СУЧАСНІ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО ВИКЛАДАННЯ ФУНДАМЕНТАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН МЕДИЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.4.12532

Ключові слова:

дистанційне навчання, цифрові інструменти

Анотація

Поряд із традиційними технологіями навчання з’являються та активно розвиваються дистанційні методи, використання яких дозволяє навчати і навчатися в індивідуальному режимі, незалежно від місця і часу.

Мета роботи – висвітлення окремих питань, пов’язаних з організацією дистанційної викладацької роботи із вітчизняними англомовними студентами медичного закладу вищої освіти IV рівня акредитації на рівні фундаментальної кафедри.

Медична освіта та методики викладання медичних наук мають свої особливості. Зокрема, значну роль відіграє наочність викладання матеріалу та переважання саме практичних занять. Отже, дистанційне викладання медичних наук супроводжується складнощами, пов’язаними з проведенням практичних занять, наближених до реальних аудиторних занять з аналогічною ефективністю. Національний медичний університет імені О. О. Богомольця перейшов на дистанційне навчання з початком пандемії COVID-19 у березні 2020 р. Тоді було створено платформу Neuron, на зміну якій у січні 2021 р. прийшла інша платформа – Likar.nmu (обидві розроблені на базі системи управління навчанням Moodle). Введення в роботу зазначених платформ дало можливість уніфікувати процес дистанційної роботи в університеті та створити основу для перебудови викладання на інший формат.

Перехід закладів вищої освіти на дистанційне навчання стимулював стрімкий розвиток і освоєння новітніх технологій в освіті, зокрема розроблення онлайн-платформ для навчання, скринінг наявних додатків для проведення онлайн-конференцій та виявлення найбільш вдалих для викладання конкретної дисципліни, розроблення нових методик викладання з урахуванням особливостей дистанційної роботи тощо. Звісно, викладання медичних дисциплін має свої особливості, які важко перенести в дистанційний формат, і на початку введення дистанційного формату видавалося взагалі неможливим. Проте стрімкий розвиток технологій розкриває нові можливості, необхідно тільки встигати опановувати та адаптувати до тієї чи іншої навчальної дисципліни.

Навчання медичних наук також достатньо успішно може бути переведено в дистанційний формат. Цілком ймовірно, що після закінчення пандемії COVID-19 значна частина елементів дистанційної освіти може залишитись як складова аудиторних занять.

Посилання

(2014). Zakon Ukrainy Pro vyshchu osvitu [The Law of Ukraine About higher education]. Vidomosti Verkhovnoi Rady – Verkhovna Rada Information, 37-38. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text [in Ukrainian].

Kvasko, O.Yu., & Kondaurova, A.Yu. (2021). Dosvid zastosuvannia suchasnykh novitnikh metodyk navchannia v osvitnomu protsesi natsionalnoho medychnoho universytetu imeni O.O. Bohomoltsia [Experience of application of modern newest methods of training in educational process at the O. Bohomolets National Medical University]. Aktualni problemy vyshchoi medychnoi osvity i nauky – Current Issues of Higher Medical Education and Science: Proceedings of the All-Ukrainian Scientific-Practical Conference with international participation. (pp. 83-84). Kharkiv [in Ukrainian].

Kondaurova, A.Yu., & Kvasko, O.Yu. (2021). Osoblyvosti dystantsiinoho vykladannia histolohii ta embriolohii u anhlomovnykh studentiv v medychnomu universyteti [Peculiarities of distance teaching of histology and embryology in English-speaking students at the Medical University]. Priorytetni napriamy rozvytku nauky i tekhniky – Priority Directions of Science and Technology Development: Proceedings of the 7th International Scientific and Practical Conference. (pp. 686-687). Kyiv [in Ukrainian].

Melnyk, N.O., & Kondaurova, H.Yu. (2019). Osoblyvosti kontroliu znan studentiv-inozemtsiv anhlomovnoi formy navchannia za dopomohoiu testovykh zavdan na kafedri histolohii ta embriolohii Natsionalnoho medychnoho universytetu imeni O. O. Bohomoltsia [Peculiarities of knowledge control for foreign students of english form of education by means of the test problems on the histology and embryology department in O. Bohomolets National Medical University]. Medychna osvita – Medical Education, 1 (81), 92-95. DOI https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.1.10090 [in Ukrainian].

Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy Pro zatverdzhennia Polozhennia pro dystantsiine navchannia vid 25.04.2013 r. № 466 [Order Ministry of Education and Science of Ukraine On approval of the Regulations on distance learning dated 25 April 2013 No. 466]. Retrieved from: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13 [in Ukrainian].

(2020). Supporting teachers and education personnel during times of crisis. ED/2020/IN2.2. Retrieved from: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000373338.

Webinar: UNESCO Learning Cities respond to COVID-19. (n.d.). Retrieved from: https://en.unesco.org/events/webinar-unesco-learning-cities-respond-covid-19.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-02

Як цитувати

Кваско, О. Ю., & Кондаурова, А. Ю. (2022). СУЧАСНІ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО ВИКЛАДАННЯ ФУНДАМЕНТАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН МЕДИЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ. Медична освіта, (4), 56–60. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.4.12532

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ