ДОСВІД ВПРОВАДЖЕННЯ КОНЦЕПЦІЇ БЕЗПЕРЕРВНОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ В НАВЧАННІ ЛІКАРІВ-АНЕСТЕЗІОЛОГІВ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.4.10865Ключові слова:
безперервна медична освіта, методи навчання, освіта лікарів-анестезіологівАнотація
За останні роки істотно змінилася концепція вищої освіти, яка зараз покликана сприяти професійному та особистісному зростанню фахівця. Основна концепція безперервної медичної освіти базується на рішенні лікаря навчатися, використовувати отримані знання у практичній діяльності, а головною відмінністю безперервної медичної освіти від традиційної є проведення освітніх заходів без орієнтації на якусь навчальну програму. Кафедра анестезіології, інтенсивної терапії та медицини невідкладних станів ДЗ «ДMA МОЗУ» протягом 30 років здійснює післядипломне навчання лікарів-анестезіологів та лікарів інших спеціальностей. Необхідність організації освітніх систем, спрямованих на підвищення ефективності навчання і компетентності лікарів, аналіз власного педагогічного досвіду і сучасних тенденцій в освіті переконали нас у раціональності поєднання класичного медичного навчання та безперервної медичної освіти. Для підвищення якості та ефективності навчання ми використовуємо різні новітні методи навчання, впровадили під егідою регіональної та національної асоціації анестезіологів щомісячні навчальні курси. Проведені нами різні види навчання у концепції безперервної медичної освіти дозволили покращити якість надання медичної допомоги хворим у нашій області, поєднання нами двох освітніх систем дозволило підняти результативність навчання з 4 рівня (компетентність) до 6 рівня (здоров’я пацієнта) знань у піраміді безперервної медичної освіти.
Посилання
Yekhalov, V.V., & Sedinkin, V.A. (2017). Praktychni rekomendatsii slukhacham tsykliv pisliadyplomnoho navchannia z konspektuvannia otrymanoi informatsii [Practical recommendations for the students of the cycles of postgraduate study in taking note of the information received]. Medychnyi forum – Medical Forum, 10 (10), 62-66 [in Ukrainian].
Accreditation Council for Continuing Medical Education. Retrieved from: http://www.accme.org/.
Accreditation Council for CME Opens Call for Comment about. Retrieved from: https://www.accme.org/ACCME-standards-comment.
Accreditation Criteria. Retrieved from: http://www.accme.org/accreditation-rules/accreditation-criteria.
AMA PRA Credit System requirements. (n.d.). Retrieved from http://www.ama-assn.org/education/ama-pra-credit-system/ama-pra-credit-system-requirements.
Cervero, Ronald M., & Julie K. Gaines (2015). The impact of CME on physician performance and patient health outcomes: An updated synthesis of systematic reviews. Journal of Continuing Education in the Health Professions, 35 (2), 131-138. doi:10.1002/chp.21290. DOI: https://doi.org/10.1002/chp.21290
Campbell, C., Silver, I., Sherbino, J., Cate, O.T., & Holmboe, E.S. (2010). Competency-based continuing professional development. Medical Teacher, 32 (8), 657-662. doi: 10.3109/0142159x.2010.500708. DOI: https://doi.org/10.3109/0142159X.2010.500708
Euro Heart Index 2016. Healthpowerhouse.com. Retrieved from: https://healthpowerhouse.com/media/EHI-2016/EHI-2016-report.pdf.
Inkelas, Moira, & Marianne E. Mcpherson (2015). Quality improvement in population health systems. Healthcare, 3 (4), 231-234. doi:10.1016/j.hjdsi.2015.06.001. DOI: https://doi.org/10.1016/j.hjdsi.2015.06.001
Shanafelt, T.D., Mungo, M., Schmitgen, J., Storz, K.A., Reeves, D., Hayes, S.N., … Buskirk, S.J. (2016). Longitudinal study evaluating the association between physician burnout and changes in professional work effort. Mayo Clinic Proceedings, 91 (4), 422-431. doi: 10.1016/j.mayocp.2016.02.001. DOI: https://doi.org/10.1016/j.mayocp.2016.02.001
Mcmahon, G.T. (2017). The leadership case for investing in continuing professional development. Academic Medicine, 92 (8), 1075-1077. doi: 10.1097/acm.0000000000001619. DOI: https://doi.org/10.1097/ACM.0000000000001619
Moore, Donald, E. (2009). Achieving desired results and improved outcomes: Integrating planning and assessment throughout learning activities. Journal of Continuing Education in the Health Professions, 29 (1), 1-15. doi:10.1002/chp.20001. DOI: https://doi.org/10.1002/chp.20001
Morain, S.R., Kass, N.E., & Grossmann, C. (2016). What allows a health care system to become a learning health care system: Results from interviews with health system leaders. Learning Health Systems, 1 (1). doi: 10.1002/lrh2.10015. DOI: https://doi.org/10.1002/lrh2.10015
Chetty, Raj (2016). The association between income and life expectancy in the United States, 2001-2014. Jama, 315 (16), 1750., doi:10.1001/jama.2016.4226. DOI: https://doi.org/10.1001/jama.2016.4226