МЕТОД ПРОЄКТІВ: МИНУЛЕ І МАЙБУТНЄ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.1.10996

Ключові слова:

проєкт, метод, критичне мислення, переваги та недоліки, ефективність навчання, освітня технологія, роль учителя

Анотація

Розглянуто питання «методу проєктів» у контексті минулого та перспектив подальшого його застосування в навчальному процесі. Подано трактування термінів «проєкт», «метод», «метод проєктів» на основі узагальнення визначень багатьох учених. З’ясовано, що проєкт є способом комплексного вивчення тієї чи іншої теми, оскільки опрацьовуючи одну основну тему, інші, що є не менш важливими, визначаються в процесі діяльності та глибшого дослідження цього питання. Вказано на ефективність «методу проєктів», її залежність від рівня підготовки суб’єкта навчання, оскільки він має володіти певними вміннями і навичками для його реалізації. Наведено основні етапи процесу навчання за методом проєктів. Висвітлено роль викладача у проєктному навчанні. Акцентовано, що вчитель при виконанні учнями проєкту здійснює споглядаючу і скеровуючу функції, а головна його мета – створити робочу атмосферу, комфортну для всіх учасників. Зазначено що, метод проєктів, як і будь-який інший метод, який застосовується в навчальному процесі, має і переваги, і недоліки. Наведено інформацію про основоположника «методу проєктів» Вільяма Кілпатрика. Наголошено, що В. Кілпатрик пропонував організовувати навчальний процес як відповідну діяльність дитини в соціальному середовищі, орієнтовану на збагачення її індивідуального досвіду. Представлено інформацію щодо «інтелектуальних карт», їхнього зв’язку з «методом проєктів». Розкрито суть опорних схем, що дають змогу найповніше висвітлити певне питання, допомагають у запам’ятовуванні, доповненні, асоціюванні, візуалізації інформації. Зазначено, що застосування цього методу дає змогу згуртувати дітей, навчитися працювати в команді, виробити вміння висловлювати свою думку, сформулювати готовність сприймати різні підходи до однієї теми.

Посилання

Bieliavtseva, T., & Lobas, T. (2004). Zastosuvannia metodu proektiv pry formuvanni piznavalnoi aktyvnosti uchniv [Application of project method in the formation of students’ cognitive activity]. Vidkrytyi urok: rozrobky, tekhnolohii, dosvid – Open lessons: Development, Techno­logy, Experience, 5-6, 24-25 [in Ukrainian].

Vulfson, B. Dzh. Diuy (2004). Pedagogika pragmatizma [Pedagogy of pragmatism]. Lidery obrazovaniya – Education Leaders, 3, 12-16 [in Russian].

Honcharenko, S.U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk.[Ukrainian Pedagogical Dictionary]. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].

Diachenko, I. (2017). Metod proektiv: vykorystannia na urokakh i pozaklasnykh zakhodakh [Project Method: Using in lessons and extracurricular activities]. Proftekhosvita – Vocational Education, 4, 3-19 [in Ukrainian].

Polat, E.S., Bukharkyna, M.Yu., Moyseeva, M.V., & Petrov, A.E. (1999). Novyye pedagogicheskiye i informa­tsyonnye tekhnologii v systeme obrazovaniya: uch. posob. [New pedagogical and informational technologies in education system: textbook]. Polat, E.S. (Ed.). Moscow: Izd. tsentr “Akademiya” [in Russian].

Piekhota, O.M. (Ed.). (2003). Osvitni tekhnolohii: navch.-metod. posib. [Educational technologies: teaching-method. textbook]. Kyiv: A. S. K. [in Ukrainian].

Yarmachenko, M.D. (Ed.). (2001). Pedahohichnyi slovnyk [Pedagogical dictionary]. Kyiv: Pedahohichna dumka [in Ukrainian].

Servatynska, N. (2017). Metod proektiv yak sposib vykhovannia v uchniv osobystisnykh navychok [Project method as a way of training in pupils personal skills]. Suchasna shkola Ukrainy – Modern Ukrainian School, 1, 28-33 [in Ukrainian].

Khutorskyy, A.V. (2001). Sovremennaya dydaktika: ucheb. [dlya vuzov] [Modern didactics: textbook [for universities]. Petersburg [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-04-02

Як цитувати

Protsyk, H. M. (2020). МЕТОД ПРОЄКТІВ: МИНУЛЕ І МАЙБУТНЄ. Медична освіта, (1), 67–71. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.1.10996

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ