ВПЛИВ ПАНДЕМІЇ COVID-19 НА СОЦІАЛЬНІ АСПЕКТИ ЖИТТЯ СТУДЕНТІВ-ІНОЗЕМЦІВ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.2.12047Ключові слова:
студенти-медики, опитування, вплив COVID-19, соціальне життя, вакцинаціяАнотація
Пандемія COVID-19 має істотний вплив на соціальне життя студентів-іноземців, які навчаються на третьому курсі Івано-Франківського національного медичного університету, спеціальність «Лікувальна справа». Проведено онлайн-опитування 144 студентів за допомогою Google Forms у березні 2021 р. Більше половини опитаних студентів (53,5 %) вказали, що повністю обмежили свою соціальну активність. Третина студентів (36,1 %) вказала, що зараз менше спілкуються з друзями, особливо студенти чоловічої статі (47,7 % проти 22,0 % серед осіб жіночої статі). Водночас спілкування з родиною практично не змінилося або навіть збільшилося (зрозуміло, що тут йдеться про онлайн-спілкування). Переважна більшість опитаних (74,8 %) студентів вказала, що дотримуються всіх карантинних заходів, і обов’язкових, і рекомендованих. Решта дотримується лише обов’язкових. Більшість студентів (64,6 %) вважає карантинні заходи, які впроваджені на момент опитування, адекватними до епідеміологічної ситуації. Щодо вакцинації, то відповіді достовірно відрізнялися, залежно від статі (χ2=13,085, df=3, р=0,000). Дівчата-студентки вдвічі частіше, ніж хлопці-студенти, вказували, що будуть вакцинуватися за першої ж можливості. Тоді як студенти частіше вказували, що будуть вакцинуватися, але пізніше. Не хочуть вакцинуватися 10,7 % опитаних чоловіків та 2,4 % опитаних жінок. Питання вакцинації студентів-іноземців є актуальним та потребує комплексних зусиль представників як урядових структур, так і навчальних закладів для його реалізації.
Посилання
Babych, P.N., Chubenko, A.V., & Lapach, S.N. (2004). Prymenenye sovremennykh statystycheskykh metodov v praktyke klynycheskykh yssledovaniy. Soobshchenye vtoroe. Prymenenye kryteryia khy-kvadrat [Application of modern statistical methods in the practice of clinical trials. Second message. Chi-square test]. Ukrayinskyy medychnyy chasopys – Ukrainian Medical Journal, 2(40), 138-144 [in Russian].
Vysochyna, I.L., Avramenko, I.V., & Bashkirova, N.S. (2021). Dystantsiine navchannia na kafedri simeinoi medytsyny DZ «Dnipropetrovska medychna akademiia MOZ Ukrainy» ochyma studentiv-medykiv druhoho kursu (analiz rezultativ anonimnoho anketuvannia) [Distance training at the department of family medicine of the Dnipropetrovsk medical academy of the MOH of Ukraine]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 5-9 [in Ukrainian].
Detsyk, O.Z. (2011). Metodychni pidkhody do uzahalnennia rezultativ naukovykh doslidzhen [Methodical approaches to generalization of results of scientific researches]. Halytskyi Likarskyi Visnyk – Galician Medical Bulletin, 18(2), 5-8 [in Ukrainian].
Shuturma, O.Y., Kramar, S.B., Nebesna, Z.M., & Getmanyuk, I.B. (2021). Perevahy i nedoliky dystantsiinoho navchannia v tsilomu ta pry vyvchenni dystsypliny «Histolohiia, tsytolohiia ta embriolohiia» [Advantages and disadvantages of distance learning in general and in the study of the discipline “Histology, cytology and embryology”]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 16-19 [in Ukrainian].
Sysoieva, S.O., & Osadcha, K.P. (2019). Stan, tekhnolohii ta perspektyvy dystantsiinoho navchannia u vyshchii osviti Ukrainy [Condition, technologies and prospects of distance learning in the higher education of Ukraine]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia – Information Technologies and Learning Tools, 70(2), 271-284 [in Ukrainian].
Baqir, S.M., & Mustansir, F. (2021). Online Medical Education and Examinations during COVID-19: Perspectives of a Teaching Associate. Journal of the College of Physicians and Surgeons Pakistan, 31(1), 16-18. https://doi.org/10.29271/jcpsp.2021.01.S16.
Berezhna, S., & Prokopenko, I. (2020). Higher Education Institutions in Ukraine during the Coronavirus, or COVID-19, Outbreak: New Challenges vs New Opportunities. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 12(1), 130-135. https://doi.org/10.18662/rrem/12.1sup1/256.
Wouters, O.J., Shadlen, K.S., Salcher-Konrad M., Pollard, A.J., Larson, H.J., Teerawattananon, Y., & Jit, M. (2021). Challenges in ensuring global access to COVID-19 vaccines: production, affordability, allocation, and deployment. Lancet, 397(10278), 1023-1034.
Firkey, M.K., Sheinfil, A.Z., & Woolf-King, S.E. (2021). Substance use, sexual behavior, and general well-being of U.S. college students during the COVID-19 pandemic: A brief report. Journal of American College Health, 1-7. https://doi.org/10.1080/07448481.2020.1869750.
Forni, G., & Mantovani, A. (2021). COVID-19 vaccines: where we stand and challenges ahead. Cell Death & Differentiation, 28, 626-639.
Forthofer, R.N., Lee, E.S., & Hernandez, M. (2007). Biostatistics: A Guide to Design, Analysis, and Discovery. Amsterdam, etc.: Elsevier Academic Press.
Cheng, X., Chan, L.K., Pan, S.Q., Cai, H., Li, Y.Q., & Yang, X. (2021). Gross Anatomy Education in China during the Covid-19 Pandemic: A National Survey. Anatomical Sciences Education, 14(1), 8-18. https://doi.org/10.1002/ase.2036.
Wang, X., Hegde, S., Son, C., Keller, B., Smith, A., & Sasangohar, F. (2020). Investigating Mental Health of US College Students During the COVID-19 Pandemic: Cross-Sectional Survey Study. Journal of Medical Internet Research, 22(9), e22817. https://doi.org/10.2196/22817.
Mian, A., & Khan, S. (2020). Medical education during pandemics: a UK perspective. BMC Med, 18 (100). https://doi.org/10.1186/s12916-020-01577-y.
World Health Organisation. COVID-19 Vaccines (2021). Retrieved from: https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/covid-19-vaccines.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.