ВАЖЛИВІСТЬ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «МЕДИЧНА ДОКУМЕНТАЦІЯ В РЕАБІЛІТАЦІЙНИХ ЗАКЛАДАХ» ПРИ ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ З ФІЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.4.12685Ключові слова:
медична документація, МКФ, реабілітаційний діагноз, реабілітаційні заклади, реабілітаційні програми, фізичний терапевтАнотація
Правильне ведення медичної документації є важливою складовою діяльності всіх закладів охорони здоров’я. Під час клінічної практики фізичний терапевт може проводити оцінювання, діагностування та втручання в межах своєї компетенції, тому виникає необхідність у документуванні цих дій. У статті представлений досвід викладання вибіркової дисципліни «Медична документація в реабілітаційних закладах» для бакалаврів зі спеціальності «Фізична терапія. Ерготерапія».
Мета статті – акцентувати увагу викладачів та студентів на важливості отримання знань про значення медичної документації в роботі реабілітаційних закладів у сучасній системі професійної підготовки фахівців з фізичної терапії.
Фізичний терапевт повинен вести чітку й добре організовану документацію результатів діагностики та оцінки і розробляти план подальших дій. Ці записи вносяться до медичної карти пацієнта фізичним терапевтом для надання доказів контакту з пацієнтом, інформування процесу клінічного обґрунтування та передачі інформації іншим фахівцям. Важливим завданням при підготовці спеціалістів з фізичної терапії є вивчення основ ведення документації, що дозволяє ідентифікувати, реєструвати, вимірювати та оцінювати реабілітацію, також визначати ефективність реабілітації, аналізувати стан пацієнта в наступні періоди реабілітації.
Посилання
Doran, G.T. (1981). There’s a S.M.A.R.T. Way to Write Management’s Goals and Objectives. Management Review, 70, 35-36.
https://ips.ligazakon.net/document/t201053?ed=2020_12_03.
(2007). International classification of functioning, disability and health: children & youth version: ICF-CY. World Health Organization.
Negrini, S., Kiekens, С., Zampolini, M., Wever, D., Varela, E., & Christodoulou, N. (2016). Methodology of “Physical and rehabilitation medicine practice, evidence based position papers: the European position” produced by the UEMS-PRM section. Eur. J. Phys. Rehabil. Med., 52(1), 134-141.
O’Sullivan, Susan B., Schmitz, Thomas J., & Fulk, George D. (2014). Physical Rehabilitation. (6th edition). Faculty Bookshelf. Retrieved from: https://hsrc.himmelfarb.gwu.edu/books/85.
Quinn, L., & Gordon, J. (2003). Functional outcomes - Documentation for rehabilitation. Saunders (Elsevier Science), St. Louis, Missouri.
Stevens, A., Köke, A., van der Weijden, T., & Beurskens, A. (2017). Ready for goal setting? Process evaluation of a patient-specific goal-setting method in physiotherapy. BMC health services research., 17(1) (Dec.), 618.
SOAP note. (2019, May 15). In Wikipedia, The Free Encyclopedia.
Alford, V.M., Ewen, S., Webb, G.R., McGinley, J., Brookes, A., & Remedios, L.J. (2015). The use of the International Classification of Functioning, Disability and Health to understand the health and functioning experiences of people with chronic conditions from the person perspective: a systematic review. Disabil. Rehabil., 37(8), 655-666.
Turner-Stokes, L. (2009). Goal attainment scaling (GAS) in rehabilitation: a practical guide. Clin. Rehabil., 23(4), 362-370.
Wade, D.T. (2009). Goal setting in rehabilitation: an overview of what, why and how. Clin. Rehabil., 23(4), 291-296.
(2018). White book on physical and rehabilitation medicine in Europe. European Journal of Physical and Rehabilitation Medicine, April 54(2), 125-321.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.