ПРІОРИТЕТИ У ВИБОРІ ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ 2 КУРСУ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ФІЗИЧНА ТЕРАПІЯ, ЕРГОТЕРАПІЯ»

Автор(и)

  • В. Л. Назарук Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-2833-3072
  • Т. І. Хвалибога Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-2160-4535

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.4.12695

Ключові слова:

фізичне виховання, рухова активність, фізкультурно-оздоровча діяльність, майбутні фізичні терапевти, види масового спорту

Анотація

Сучасні дослідження свідчать про те, що стан індивідуального здоров’я студентської молоді є досить низьким, а їх загальна та спеціально організована рухова активність – недостатньою. Причини цього явища є найрізноманітніші, а саме: постійне збільшення навчального навантаження у закладах вищої освіти, дорога вартість сучасних оздоровчих та фітнес-послуг, недостатня кількість різних форм оздоровчо-рухової активності для студентської молоді тощо. Слід також зазначити, що традиційні форми занять спеціально організованої рухової активності не сприяють зацікавленості студентів до процесу фізкультурно-оздоровчої діяльності, що передбачає здобуття відповідного комплексу знань, вмінь та навичок. Відсутність достатньої кількості наукових праць, спрямованих на зіставлення пріоритетів у виборі фізкультурно-оздоровчої діяльності студентів, зокрема медичного профілю, зумовила вибір теми та мети дослідження – визначити пріоритети студентів 4 курсу спеціальності «Фізична терапія, ерготерапія» у виборі видів фізкультурно-оздоровчої діяльності та масового спорту.

Дослідження полягало у проведенні анкетування, яке проводилося у жовтні 2020–2021 навчального року на базі Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України. Всього в анкетуванні взяли участь 46 студентів четвертого курсу медичного факультету, спеціальності «Фізична терапія, ерготерапія». В ході нашого дослідження ми використовували такі методи: аналіз науково-методичної літератури, педагогічне спостереження, інтерв’ювання, анкетування, методи математичної статистики.

Аналіз відповідей студентів дозволив виокремити певні тенденції та характерні особливості їх спортивних інтересів. У ході дослідження зроблено висновок про те, що для покращення процесу фізичного виховання студентів слід враховувати інтереси студентів щодо вибору спеціально організованої рухової активності, зокрема через введення в програму підготовки студентів 3 курсу спеціальності «Фізична терапія, ерготерапія» дисципліни «Оздоровчо-реабілітаційне плавання».

Біографії авторів

В. Л. Назарук, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

Scopus Author ID 57215523662

Т. І. Хвалибога, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ResearcherID B-2428-2016
Scopus Author ID 57202830426

Посилання

Apanasenko, H.L., Popova, L.A., & Mahlovanyi, A.V. (2011). Sanolohiia (medychni aspekty valeolohii) [Sanology (medical aspects of valeology)]. Lviv: PP «Kvart» [in Ukrainian].

Krutsevych, T.Yu., & Bezverkhnia, H.V. (2011). Rekreatsiia u fizychnii kulturi riznykh hrup naselennia [Recreation in physical culture of different groups of the population]. Kyiv: Olimpiiska literatura [in Ukrainian].

Kuznetsova, O.T. (2018). Metodychna systema zastosuvannia ozdorovchykh tekhnolohii u protsesi fizychnoho vykhovannia studentiv [Methodical system of application of health technologies in the process of physical education of students]. Candidateʼs thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Moseichuk, Yu.Yu. (2011). Formuvannia motyva¬tsii¬nykh potreb studentskoi molodi do fizkulturnoi diialnosti [Formation of motivational needs of students for physical culture activities]. Kyiv: Vydavnytstvo NPU im. M.P. Drahomanova [in Ukrainian].

Krutsevych, T.Yu., Panhelova, N.Ye., & Kryvchy¬kova, O.D. (2011). Teoriia i metodyka fizychnoho vykhovannia [Theory and methods of physical education: textbook for students of higher educational establishmentsof physical education and sports]. Kyiv: Olimpiiska literatura [in Ukrainian].

Tkachuk, O.H. (2019). Formuvannia zdoroviazberezhuvalnoi kompetentnosti maibutnikh likariv v osvitnomu protsesi z fizychnoho vykhovannia [Formation of health-preserving competence of future doctors in the physical training educational process]. Candidateʼs thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Khomych, A.V. (2016). Metodyka prohramuvannia indyvidualnykh fizkulturno-ozdorovchykh zaniat studentiv u pozaaudytornii roboti vyshchoho navchalnoho zakladu [Methods of programming of students’ individual physical culture and health recreation classes in extracurricular activities of higher educational institution]. Candidateʼs thesis. Lutsk [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-02

Як цитувати

Назарук, В. Л., & Хвалибога, Т. І. (2022). ПРІОРИТЕТИ У ВИБОРІ ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ 2 КУРСУ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ФІЗИЧНА ТЕРАПІЯ, ЕРГОТЕРАПІЯ». Медична освіта, (4), 80–84. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.4.12695

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ