РЕТРОСПЕКТИВНИЙ АНАЛІЗ НАВЧАННЯ ЛІКАРІВ-ІНТЕРНІВ ФАХУ «ВНУТРІШНІ ХВОРОБИ» ТА ШЛЯХИ ОПТИМІЗАЦІЇ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

  • M. V. Hrebenyk Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України
  • O. I. Kryskiv Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України
  • T. B. Lazarchuk Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України
  • O. I. Kotsyuba Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.3.11449

Ключові слова:

інтернатура з фаху «Внутрішні хвороби», компетентність, тренінг, стандартизація медичної практики

Анотація

Стаття присвячена проблемі підвищення ефективності навчання лікарів-інтернів фаху «Внутрішні хвороби». Якісна підготовка майбутнього лікаря – пріоритетний напрямок розвитку медичної освіти. Першочергове завдання кафедр післядипломної освіти – поліпшити якість освіти лікаря. Інтернатура укріплює професійну придатність лікаря і визначає її рівень. Особливий акцент робимо на набутих знаннях, навичках та вміннях, а також психологічних якостях молодого спеціаліста, що повинні забезпечити ефективне виконання професійних завдань. Щоби намітити план якісних перемін у навчанні, ми провели анонімне опитування лікарів-інтернів фаху «Внутрішні хвороби» наприкінці І року навчання. Анкету розробили викладачі кафедри. Вона включала 11 питань. Нас цікавили: 1) самооцінка лікарів-інтернів фаху «Внутрішні хвороби» щодо володіння ними практичними навичками на початку і наприкінці очного циклу І року навчання; 2) їхнє бачення шляхів удосконалення (чи набуття) необхідних практичних навичок. Проаналізовано ефективність практичних занять з точки зору розвитку й удосконалення комунікативної компетентності. Розглянуто питання стандартизації медичної практики, що дозволяє систематизувати та впорядкувати знання лікарів-інтернів, що здобуті під час навчання на додипломному рівні. Для оптимізації первинної спеціалізації в інтернатурі процес навчання має носити характер спільної діяльності інтерна з викладачем на всіх етапах навчання. Цьому сприяє невелика кількість інтернів у групі та активне вдосконалення їхніх практичних навичок з опитування, огляду і лікування пацієнтів. Найефективнішими і сучасними формами навчання є соціально-психологічний тренінг та впровадження стандартів медичної практики у професійну діяльність молодих спеціалістів. Постійне використання стандартів медичної допомоги обумовлює теоретичні засади належної клінічної практики європейського зразка. Вважаємо корисною практику вивчення самооцінки лікарів-інтернів їхньої компетентності з метою підготовки в інтернатурі фахівців високого професійного рівня.

Посилання

Hrebenyk, M.V., Lazarchuk, T.B., & Kryskiv, O.I. (2016). Dosvid orhanizatsii navchannia v internaturi [The experience of organizing training in internship]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 37-40 [in Ukrainian].

Lysenko, O. (2016). Pisliadyplomna osvita likariv: kharakterystyka bazovykh poniat [Postgraduate doctoral education: characterization of basic concepts]. Neperervna profesiina osvita: teoriia i praktyka (seriia: pedahohichni nauky) – Continuous Professional Development: Theory and Practice (Series: Pedahohichni nauky), 3-4 (48-49), 23-28 [in Ukrainian].

Lishchyshyna, O.M., & Stepanenko, A.V. (2006). Nalezhna praktyka stvorennia medychnykh standartiv yak nalezhnoi klinichnoi praktyky [Good practice of establishing medical standards as good clinical practice]. Ukrainskyi medychnyi chasopys – Ukrainian Medical Bulletin, 3 (53), 21-27 [in Ukrainian].

Mitina, S.V. (2016). Sotsialno-psykholohichnyi treninh yak zasib formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti likariv-interniv [Socio-psychological training as a means of forming the communicative competence of medical interns]. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu –Scientific Bulletin of Kherson State University, 3 (2), 55-60 [in Ukrainian].

Savchenko, O.Y. (2011). Kompetentnisnyi pidkhid yak chynnyk modernizatsii zmistu osvity [A competent approach as a factor for modernizing the content of education]. Nauka i osvita. Naukovo-praktychnyi zhurnal Pivdennoho naukovoho tsentru NAPN Ukrainy, seriia “Pedahohika” – Science and education. Scientific and practical journal of the Southern Scientific Center of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, series “Pedagogy”, 4, 2-6 [in Ukrainian].

Sysoieva, S.O. (2011). Interaktyvni tekhnolohii navchannia doroslykh: navchalnyi posibnyk [Adult learning interactive technologies: a tutorial]. Kyiv: VD “Ekmo” [in Ukrainian].

Boiko, V.V., Viun, V.V., & Minukhin, D.V. (2017). Standarty nadannia medychnoi dopomohy ta yikh mistse u navchanni likariv-interniv khirurhichnoho profiliu [Stan¬dards of medical care and their place in the training of interns of surgical profile]. Suchasnyi stan ta perspektyvy pidhotovky likariv-interniv u Kharkivskomu natsionalnomu medychnomu universyteti: materialy 43-oi naukovo-metodychnoi konferentsii, prysviachenoi 50-richchiu zapochatkuvannia internatury v Kharkivskomu natsionalnomu medychnomu universyteti – Proceedings of the 43rd Scientific and Methodological Conference on the 50th Anniversary of the Internship at Kharkiv National Medical University (April 11, 2017), Kharkiv, KhNMU [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-10-16

Як цитувати

Hrebenyk, M. V., Kryskiv, O. I., Lazarchuk, T. B., & Kotsyuba, O. I. (2020). РЕТРОСПЕКТИВНИЙ АНАЛІЗ НАВЧАННЯ ЛІКАРІВ-ІНТЕРНІВ ФАХУ «ВНУТРІШНІ ХВОРОБИ» ТА ШЛЯХИ ОПТИМІЗАЦІЇ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ . Медична освіта, (3), 105–109. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.3.11449

Номер

Розділ

РЕФОРМУВАННЯ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ