ІНФОРМАЦІЙНА СИСТЕМА ПІДСУМКОВОГО ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ ІНОЗЕМНИХ ГРОМАДЯН НА ДОДИПЛОМНОМУ ЕТАПІ ПІДГОТОВКИ ЛІКАРІВ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.4.10862Ключові слова:
інформаційна система, методики оцінювання, тестування, іноземні студенти, міжнародна освітаАнотація
Підвищення ефективності викладання та об’єктивності оцінювання дисциплін можливе за допомогою інноваційних освітніх та комп’ютерних технологій. Підготовка фахівців із числа іноземних громадян з високим рівнем практичної компетентності – один із важливих чинників подальшого розвитку навчального закладу в напрямку інтеграції у міжнародний освітній простір.
У статті висвітлено досвід впровадження інформаційної системи комплексного семестрового тестового іспиту для підсумкового оцінювання знань іноземних студентів-медиків з метою підвищення якості підготовки лікарів із числа іноземних громадян на додипломному етапі.
Число іноземних студентів зростає щорічно. Додипломна підготовка лікарів-іноземців здійснюється упродовж шести років. Рівень практичної та професійної компетентностей іноземних студентів дозволив покращити низку впроваджених новітніх технологій навчання, які продовжують удосконалюватись.
Застосування інноваційних технологій оцінювання іноземних студентів на додипломному етапі підготовки лікарів дозволяє об’єктивно визначати рівень знань.
Комплексний багаторівневий підхід з відповідним програмним забезпеченням дає можливість досягти об’єктивності оцінювання дисципліни, обробки даних та інтерпретації результатів. Комплексне застосування новітніх інформаційних та педагогічних технологій дозволяє суттєво підвищити рівень підготовки фахівців із числа іноземних громадян.
Покращення успішності іноземних студентів у процесі навчання свідчить про ефективність навчальних методик та технологій, а також про появу з часом об’єктивної мотивації до здобуття ґрунтовних знань та вмінь.
Досвід упровадження незалежної системи підсумкового оцінювання з достатнім рівнем об’єктивності може бути використаний у подальших дослідженнях щодо розробки інформаційних освітніх систем для підвищення якості додипломної підготовки лікарів із числа іноземних громадян з ефективним управлінням навчальним процесом.
Посилання
Banchuk, M.V., Volosovets, O.P., & Feshchenko, I.I. (2007). Suchasnyi rozvytok vyshchoi medychnoi ta farmatsevtychnoi osvity y problemni pytannia zabezpechennia yakisnoi pidhotovky likariv i provizoriv [Modern development of higher medical and pharmaceutical education and problematic issues of providing quality training for doctors and pharmacists]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 5-13 [in Ukrainian].
Belous, N.V., & Kutsevych, Y.V. (2009). Dyfferentsyalnoe otsenyvanye znaniy pry dystantsyonnom testirovanii [Differential assessment of knowledge in remote testing]. Shtuchnyi intelekt – Artificial Intelligence, 1, 63-73 [in Russian].
Kovalchuk, L.Ya. (2006). Dosvid Videnskoho medychnoho universytetu v reformuvanni systemy osvity. Perspektyvy spivpratsi [Experience of the Vienna Medical University in reforming the education system. Cooperation prospects]. Ternopil: TDMU [in Ukrainian].
Kovalchuk, L.Ya. (2009). Vprovadzhennia novitnikh metodyk i system navchalnoho protsesu v Ternopilskomu derzhavnomu medychnomu universyteti imeni I. Ya. Horbachevskoho [Implementation of the newest methods and systems of the educational process at the I. Horbachevsky Ternopil National Medical University]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 10-14 [in Ukrainian].
Krytskyi, I.O. (2019). Shliakhy pidvyshchennia yakosti navchannia inozemnykh studentiv vyshchoho medychnoho navchalnoho zakladu [Ways to improve the quality of education of foreign students of higher medical education]. Medychna osvita – Medical Education, 2 (82), 19-23 [in Ukrainian].
Martseniuk, V.P., & Selskyi, P.R. (2015). Informatsiina systema upravlinnia yakistiu pidhotovky fakhivtsiv u vyshchii medychnii osviti [Information system for quality management training of specialists in higher medical education]. Ternopil: TDMU.
Krytska, H.A., Krytskyi, I.O., Zahrychuk, H.Ya., & Krytskyi, T.I. (2018). Perspektyvy ta trudnoshchi efektyvnoho vykorystannia innovatsiinykh tekhnolohii dlia zabezpechennia profesiinoi pidhotovky studentiv-medykiv pry vyvchenni klinichnykh dystsyplin [Perspectives and difficulties of effective use of innovative technologies for providing professional training of medical students in the study of clinical disciplines]. Medychna osvita – Medical Education, 2 (74), 33-36 [in Ukrainian].
Mysula, I.R., Martseniuk, V.P., Pashko, K.O., & Stakhanska, O.O. (2010). Semestrovi kompleksni testovi ispyty – nadiinyi kryterii otsinky znan studentiv [Semester comprehensive examinations are a reliable criterion for assessing students’ knowledge]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 16-37 [in Ukrainian].
(2006). Standarty i rekomendatsii shchodo zabezpechennia yakosti v Yevropeiskomu prostori vyshchoi osvity [Standards and recommendations for quality assurance in the European higher education area]. Kyiv: Lenvit [in Ukrainian].
Ann K. Allen (2012). Research skills for medical students. SAGE Publication Inc.
Hornos, E.H., Pleguezuelos, E.M., & Brailovsky, C.A. (2013). The practicum script concordance test: an online continuing professional development format to foster reflection on clinical practice. J. Contin. Educ. Health Prof., 33 (1), 59-66. DOI: https://doi.org/10.1002/chp.21166
Jozefowicz, R.F., Koeppen, B.M., Case, S., Galbraith, R., Swanson, D., Glew, R.H. (2002). The quality of in-house examination. Acad. Med., 77, 156-161. DOI: https://doi.org/10.1097/00001888-200202000-00016