МЕДИЧНА ОСВІТА В УМОВАХ ВІЙНИ: ДОСВІД ПОЛТАВСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.3.13191

Ключові слова:

медична освіта, війна в Україні, анкетування студентів

Анотація

З метою аналізу особливостей навчання в умовах війни проведено анкетування 142 студентів 4-6 курсів, які проходили навчання у Полтавському державному медичному університеті у період із березня по травень 2022 року. Було встановлено, що більшість студентів усвідомлюють необхідність продовжувати освітній процес у таких складних умовах, хоча 57,7% зазначали, що їм складно зосередитись на навчанні. Третина опитаних розцінюють навчання як спосіб відволіктися від військових подій, а 42,3% (60 опитуваних) вважають важливими оцінки, які отримують під час навчання. Такі дані дозволили викладачам гнучкіше працювати зі студентами, вибирати ресурси та механізми навчання, які б дозволили підлаштовуватися під різні умови студента, у тому числі їх безпеку та доступність до комунікації. Враховуючи те, що 42,3% опитуваних вважають дистанційне навчання під час війни ідентичним навчанню під час пандемії COVID-19, можна зробити висновки, що студенти адаптувалися до змінених умов отримання знань. Вектор викладача за таких умов змістився на наставництво, а заняття перестає бути лише майданчиком для здобуття знань, а й місцем пошуку однодумців та відповідей на свої внутрішні питання. Крім того, студенти більш відповідально стали ставитися до самоосвіти, так 53,5% з опитуваних додатково проходили тренінги з дій медиків в умовах війни. Отже, продовження навчання в умовах як пандемії, так і у воєнний час вимагає продовження. Так формується майбутнє покоління як професіоналів, а й особистостей, загартованих складними умовами.

Біографія автора

І. М. Скрипник, Полтавський державний медичний університет

Scopus Author ID 6602096953

Посилання

Shevchenko, T.I., Sorokina, S.I., Shaposhnyk, O.A., & Prykhodko, N.P. (2016). Zastosuvannia tekhnolohii elektronnoho navchannia yak zasib pidvyshchennia efektyvnosti navchalnoho protsesu [Application of e-learning technologies as a means of increasing the efficiency of the educational process]. Udoskonalennya yakosti pidhotovky likariv u suchasnykh umovakh: materialy nauk. prakt. conf. z mizhnar. uchastiu – Improvement of the quality of training of doctors in modern conditions: materials of a scientific and practical conference with international participation (pp. 242-243). Poltava [in Ukrainian].

(2022). Initsiatyva Academic IQ. Vykladachi ta viina: navchannia yak tsinnist [Initiative Academic IQ. Teachers and war: learning as a value]. Retrieved from: https://www.youtube.com/watch?v=iDQev8FyYyQ [in Ukrainian].

(2022). Lyst Ministerstva okhorony zdorovia Pro zavershennya navchalnoho roku vid 10.03.2022 r. № 1/3417-22 [Letter from the Ministry of Education and Science About the end of the academic year dated 10.03.2022 No. 1/3417-22]. Osvita.UA. Retrieved from: https://osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/85933 [in Ukrainian].

Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy Pro zatverdzhennia metodychnykh rekomendatsii shchodo okremykh pytan zavershennia 2021/2022 navchalnoho roku vid 01.04.2022 r. № 290 [Order of the Ministry of Education and Science On the approval of methodological recommendations regarding certain issues of the completion of the 2021/2022 academic year dated 01.04.2022 No. 290]. Retrieved from: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-metodichnih-rekomendacij-shodo-okremih-pitan-zavershennya-20212022-navchalnogo-roku [in Ukrainian].

Lyst Ministerstva osvity i nauky Ukrainy Pro nadannia informatsii vid 15.03.2022 r. № 1/3463-22 [Letter from the Ministry of Education and Science On providing information dated 15.03.2022 No. 1/3463-22]. Retrieved from: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-nadannya-informaciyi [in Ukrainian].

Skrypnyk, I.M., & Prykhodko, N.P. (2020). Vykorystannia dystantsiynykh metodiv navchannia v medychnii osviti [Using distance learning methods in medical education]. Problemy bezperervnoyi medychnoyi osvity ta nauky – Problems of Continuous Medical Education and Science, 3(39), 29-32 [in Ukrainian].

Learning In War-Time. CSLewis.com. Retrieved from: https://www.cslewis.com/learning-in-war-time/.

Newman, N.A., & Lattouf, O.M. (2020). Coalition for medical education – A call to action: A proposition to adapt clinical medical education to meet the needs of students and other healthcare learners during COVID-19. Journal of Cardiac Surgery, 35(6), 1174-1175. DOI 10.1111/jocs.14590.

(2022). OSCE Project Co-ordinator in Ukraine. Zabezpechennia yakosti vyshchoi osvity v umovakh viiny. Onlain-forum [OSCE Project Co-ordinator in Ukraine. Ensuring the quality of higher education in conditions of war. Online-forum]. Retrieved from: https://www.youtube.com/watch?v=9WZyu7QFu0s [in Ukrainian].

Regmi, K., & Jones, L. (2020). A systematic review of the factors – enablers and barriers – affecting e-learning in health sciences education. BMC Med. Educ., 20(1), 91. DOI 10.1186/s12909-020-02007-6.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-30

Як цитувати

Скрипник, І. М., Приходько, Н. П., & Шапошник, О. А. (2022). МЕДИЧНА ОСВІТА В УМОВАХ ВІЙНИ: ДОСВІД ПОЛТАВСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ. Медична освіта, (3), 60–64. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.3.13191

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ