РОЛЬ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ В ОПТИМІЗАЦІЇ ПРОЦЕСУ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ЕТИКА ТА ДЕОНТОЛОГІЯ У ФАРМАЦІЇ»

Автор(и)

  • I. P. Stechyshyn Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-5360-2780
  • A. I. Denys Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-5687-9486

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.4.10867

Ключові слова:

етика, деонтологія, інтерактивні методи навчання, фармацевтичний фахівець

Анотація

У статті наведено застосування методу «Інтерактивна дискусія» під час проведення семінарського обговорення з дисципліни «Етика та деонтологія у фармації» зі студентами фармацевтичного факультету першого року навчання. Зазначено, що використаний метод дав можливість всебічно розглянути поставлені проблеми та однаковою мірою залучити до їхнього обговорення всіх учасників, незалежно від їх рівня підготовки, здібностей, характеру тощо. Це є важливою перевагою, оскільки при традиційному підході до проведення заняття, враховуючи складність матеріалу, наповненість групи та тривалість заняття (1,5 год), досить складно якісно опитати та оцінити усіх студентів. Разом з тим, засвоєння усіма студентами навчального матеріалу у повному обсязі є важливим елементом при підготовці кваліфікованих фармацевтичних фахівців.

Сьогодні конкурентне середовище вимагає від провізорів знань та успішного застосування стандартів обслуговування, володіння комерційними технологіями, психологією продаж, навичок умілої презентації, вміння володіти конфліктною ситуацією та ін. Адже досить часто споживачі розлючені через відсутність потрібного препарату чи надмірно високу його ціну, створюючи конфліктну ситуацію. Успішне вирішення таких проблем можливе за умови етичної поведінки та культурного спілкування фармацевтичного фахівця у конкретній ситуації.

У статті описано обговорення ситуаційних задач як елементу методу «Інтерактивна дискусія». Для їх опрацювання учасники були поділені на групи і виконували послідовні кроки: «Робота в парах», «Рольова гра», «Пошук рішення» і «Написання есе». У відповідях студенти виявляли творчий підхід до вирішення ситуаційних задач, розглядаючи їх з різного ракурсу (пацієнта, провізора, керівника аптеки, лікаря). На завершення семінарського заняття проводилось опитування студентів («Плюси, мінуси, запитання») щодо доцільності використання даного методу у викладанні предмета «Етика та деонтологія у фармації». Студенти оцінили продуктивність роботи в команді позитивно.

Посилання

Hotsulia, A.S., Postol, N.A., Kaplaushenko, A.H., Parchenko, V.V., & Shchvets, V.M. (2010). Vykladannia etyky ta deontolohii u farmatsii [Teaching ethics and deontology in pharmacy]. Aktualni problemy suchasnoi medytsyny – Urgent Problems of Modern Medicine, (4), 175-177 [in Ukrainian].

Kotvitska, A.A., Chmykhalo, N.V., & Svietocheva, I.I. (2017). Etyka ta deontolohiia u farmatsii [Ethics and de­ontology in pharmacy]. Kotvitska, A.A. (Eds.), Metod. rek. do seminarskykh zaniat studentiv osvitnoi prohramy “Farma­tsiia” (2,5; 4,5 r.n.) zaochnoi formy navch. ta “Tekhnolohiia parfumerno-kosmetychnykh zasobiv” dennoi ta zaochnoi form navch – Methodological Seminar Recommendations for Distant Pharmacy Students (2,5; 4,5 years) and Full-time Perfume and Cosmetics Technology Students. Kharkiv: NFaU [in Ukrainian].

Metodychna skarbnychka [Methodical treasury]. Retrieved from: https://www.novadoba.org.ua/sites/default/files/files/common_history_book/methodical.pdf [in Ukrainian].

(2013). Farmatsevt “semy zirok” – osnova aptechnoho zakladu Yevropeiskoho zrazka [A seven-star pharmacist is the basis of a European pharmacy]. Retrieved from: http: //xn--h1adc2i.xn--j1amh/news/03518.html [in Ukrainian].

Yashchyshyna, Yu.M., & Shashko, V.O. (2016). Vykorystannia interaktyvnykh metodiv navchannia pry vykladanni dystsyplin z upravlinnia personalom [Using interactive teaching methods in teaching staff management disciplines]. Visnyk ekonomichnoi nauky Ukrainy – Bulletin of Economic Science of Ukraine, 2 (31), 190-192 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-15

Як цитувати

Stechyshyn, I. P., & Denys, A. I. (2020). РОЛЬ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ В ОПТИМІЗАЦІЇ ПРОЦЕСУ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ЕТИКА ТА ДЕОНТОЛОГІЯ У ФАРМАЦІЇ» . Медична освіта, (4), 103–106. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.4.10867

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ