ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ СТУДЕНТСЬКОГО НАУКОВОГО ТОВАРИСТВА В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО ФОРМАТУ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Автор(и)

  • М. О. Кожемʼяка Запорізький державний медичний університет https://orcid.org/0000-0002-3700-6436
  • М. Л. Головаха Запорізький державний медичний університет
  • М. С. Лісунов Запорізький державний медичний університет https://orcid.org/0000-0002-4796-6019

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.2.12262

Ключові слова:

студентське наукове товариство, науковий гурток, дистанційне навчання, освітній процес, програмна платформа

Анотація

Пандемія COVID-19 призвела до запровадження дистанційного формату забезпечення навчального процесу в усіх галузях освіти, в тому числі й медичних закладах вищої освіти. Клінічні кафедри, особливо хірургічних дисциплін, мають певну специфіку забезпечення якісного освітнього процесу, а функціонування студентського наукового товариства є його невід’ємним компонентом у контексті студентоцентрованого підходу до навчального процесу. Мета статті – продемонструвати досвід забезпечення роботи студентського наукового товариства в дистанційному форматі, визначити переваги та недоліки даного формату діяльності, окреслити головні проблеми, що потребували вирішення, та шляхи їх розв’язання, розглянути можливості використання окремих елементів дистанційного формату забезпечення роботи після завершення дії карантинних обмежень. Під час обрання платформи для забезпечення дистанційного проведення освітнього процесу необхідно враховувати можливість використання будь-яким пристроєм незалежно від встановленої операційної системи, зручний та зрозумілий інтерфейс, стабільність роботи. В якості платформи була обрана Teams від корпорації Microsoft, що зарекомендувала себе під час організації дистанційного формату забезпечення освіти. Дане середовище дозволяє безперешкодну комунікацію всіх членів наукового керівництва, обмін навчальними матеріалами, підручниками, посиланнями, аудіо- та відеофайлами, планування засідань тощо. Позитивною практикою виявилося використання матеріалів, отриманих з верифікованих колабораційних порталів та агрегаторів професійного мультимедійного контенту, де у вільному доступі наявні клінічні кейси, записи маніпуляцій та оперативних втручань (виключно моменти оперативного втручання, що мають інтерес, без рутинних етапів), хід оперативних втручань, реабілітаційні заходи тощо. Всі автори верифіковані та є фахівцями у зазначених галузях. Таким чином дистанційний формат функціонування студентського наукового товариства продемонстрував високу ефективність, окремі аспекти використання платформи для забезпечення освітнього процесу он-лайн, сторонні відкриті ресурси були визначені як позитивні практики та мають перспективу інтеграції у звичний режим роботи.

Біографії авторів

М. О. Кожемʼяка, Запорізький державний медичний університет

ResearcherID K-3042-2017

М. Л. Головаха, Запорізький державний медичний університет

ResearcherID K-1932-2017

Посилання

Holovakha, M.L., Kozhemiaka, M.O., & Kuznie¬tsov, B.A. (2021). Osoblyvosti pidhotovky studentiv medychnoho napriamu pry vyvchenni dystsypliny «Travmatolohiia ta ortopediia» za umov dystantsiinoho navchannia [Peculiarities of medical students trainig in the study of the discipline “traumatology and orthopedics” under distance learning]. Vseukrainskyi naukovo-praktychnyi zhurnal «Dyrektor shkoly, litseiu, himnazii». Spetsialnyi vypusk «Vyshcha osvita Ukrainy u konteksti intehratsii do yevropeiskoho osvitnoho prostoru» – All Ukrainian Scientific-Practical Magazine “Principal of School Liceum Gymnasium”. Special Thematic Issue “Higher Education of Ukraine in the Cpntext of Intergration into the European Educational Space”, I (86) (2), 143-155 [in Ukrainian].

Kolesnyk, Y.M., Avramenko, M.O., Morhuntsova, S.A., Ryzhov, O.A., & Ivankova, N.A. (2019). Kontseptsiia korporatyvnoi systemy menedzhmentu znan zaporizkoho derzhavnoho medychnoho universytetu [The concept of the corporate knowledge management system of zaporizhzhia state medical university]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 51-54 [in Ukrainian].

Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy Pro zapobihannia poshyrenniu na terytorii Ukrainy koronavirusu COVID-19 vid 11.03.2020 r. № 211 [Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine On Prevention of the Spread of Coronavirus COVID-19 on the Territory of Ukraine dated March 11 2020 No. 211]. Ofitsiinyi visnyk Ukrainy – Official Bulletin of Ukraine, 23, 896 [in Ukrainian].

(2015). Standarty i rekomendatsii shchodo zabezpechennia yakosti v Yevropeiskomu prostori vyshchoi osvity (ESG) [Standards and recommendations for quality assu¬rance in the European Higher Education Area (ESG)]. Kyiv: CS Ltd. [in Ukrainian].

Lieberman, J.A., Nester, T., Emrich, B., Staley, E.M., Bourassa, L.A., & Tsang, H.C. (2021). Coping With COVID-19. American Journal of Clinical Pathology, 155 (1), 79–86. https://doi.org/10.1093/ajcp/aqaa152.

Giverts, R. (2021). VuMedi. Retrieved from: https://www.vumedi.com/.

Microsoft (2021). Checking your credentials. . . MS Teams. Retrieved from: https://teams.microsoft.com/.

Nehme, J., & Chow, A. (2021). Touch Surgery. Retrieved from: http://www.touchsurgery.com/.

Shahrvini, B., Baxter, S.L., Coffey, C.S., MacDo¬nald, B.V., & Lander, L. (2021). Pre-clinical remote undergraduate medical education during the COVID-19 pandemic: A survey study. BMC Medical Education, 21(1), 13. https://doi.org/10.1186/s12909-020-02445-2.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-05

Як цитувати

Кожемʼяка, М. О., Головаха, М. Л., & Лісунов, М. С. (2021). ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ СТУДЕНТСЬКОГО НАУКОВОГО ТОВАРИСТВА В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО ФОРМАТУ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ. Медична освіта, (2), 28–34. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.2.12262

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ