МЕТОДОЛОГІЯ І МЕТОДИКА: АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ТЕОРІЇ ТА ПРАКТИКИ

Автор(и)

  • А. V. Vykhrushch Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-1982-0768

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.2.11167

Ключові слова:

дидактика, закономірність, методологія, поняття, методика

Анотація

У статті проаналізовано актуальні питання функціональної грамотності студентів першого курсу медичних університетів. Підкреслено значимість дотримання філософських засад дидактики вищої школи. В центрі уваги актуальні питання розвитку основних компетенцій: спілкування; навички роботи з цифровими носіями; навчання заради самовдосконалення; соціальні та громадянські навички; ініціативність та практичність; обізнаність та самовираження у сфері культури. Аналіз  змісту нормативних документів, праць вітчизняних і зарубіжних вчених  дозволив зробити  висновок про труднощі при  визначенні суті головних понять. Особливої актуальності набуває вивчення проблеми функціональної грамотності для студентів медичних факультетів, адже анамнез, спілкування лікаря з пацієнтом, медичний консиліум потребують спеціальної, цілеспрямованої підготовки.

Посилання

Buhaievska, H.V. (2012). Funktsionalna hramotnist studentiv vyshchykh zakladiv osvity yak psykholoho-pedahohichna problema [Functional literacy of students of higher educational institutions as a psychological and pedagogical problem]. Visnyk Luhanskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Pedahohichni nauky – Bulletin of Luhansk National University named after Taras Shevchenko, 22 (7), 73-79 [in Ukrainian].

Vykhrushch, A.V. (2019). Vykladannia dystsyplin humanitarnoho tsyklu v suchasnomu universyteti [Teaching the disciplines of the humanities in the modern university]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 61-66 [in Ukrainian].

Hanaba, S.O. (2015). Filosofiia dydaktyky: konteksty, stratehii, praktyky [Didactics philosophy: contexts, strategies, practices]. Sumy: VTD “Universytetska knyha” [in Ukrainian].

Donii, N.Ye. (2016). Funktsionalna hramotnist yak vitalna potreba sotsialnoho prostoru XXI st. [Functional literacy as a vital need for the 21st century social space]. Retrieved from: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/znanosv/znanosv2016/paper/viewFile/1534/1231. [in Ukrainian].

Kolotylo, M. (2013). Humanistychnyi potentsial novitnoi paradyhmy osvity v realiyakh suchasnoi antropolohichnoi kryzy [The humanistic potential of the newest education paradigm in the realities of the modern anthropological crisis]. Filosofiia osvity – Philosophy of Education, 2 (13), 317-332 [in Ukrainian].

Rekomendatsiia 2006/962/JeS Yevropeiskoho Parlamentu ta Rady (JeS) “Pro osnovni kompetentsii dlia navchannia protiahom usoho zhyttia” vid 18 hrudnia 2006 roku [Re¬commendation 2006/962 / EC of the European Parliament and of the Council (EU) “On basic competences for lifelong learning” of 18 December 2006.] Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_975 [in Ukrainian].

Sbruieva, A.A. (1999). Nova paradyhma hramotnosti na porozi tretoho tysiacholittia [A new literacy paradigm at the turn of the third millennium]. Pedahohichni nauky. Zb. naukovykh prats – Pedagogical Sciences. Coll. of Scient. Works. Sumy: SDPU [in Ukrainian].

Sbruieva, A.A. (2008). Funktsionalna hramotnist [Functional literacy]. Encyklopediia osvity. Kyiv: Yurinkom Inter [in Ukrainian].

Fasolia, A. (2017). Chytatska kompetentnist: shcho formuiemo, shcho i yak pereviriaiemo i otsiniuiemo [Reader’s competence: what we form, what we check and evaluate]. Dyvoslovo, 9, 8-15 [in Ukrainian].

Jaspers Karl (2016). Frahmenty z tvoru “Mala shkola filosofskoho myslennia” [Fragments from the work “Small School of Philosophical Thinking”] Filosofska dumka – Philosophical Thought, 5, 105-122 [in Ukrainian].

Okoń, W. (2001). Nowy słownik pedagogiczny. Wydanie trzecie poprawione. Warszawa: Żak.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-03

Як цитувати

Vykhrushch А. V. (2020). МЕТОДОЛОГІЯ І МЕТОДИКА: АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ТЕОРІЇ ТА ПРАКТИКИ. Медична освіта, (2), 153–160. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.2.11167

Номер

Розділ

Матеріали конференції