АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ МОЛОДШИХ СПЕЦІАЛІСТІВ СЕСТРИНСЬКОЇ СПРАВИ У КОЛЕДЖАХ

Автор(и)

  • М. R. Demianchuk Фаховий медичний коледж комунального закладу вищої освіти «Рівненська медична академія» Рівненської обласної ради https://orcid.org/0000-0001-8729-5144

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.2.11141

Ключові слова:

професійна підготовка, медичний коледж, студенти, сестринська справа, експеримент, аналіз, результати дослідження

Анотація

У статті відтворено результати теоретичного аналізу наукових досліджень, які проводилися з метою вдосконалення різних аспектів професійної підготовки майбутніх молодших спеціалістів сестринської справи. Актуалізовано доцільність проведення науково-дослідної роботи в процесі навчання студентів у медичних коледжах. Узагальнено, що науковці досліджували проблеми формування у студентів медичних коледжів професійної компетентності, ідентичності, готовності до різних видів діяльності: дослідницької, проектної, пропаганди і реалізації ідей здорового способу життя.

Аргументовано, що з метою доведення результативності авторської методики професійної підготовки майбутніх молодших спеціалістів сестринської справи в медичних коледжах необхідно організувати експериментальне дослідження та провести аналіз його результатів. Порівняльний аналіз результатів на різних етапах науково-дослідної роботи сприяв встановленню дієво­сті авторської методики організації освітнього процесу.

Для діагностування готовності студентів медичних коледжів до роботи за фахом використовувалися методи анкетування, тестування, опитування, спостереження, оцінювання участі студентів у вирішенні професійно-ситуативних і симуляційних зав­дань та ін. З метою визначення сформованості мотивів і ціннісних орієнтацій студентів, встановлення рівня знань, практичних умінь, навичок, готовності до професійного зростання  на всіх етапах дослідження задіяно студентів із семи медичних коледжів.

Представлено структуру готовності до професійної діяльності майбутніх молодших спеціалістів сестринської справи. Порівнювалися результати вхідного та підсумкового контролю на предмет встановлення рівнів сформованості всіх чотирьох компонентів і загалом готовності до роботи за фахом студентів контрольних та експериментальних груп. Результати порівняльного аналізу засвідчили, що організація навчання студентів експериментальних груп привела до отримання кращих результатів у професійній підготовці майбутніх молодших спеціалістів сестринської справи, ніж за умов традиційного навчання в контрольних групах.

Посилання

Babalich, V.А. (2006). Formuvannia u studentiv medychnoho koledzhu hotovnosti do propahandy i realizatsii idei zdorovoho sposobu zhyttia u maibutnii profesiinii diialnosti [Formation of medical college students’ readiness for propaganda and implementation of healthy lifestyle ideas in the future professional activity]. Extended abstract of Candidate’s thesis. Kirovohrad [in Ukrainian].

Babenko, T.P. (2015). Formuvannia doslidnytskykh umin i navychok studentiv medychnoho koledzhu u protsesi proektnoi diialnosti [Formation of research abilities and skills in medical college students in the process of project activity]. Extended abstract of Candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Bilenka, N.V., & Krukus, О.Yu. (2018). Orhanizatsiia ta provedennia naukovo-doslidnoi roboty u systemi pidhotovky molodshykh medychnykh spetsialistiv [Organizing and conducting scientific and research work in the system of training of junior medical specialists]. Mahistr medsestrynstva –Master of Nursing, 1 (19), 7-10 [in Ukrainian].

Borysiuk, L.О. (2016). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh bakalavriv sestrynskoi spravy u protsesi vyvchennia khimiko-biolohichnykh dystsyplin [Formation of professional competence of future bachelors in nursing in the course of studying chemical and biological disciplines]. Extended abstract of Candidate’s thesis. Khmelnytskyi [in Ukrainian].

Hubenko, І.Ya., Brazolii, L.P., & Shevchenko, А.T. (2008). Rozvytok naukovykh doslidzhen v medsestrynstvi yak osnova vdoskonalennia medsestrynskoi dopomohy [Development of scientific studies in nursing as a basis of improving nursing care]. Mahistr medsestrynstva –Master of Nursing, 1, 28-30 [in Ukrainian].

Daniuk, М. І. (2016). Formuvannia profesiino znachushchykh yakostei maibutnikh molodshykh spetsia¬listiv sestrynskoi spravy v protsesi fakhovoi pidhotovky [Formation of professionally significant qualities of future junior specialists in nursing in the process of vocational training]. Candidate’s thesis. Ternopil [in Ukrainian].

Zakusylova, Т.О. (2018). Formuvannia osnov profesionalizmu maibutnikh medychnykh sester u protsesi fa¬khovoi pidhotovky [Formation of foundations of professio¬nalism of future nurses in the process of vocational training]. Extended abstract of Candidate’s thesis. Zaporizhzhia [in Ukrainian].

Kozak, Kh.І. (2019). Formuvannia profesiinoi identychnosti maibutnikh molodshykh spetsialistiv sestrynskoi spravy na zasadakh deontolohichnoho pidkhodu [Formation of professional identity of future junior specialists in nursing on the basis of deontological approach]. Candidate’s thesis. Khmelnytskyi [in Ukrainian].

Komarova, Zh.V. (2012). Formirovanie professionalnoy kompetentnosti budushchey meditsinskoy sestry pri osvoenii estestvenno nauchnykh distsiplin v kolledzhe [Formation of professional competence of future nurse in mastering natural science disciplines in college]. Extended abstract of Candidate’s thesis. Chelyabinsk [in Russian].

Melnychuk, І.М., & Kozak, Kh. І. (2017). Medychnyi koledzh yak osvitnie seredovyshche formuvannia profesiinoi identychnosti maibutnikh spetsialistiv sestrynskoi spravy [Medical college as educational environment for formation of professional identity of future specialists in nursing]. Naukovi zapysky Rivnenskoho derzhavnoho humanitarnoho universytetu – Scientific Issues of Rivne State University of Humanities, 16 (59), 212-216 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-02

Як цитувати

Demianchuk М. R. . (2020). АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ МОЛОДШИХ СПЕЦІАЛІСТІВ СЕСТРИНСЬКОЇ СПРАВИ У КОЛЕДЖАХ. Медична освіта, (2), 20–24. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.2.11141

Номер

Розділ

Матеріали конференції