СУЧАСНА МОДЕЛЬ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРІВ- СТОМАТОЛОГІВ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.1.10992Ключові слова:
вища медична освіта, професійна підготовка магістрів-стоматологів, модель професійної підготовки магістрів-стоматологів, реформування стоматологічної освіти, галузевий освітній стандартАнотація
У статті доведено, що система професійної підготовки магістрів-стоматологів в Україні не відповідає достатньою мірою міжнародним вимогам і регламентованим Національною рамкою кваліфікацій рівням освіти. Водночас оновлений галузевий стандарт вищої освіти за спеціальністю «Стоматологія» (2019) містить низку суперечливих положень, зокрема: наявність освітньо-професійної і освітньо-наукової (на вибір ЗВО) програм підготовки з різним об’ємом кредитів (300 і 360 відповідно).
Обґрунтовано необхідність імплементації у модель процесу професійної підготовки магістрів-стоматологів рівнів молодшого бакалавра – асистента стоматолога, бакалавра – одонтолога-гігієніста і магістра – лікаря-стоматолога. Це дасть змогу студентам закладів вищої стоматологічної освіти розпочати практичну діяльність з молодших курсів, що сприятиме підвищенню рівня їх професійної компетентності і відновленню профілактичної складової стоматологічної допомоги населенню України. Для забезпечення відповідності стоматологічної освіти в Україні вимогам ВФМО у частині обсягу навчального навантаження і необхідності посилити її практичну складову доведено доцільність продовжити термін професійної підготовки магістрів до 6 років з останнім – практично-орієнтованим роком навчання.
Розроблена модель професійної підготовки магістрів-стоматологів відповідно до Національної рамки кваліфікацій і вимог Всесвітньої федерації медичної освіти.
Посилання
Haluzevyi standart vyshchoi osvity za spetsialnistiu “Stomatolohiia” [Industry standard o fhigher education by specuality “Dentistry”]. Retrieved from: http://www.testcentr.org.ua/index.php/menu-methwork/menu-dsvo/60-s-methwork/110-gsvou.html (ukr).
(2014). Zakon Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” [Law of Ukraine “On higher education”]. Uriadovyi kurier – Government Сourier, 146, 7-18 [in Ukrainian].
Kulbashna, Ya.A. (2014). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv iz stomatolohii: teoretychni i metodychni osnovy: monografiia [Future dentists’ professional competence formation: theoretical and methodological bases: monography]. Kyiv: VPP “Kompas” [in Ukrainian].
Rivni Nataionalnoi ramky kvalifikatsii [Levels of National Qualifications Framework]. Retrieved from: https://mon.gov.ua/ua/osvita/nacionalna-ramka-kvalifikacij/rivni-nacionalnoyi-ramki-kvalifikacij (ukr).
Kulbashna, Ya., Tkachuk, O., & Zakharova, V. (2017). Improvement of future doctors foreign language competence formation methodology in the context of medical emergencies. Visnyk Lvivskoho derzhavnoho universytetu bezpeky zhyttiediialnosti – Bulletin of Lviv State University of Life Safety, 15, 209-214.
WFME Global Standards for Quality Improvement in Medical Education European Specifications. WFME/AMSE International Task Force MEDINE Quality Assurance Task Force University of Copenhagen Denmark 2007 Printed by: Kandrups Bogtrykkeri.