ВИВЧЕННЯ ТЕМИ «ЛЮДИ І РЕЧІ НАВКОЛО НАС» НА ЗАНЯТТЯХ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ: МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ДЛЯ ВИКЛАДАЧА

Автор(и)

  • О. І. Новіцька Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-5630-6963
  • С. І. Гнатишин Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-0021-0879

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.4.12698

Ключові слова:

українська мова як іноземна, методична розробка, вивчення, знання, комунікація, речі

Анотація

У статті представлено методичну розробку заняття з української мови як іноземної для викладачів закладів вищої освіти. Розглядаються 4 етапи практичного заняття, що сприяли розвитку живого, спонтанного мовлення студентів, розвитку уваги та когнітивного мислення, що дозволили закріпити необхідний лексичний мінімум, повторити пройдений синтаксичний і граматичний матеріал тощо. Мовне наповнення навчально-тренувальних вправ підпорядковане комунікативному підходу до навчання, який визначив наявність на занятті завдань, призначених для формування та розвитку різних видів мовленнєвої діяльності – слухання, говоріння, читання та письма.

Сприйняття і розуміння нового матеріалу підсилювалося тим, що комплексно задіяно зорову (відеосупровід і роздатковий матеріал), слухову (пояснення викладача) і механічну пам’ять (запис студентами слів і словосполучень у зошити). Робота з текстом є важливою не лише для застосування на практиці граматичних знань, формування правильної вимови чи наголошування слів, а й для ознайомлення іноземних студентів із українською культурою, її традиціями і виховання в них поваги до нашої нації і держави.

Знання лексики, вміння будувати монологічні висловлювання, ініціювати й вести діалог-розпитування на запропоновану тему, навички узгоджувати прикметники, особові та присвійні займенники з іменниками у роді, числі й відмінку дозволять забезпечити реалізацію комунікативних потреб іноземних студентів у різних сферах спілкування: побутовій, соціально-культурній, офіційно-діловій, навчально-професійній.

Професійне спрямування вивчення цієї теми полягає у формуванні українськомовної фахової компетентності майбутнього спеціаліста, здатного брати участь у діалоговій комунікації, розв’язувати комунікативні завдання у сфері професійної діяльності.

Розроблена система вправ відповідає програмі навчальної дисципліни «Українська мова як іноземна» для студентів спеціальності 222 «Медицина».

Посилання

Kopylova, I. (2018). Rozrobka systemy vprav dlia formuvannia profesiino spriamovanoi kompetentsii v hovorinni inozemnoiu movoiu [Development of a system of exercises for the formation of professionally oriented competence in speaking a foreign language]. Naukovyi ohliad. Sotsium. Nauka. Kultura. Filolohichni nauky – Scientific review. Society. Science. Culture. Philological sciences. Retrieved from: http://intkonf.org/kopilova-im-rozrobka-sistemi-vprav-dlya-formuvannya-profesiyno-spryamovanoyi-kompetentsiyi-v-govorinni-inozemnoyu-movoyu [in Ukrаinian].

Melnychuk, I. (2016). Vykorystannia interaktyvnykh tekhnolohii u pidhotovtsi inozemnykh studentiv do profesiinoi dialohichnoi vzaiemodii [The use of interactive technologies in preparing foreign students for professional dialogic interaction]. Humanitarnyi visnyk – Humanitarian Bulletin, 36, 393-402 [in Ukrаinian].

Novitska, O.I. (2016). Realizatsiya innovatsiynykh meto¬div navchannya na praktychnykh zanyattyakh z ukrayinsʹkoyi movy yak inozemnoyi [Realization of innovative teaching methods in practical classes on the Ukrainian language as a foreign language]. Zb. nauk. prats Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriya «Pedahohichni nauky» – Coll. Science. Proceedings of Kherson State University. Series “Pedagogical Sciencesˮ, LXXIV(3), 77–81 [in Ukrаinian].

Novitska, O., & Sheremeta, L. Robocha prohrama z dystsypliny «Ukrainska mova yak inozemna» dlia studentiv spetsialnosti 222 «Medytsyna» [Work program on the subject “Ukrainian as a foreign languageˮ for students majoring in 222 “Medicineˮ]. Retrieved from: https://moodle.tdmu.edu.ua/mod/resource/view.php?id=230438 [in Ukrаinian].

Stefanyshyn, K. (2019). Vyvchennia temy «Kolory. Odiah. Vzuttia» na zaniattiakh z ukrainskoi movy yak inozemnoi: metodychna rozrobka praktychnoho zaniattia dlia vykladacha [Studying the topic “Colors. Clothes. Footwearˮ in classes on Ukrainian as a foreign language: methodical development of a practical lesson for a teacher]. Pedahohichni nauky: realii ta perspektyvy – Pedagogical Sciences: Realities and Prospects, 68, 196-200 [in Ukrаinian].

Havryshcak, I.I., Drach, I.D., Zevako, V.I., & Novitska, O.I. (2019). Ukrainska mova yak inozemna [Ukrainian as a foreign language]. Ternopil: TNMU [in Ukrаinian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-02

Як цитувати

Новіцька, О. І., & Гнатишин, С. І. (2022). ВИВЧЕННЯ ТЕМИ «ЛЮДИ І РЕЧІ НАВКОЛО НАС» НА ЗАНЯТТЯХ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ: МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ДЛЯ ВИКЛАДАЧА. Медична освіта, (4), 102–106. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.4.12698

Номер

Розділ

РЕФОРМУВАННЯ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ