КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ІНТЕГРАЦІЇ ПРАВОВОЇ ТА ПРОФЕСІЙНО-ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ МЕДИЧНОЇ ГАЛУЗІ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.3.11444Ключові слова:
концептуальні засади, фахівець медичної галузі, правова підготовка, професійно-практична підготовка, вища освітаАнотація
У статті обґрунтовано концептуальні засади міждисциплінарної інтеграції правової та професійно-практичної підготовки майбутніх фахівців медичної галузі: наявність ґрунтовних правових знань та вмінь студентів у медичній галузі є обʼєктивною основою для формування відповідних професійних компетентностей; оволодіння методологічними правовими знаннями забезпечує ґрунтовну професійно-практичну підготовку з можливістю її постійного поповнення й дотримання прав людини у сфері охорони здоров’я, а також і в майбутній професійній діяльності; послідовне оволодіння правовими знаннями та вміннями є основою розвитку критичного мислення у майбутніх фахівців медичної галузі і їх професійного розвитку, формуючи їх професійну ідентичність; професійна спрямованість правової підготовки майбутніх фахівців медичної галузі запобігає формуванню лише вузькопрофесійних інтересів, що зумовлює дотримання основних прав людини у сфері охорони здоров’я; необхідність забезпечення неперервності правової підготовки майбутніх фахівців медичної галузі ґрунтується на застосуванні інтегративного підходу для систематизації знань і вмінь майбутніх фахівців медичної галузі у сфері охорони здоров’я; реалізація інтегрованої системи правової та професійно-практичної підготовки формує професійну культуру майбутніх фахівців медичної галузі; аналіз чинного національного законодавства з питань захворювання медичних працівників на коронавірусну хворобу COVID-19. Обґрунтовано ефективність і доцільність застосування технології критичного мислення, що становить педагогічну складову процесу підготовки майбутніх студентів-медиків на засадах міждисциплінарної інтеграції. Доведено, що пролонговане вдосконалення і поєднання правових та професійно-практичних навичок дає підстави для якісної підготовки майбутнього фахівця медичної галузі у медичних закладах вищої освіти.
Посилання
Deiaki pytannia nadannia strakhovykh vyplat u razi zakhvoriuvannia abo smerti medychnykh pratsivnykiv u zviazku z infikuvanniam hostroiu respiratornoiu khvoroboiu COVID-19, sprychynenoiu koronavirusom SARS-CoV-2 (2020) [Some issues of insurance benefits in case of illness or death of medical workers in connection with infection with acute respiratory disease COVID-19 caused by coronavirus SARS-CoV-2]. Postanova, Kabinet Ministriv Ukrainy, № 498 vid 17.06.2020 r. – Resolution, Cabinet of Ministers of Ukraine, No. 498 of June 17, 2020. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/498-2020-%D0%BF#Text [in Ukrainian].
Kalynyuk, N.M. (2018). Implementatsiia mizhnarodnykh ta yevropeiskykh osvitnikh standartiv u systemu realizatsii derzhavnoi osvitnoi polityky: harmonizatsiia osvit¬noho prostoru u formuvanni profesiinoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv [Implementation of international and European educational standards in the system of implementation of state educational policy: harmonization of educational space in the formation of professional competence of future professionals]. Visnyk Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy – Bulletin of the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine, 3 (14), 243-256 [in Ukrainian].
Melnychuk, I.M., & Yastremska, S.O. (2019). Perevahy samoosvitnoi diialnosti maibutnikh mahistriv medsestrynstva v umovakh dystantsiinoho navchannia [Advantages of self-educational activity of future masters of nursing in the conditions of distance learning]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 96-101 [in Ukrainian].
Shulhay, A.H., Fedonyuk, L.Ya., Mudra, A.Ye., & Oleshchuk, O.M. (2018). Mizhdystsyplinarna intehratsiia yak skladova problemno-oriientovanoho navchannia u medychnomu universyteti [Interdisciplinary integration as a component of problem-oriented education at the medical university]. Medychna osvita – Medical Education, 4 (80), 113-116 [in Ukrainian].
Voloshchuk, N.I., Pashynska, O.S., Ivanytsya, A.O., & Taran, I.V. (2016). Mizhdystsyplinarna intehratsiia yak faktor udoskonalennia vykladannia farmakolohii u vyshi [Interdisciplinary integration as a factor in improving the teaching of pharmacology in higher education]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 8-11 [in Ukrainian].
Nakhayeva, Ya.M., & Melnychuk, I.M. (2018). Formuvannia terminolohichnoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv yak pedahohichna problema [Formation of terminological competence of future specialists as a pedagogical problem]. Zbirnyk naukovykh prats Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy. Seriia: Pedahohichni nauky – Collection of Scientific Works of the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine. Series: Pedagogical Sciences, 2(13), 292-302 [in Ukrainian].
Orhanizatsiia nadannia medychnoi dopomohy khvo¬rym na koronavirusnu khvorobu (COVID-19) [Organization of medical care for patients with coronavirus disease (COVID-19)]. Nakaz, MOZ Ukrainy, № 722 vid 28.03.2020 r. – Order, Ministry of Health of Ukraine, No. 722 of March 28, 2020. Retrieved from: https://moz.gov.ua/en/article/ministry-mandates/nakaz-moz-ukraini-vid-28032020--722-organizacija-nadannja-medichnoi-dopomogi-hvorim-na-koronavirusnu-hvorobu-covid-19. / [in Ukrainian].
Pylypyshyn, O.I. (2020). Sotsialni, ekonomichni, isto¬rychni ta politychni tendentsii, yaki vplyvaiut na rol navchannia medychnykh sester [Social, economic, historical and political trends that affect the role of nursing education]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchykh i zahalnoosvtinikh shkolakh –Pedagogy of Formation of Creative Personality in Higher and Secondary Schools, 69, 171-188 [in Ukrainian].
(2019). Poriadok rozsliduvannia ta obliku neshchasnykh vypadkiv, profesiinykh zakhvoriuvan ta avarii na vyrobnyts¬tvi [Procedure for investigation and accounting of accidents, occupational diseases and accidents at work]. Postanova, Kabinet Ministriv Ukrainy, № 337 vid 17.06.2019 r. – Reso¬lution, Cabinet of Ministers of Ukraine, No. 337 of June 17, 2019. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/337-2019-%D0%BF#Text. [in Ukrainian].
Rogalskyy, I.O., & Kalyniuk, N.M. (2018). Osoblyvosti vykladannia medychnoho prava dlia studentiv-medykiv [Features of teaching medical law for medical students]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 46-49 [in Ukrainian].
Fedchyshyn, N.O. (2019). Inshomovna hramatychna kompetentnist yak skladova pidhotovky maibutnoho likaria u konteksti virtualno-navchalnoho seredovyshcha [Another language grammatical competence as a component of tra¬ining future physicians in the context of virtual learning environment]. Medychna osvita – Medical Education, 2 (82), 114-121 [in Ukrainian].
Khrystenko, O.M. (2015). Vykorystannia henderno zbalansovanoho materialu pid chas vykladannia istorii Ukrainy [Use of gender-balanced material during teaching the history of Ukraine]. Zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Pavla Tychyny – Collection of Scientific Works of Uman State Pedagogical University named after Pavlo Tychyna, 2, 379-387 [in Ukrainian].
Vykhrushch, A. (2017). Poezja w procesie rozwoju twórczych zdolności studentów. Kwartalnik Edukacyjny, 1 (88), 56-61.