ЛАТИНСЬКА МОВА ЯК СКЛАДОВА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ МАЙБУТНІХ МЕДСЕСТЕР

Автор(и)

  • І. І. Vorona Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-9118-9456
  • O. D. Kolodnytska Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-7102-3870

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.2.11166

Ключові слова:

професійна компетентність, термінологічна компетентність, латинська мова, термінологія, майбутні медсестри

Анотація

У статті вказано особливості формування термінологічної компетенції комунікантів за допомогою латинських медичних термінів, що є необхідною умовою для міжкультурного спілкування, зокрема у професійній діяльності медсестер. Обґрунтовується думка про те, що в процесі професійної підготовки навчальна дисципліна «Основи латинської мови та медичної термінології» сприяє розвитку мовної і термінологічної культури майбутніх медсестер.

Сучасні вимоги, які висуваються до спеціалістів різних галузей знань, передбачають глибокі знання термінології майбутньої спеціальності. Від уміння правильно сформулювати в усному або письмовому вигляді спеціальну інформацію, вільно володіти професійною мовою в спілкуванні з колегами часто залежить порозуміння між ними і як наслідок – розумне і грамотне лікування. Знання спеціальної термінології допомагає глибше засвоювати спеціальну літературу і розвивати професійну ерудицію. У наш час необхідний перехід до методик, які дозволять оптимізувати навчальний процес із точки зору найбільш ефективного використання відведеного часу для формування в студентів термінологічної компетентності.

Під час вивчення навчальної дисципліни «Основи латинської мови та медичної термінології» у студентів формується термінологічна компетентність, що допоможе при вивченні професійно-орієнтованих програм: анатомії, гістології, терапії, клінічних дисциплін, хімії, фармакології, фармакогнозії тощо.

Посилання

Viktorova, L. (2007). Metodolohichni aspekty formuvannia profesiino-terminolohichnoi kompetentnosti studentiv [Methodological aspects of formation of students’ professional and terminological competence]. Problemy suchasnoi pedahohichnoi osvity. Seriia: Pedahohika i psykholohiia – Problems of Modern Pedagogical Education. Series: Pedagogy and Psychology. Yalta [in Ukrainian].

Vorona, I.I. (2015). Terminolohichna kompetentnist studentiv-medykiv: teoretychnyi analiz kliuchovykh definitsii [Medical students’ terminological competence: A theoretical analysis of key definitions]. Naukovi zapysky Vinnytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Mykhaila Kotsiubynskoho. Seriia: Pedahohika i psykholohiia – Scientific Notes of Mykhailo Kotsiubynskyi. Vinnytsia State Pedagogical University. Series: Pedagogy and Psychology. Vinnytsia [in Ukrainian].

Vygotskiy, L.S. (1996). Pedagogicheskaya psikhologiya [Pedagogical psychology]. Moscow: Pedagogika. Press [in Russian].

Holovin, B.N., & Kobrin, R.Yu. (1987). Lingvisticheskie osnovy ucheniya o terminakh: ucheb. posob. dlya filol. spets. vuzov [The linguistic basis of learning terms: a textbook for philological specialized Universities]. Мoscow: Vysshaya shkola [in Russian].

Honcharenko, S.U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].

Cherkasov, V.H., Bobryk, I.I., Huminskyi, Yu.Y., & Kovalchuk, O.I. (2010). Mizhnarodna anatomichna terminolohiia [International anatomical terminology]. Vinnytsia: Nova knyha [in Ukrainian].

Onufriienko, H. (2006). Naukovyi styl ukrainskoi movy [Scientific style of the Ukrainian language]. Kyiv: Tsentr navchalnoi literatury [in Ukrainian].

Palamar, L.M. (2009). Funktsiia naukovoho styliu movy u profesiinii pidhotovtsi studentiv-nefilolohiv [The function of the scientific style of language in the professional training of non-philological students]. Naukovyi chasopys natsionalnoho pedahohichnoho universytetu im. M.P. Drahomanova. Seriia 10: Problemy hramatyky i leksykolohii ukrainskoi movy: zbirnyk naukovykh prats –Scientific Journal of M.P. Drahomanov National Pedagogical University. Series 10: Problems of Grammar and Lexicology of Ukrainian: A Collection of Scientific Works. Kyiv [in Ukrainian].

Passov, E.I. (2000). Kommunikativnoe inoyazyichnoe obrazovanie. Kontseptsiya razvitiya individualnosti v dialoge kultur [Communicative foreign language education. The concept of personal development in the dialogue of cultures]. Lipetsk [in Russian].

Radziievska, I.V. (2011). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh medychnykh sester u protsesi vyvchennia fakhovykh dystsyplin [The formation of future nurses professional competence in the process of studying major disciplines]. Candidate’s Extended abstract. The National Academy of Educational Sciences of Ukraine (NAES of Ukraine). Kyiv [in Ukrainian].

Yanush, Ya. (2001). Rol terminolohii u formuvanni movno-profesiinoi kompetentnosti fakhivtsiv ekonomichnoho profiliu [The role of terminology in the formation of economic specialists’ linguistic and professional competence]. Ukrainska terminolohiia i suchasnist: zb. nauk. pr. – Ukrainian Terminology and Modernity: A Collection of Scientific Works. Kyiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-03

Як цитувати

Vorona І. І., & Kolodnytska, O. D. (2020). ЛАТИНСЬКА МОВА ЯК СКЛАДОВА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ МАЙБУТНІХ МЕДСЕСТЕР. Медична освіта, (2), 148–152. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.2.11166

Номер

Розділ

Матеріали конференції