ВИДИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У РАМКАХ ВПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА КАФЕДРІ АКУШЕРСТВА ТА ГІНЕКОЛОГІЇ ДЛЯ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • М. С. Хміль Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-9263-2069
  • С. В. Хміль Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-3447-4282
  • Л. М. Маланчук Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-0207-3281
  • Ю. Б. Правак Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-0786-615X

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.2.13278

Ключові слова:

дистанційне навчання, медичний університет, студенти, інформаційні технології, комунікація, викладання, оптимізація

Анотація

Проблема якісного представлення навчального контенту за допомогою онлайн-методик особливо гостро постала у 2020 р., коли у всіх напрямках викладання та навчання стався вимушений перехід до онлайн-формату. Тепер, у 2022 р., у зв’язку з вимушеним переходом на дистанційне навчання під час воєнного стану в Україні постала проблема вдосконалення та розробки нових методів онлайн-навчання та модифікації вже діючих методик. Метою даної статті було проаналізувати і виділити основні переваги та недоліки дистанційного навчання з власного досвіду його впровадження. На прикладі різних інформаційно-комунікаційних технологій було виділено такі переваги, як: підвищення доступності медичної освіти незалежно від умов, оптимізація роботи кафедри шляхом впровадження сучасних методів та міжнародного досвіду, пришвидшення темпів розвитку телекомунікаційної складової науково-технічного прогресу, нові вектори для розвитку телемедицини. Проте незалежно від цього студенти-медики віддають перевагу змішаному підходу до навчання, що пов’язане з очно-практичною частиною освітньої програми та рядом недоліків, що включають технологічні та інфраструктурні бар’єри, а також відсутність особистої взаємодії. Для оптимізації здобутого нами досвіду і можливості його інтеграції у практичну діяльність інших освітніх закладів рекомендуємо розширювати спектр професійного розвитку викладачів до належного і вкладати максимум у майбутні стратегії викладання/навчання.

Посилання

Korda, M.M., Shulhay, A.H., & Klishch, I.M. (2015). Shliakhy implementatsii Zakonu Ukrainy «Pro vyshchu osvitu» v Ternopilskomu derzhavnomu medychnomu universyteti [The ways of implementation of law of ukraineon higher education in Ternopil State Medical Universit]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 34-38. DOI 10.11603/me.v0i2.4136 [in Ukrainian].

Korda, M.M., Shulhai, A.H., Hudyma, A.A., & Zaporozhan, S.Y. (2017). Orhanizatsiia symuliatsiinoho navchannia u DVNZ «Ternopilskyi derzhavnyi medychnyi universytet imeni I. Ya. Horbachevskoho MOZ Ukrainy» [Simulation training at I. Horbachevsky Ternopil State Medical University organization]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 22-26. DOI 10.11603/me.2414-5998.2017.3.7759 [in Ukrainian].

Nakaz MONU Polozhennia pro dystantsiine navchannia vid 25.04.2013 № 466 [Order of the Ministry of Education and Culture of Ukraine Regulations on distance learning dated April 25, 2013 No. 466]. Retrieved from: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13 [in Ukrainian].

Abbasi, S. (2020). Perceptions of Students Regarding E-Learning during Covid-19 at a Private Medical College. Pakistan Journal of Medical Science, 36, 57-61.

Cook, D.A. (2014). The value of online learning and MRI: Finding a niche for expensive technologies. Medical Teacher, 36(11), 965-972.

Nuere, S., & de Miguel, L. (2020). The digital/technological connection with COVID-19: An unprecedented challenge in university teaching. Technology, Knowledge and Learning, 26, 931-943.

Przymuszała, P., Zielińska-Tomczak, Ł., & Kłos, M. (2022). Distance Learning and Assessment During the COVID-19 Pandemic – Perspectives of Polish Medical and Health care Students. SAGE Open.

Rajab, M., Gazal, A., & Alkattan, K. (2020). Challenges to online medical education during the COVID-19 pandemic. Cureus, 12(7), 8966.

Medynska, O.Y., Synorub, H.P., Nestayko, I.M., Kushnir, O.V., Hnatyshyn, S.I., Bilovus, L.I., & Fedoniuk, L.Y. (2022). The system of promoting a healthy lifestyle in the Ukrainian regional print media. Wiado¬mosci Lekarskie (Warsaw, Poland: 1960), 75(6), 1781-1788. DOI 10.36740/WLek202207131.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-02

Як цитувати

Хміль, М. С., Хміль, С. В., Маланчук, Л. М., & Правак, Ю. Б. (2022). ВИДИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У РАМКАХ ВПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА КАФЕДРІ АКУШЕРСТВА ТА ГІНЕКОЛОГІЇ ДЛЯ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Медична освіта, (2), 96–99. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.2.13278

Номер

Розділ

РОЗВИТОК АКАДЕМІЧНОЇ КУЛЬТУРИ В МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ