., Федонюк, Л. Я., Шаповал, О. М., & Жученко, П. С. (2024). ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОГО КОМПЛЕКСУ КАФЕДРИ МЕДИЧНОЇ БІОЛОГІЇ ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ І. Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО МОЗ УКРАЇНИ ПРИ ВИКЛАДАННІ ВИБІРКОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ «МЕДИЧНА ПАРАЗИТОЛОГІЯ». Медична освіта, (4), 25–32. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.4.14114

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ