СУЧАСНІ АСПЕКТИ ОЧНОГО ТА ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА КЛІНІЧНІЙ КАФЕДРІ

Автор(и)

  • А. Г. Шульгай Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-2145-5851
  • А. І. Цвях Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-0884-4024
  • С. М. Гданський Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-7289-1154
  • А. Я. Господарський Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-9394-2675
  • І. Р. Копитчак Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-3400-8823
  • Н. О. Марченкова Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-3021-8882
  • Є. А. Лимар Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-9428-5374

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.2.13268

Ключові слова:

пандемія COVID-19, онлайн-навчання, телемедицина

Анотація

У статті проаналізовано сучасні аспекти впровадження новітніх телекомунікаційних технологій у навчання на клінічній кафедрі. У даній роботі ми оцінювали вплив пандемії на медичну освіту, динаміку впровадження різних форм онлайн-навчання, можливості дистанційного оцінювання студентів-медиків. Ми також спробували проаналізувати, як цей унікальний період онлайн-навчання може сприяти подальшому впровадженню нових форм викладання клінічних дисциплін. Телемедицина стала важливим чинником у медичній освіті. Залучення студентів-медиків до цієї сфери виглядає не лише дуже корисним для самих студентів, але й для пацієнтів. За допомогою телемедицини студенти можуть бути запрошені у віртуальну кімнату для участі у зборі анамнезу, спостереження за віртуальним медичним оглядом, брати участь у прийнятті рішень, консультуванні пацієнтів та плануванні лікування. В результаті проведеного аналізу можна стверджувати, що саме тепер ми маємо можливість створити кращу модель медичної освіти, що зможе забезпечити клінічну компетентність студентам-медикам, а викладачі повинні швидко впроваджувати новітні методики викладання, а також створювати інноваційні системи.

Посилання

Adamova, I., & Hololvachuk, T. (2012). Dystantsiine navchannia: suchasnyi pohliad na perevahy ta problemy [Distance studies: modern attitude at advantages and problems]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti – Origins of pedagogical skill. Poltava: V.G. Korolenko Poltava National Pedagogical University [in Ukrainian].

Gerasymchuk, P.O., Pavlyshyn, A.V., & Fira, D.B. (2021). Vprovadzhennya innovatsiynykh tekhnolohiy u vykladanni navchalnykh dystsyplin na kafedri zahalnoyi khirurhiyi [Introduction of innovative technologies in teaching disciplines at the department of general surgery]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 17-21 [in Ukrainian].

Ivankova, N.A., & Ryzhov, O.A. (2020). Model pedahohichnoi systemy elektronnoho dystantsiinoho navchannia na bazi khmarnykh servisiv [Model of pedagogical system of electronic distance learning based on cloud services]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 34-42 [in Ukrainian].

Shulhay, A.H., Fedoniuk, L.Ya., Mudra, A.Ye., & Oleshchuk, O.M. (2018). Mizhdystsyplinarna integratsiia iak skladova problemno-oriyentovanoho navchannia u medych-nomu universyteti [Interdisciplinary integration as a part of problem-based learning in the medical university]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 113-116 [in Ukrainian].

Korda, M.M., Chornomydz, A.V., Shulhai, A.H., & Mashtalir, A.I. (2021). Osoblyvosti funktsionuvannia systemy vnutrishnoho zabezpechennia yakosti vyshchoi osvity v Ternopilskomu natsionalnomu medychnomu universyteti imeni I. Ya. Horbachevskoho MOZ Ukrainy [Features of functioning of the system of internal quality assurance of higher education at I. Horbachevsky Ternopil National Medical University Ministry of Health of Ukraine]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 32-37 [in Ukrainian].

Pavliak, A.Ya. (2019). Dosvid provedennia praktychnoho zaniattia z vykorystanniam interaktyvnykh metodiv formuvannia profesiinykh umin u maibutnikh medychnykh pratsivnykiv [Interactive methods of professional skills during a practical lesson for future medical staff]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 102-106 [in Ukrainian].

Patil, N.G., Chan Y., & Yan, H. (2003). SARS and its effect on medical education in Hong Kong. Med. Educ. 37, 1127-1128.

Rafi A.M., Varghese, P.R., & Kuttichira, P. (2020). The Pedagogical Shift During COVID 19 Pandemic: Online Medical Education, Barriers and Perceptions in Central Kerala. Journal of Medical Education and Curricular Development, 7, 1-4.

Singh, V., & Thurman, A. (2019). How many ways can we define online learning? A systematic literature review of definitions of online learning (1988–2018). American Journal of Distance Education, 33(4), 289-306.

Tsvyakh, A.I., Hospodarskyy, A.Y., Marchen¬kova, N.O., Kopytchak, I.R., Kostjuk, V.P., Lymar, Y.A., & Gdanskyi, S.M. (2021). Telerehabilitation of the knee joints of patients with polytrauma. Wiad. Lek. 74(1), 48-51.

Tsvyakh, A.I., & Hospodarskyy, A.J. (2017). Telerehabilitation of Patients with Injuries of the Lower Extremities. Telemedicine and e-Health, 23(12), 1011-1015.

Zhu, X. (2020). Building up National Online Teacher Education System. Research in Education Development, 40(2), 3.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-02

Як цитувати

Шульгай, А. Г., Цвях, А. І., Гданський, С. М., Господарський, А. Я., Копитчак, І. Р., Марченкова, Н. О., & Лимар, Є. А. (2022). СУЧАСНІ АСПЕКТИ ОЧНОГО ТА ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА КЛІНІЧНІЙ КАФЕДРІ. Медична освіта, (2), 51–56. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.2.13268

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ